Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک مرکز مراقبت‌های دارویی در هلند اعلام کرد حدود ۱۰۰ شهروند این کشور، پس از تزریق واکسن کرونای شرکت «فایزر-بیون‌تک» دچار عوارض جانبی شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «اگنس کانت» مدیر مرکز مراقبت‌های دارویی «لارب» هلند به یک شبکه محلی گفت: «این افراد علائمی نظیر عوارض پوستی و تورم در اطراف چشم را نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها مورد درمان قرار گرفته و سریعاً بهبود یافته‌اند.

به گفته این مقام درمانی هلند، شمار دیگری از دریافت کنندگان این واکسن، عوارضی همچون سردرد، گیجی و درد در ناحیه تزریق را تجربه کرده‌اند.

وی افزود:‌ «فکرش را کرده بودیم که ۲۰ تا ۲۵ مورد بروز عوارض جانبی در میان هر ۱۰ هزار دریافت‌کننده واکسن رخ دهد به همین دلیل [گزارش این تعداد عوارض] را پیش‌تر فرض کرده بودیم. اما تمامی موارد عوارض جانبی به ما گزارش نشده‌اند».

تا کنون کشورهای متعددی بروز عوارض جانبی پس از دریافت واکسن فایزر را گزارش کرده‌اند. روز پنجشنبه آژانس دارویی نروژ اعلام کرد در حال تحقیق درباره ۲۳ مورد فوت پس از دریافت این واکسن است.

در فسطین اشغالی از هر هزار فردی که واکسن فایزر را دریافت کرده، یک نفر دچار عوارض جانبی شده و در چهار مورد بروز عوارض جانبی در میان حدود پنج هزار دریافت‌کننده این واکسن گزارش شده است.

پیش‌تر روزنامه «دیلی میل» نوشته بود، طبق نتایج یک نظرسنجی در آمریکا، ۶۰ درصد کارکنان یک مرکز نگه‌داری سالمندان در ایالت اوهایو، حدود نیمی از کارکنان بخش بهداشت یکی از مناطق کالیفرنیا و ۴۰ درصد از پرستاران شهر لس آنجلس از دریافت واکسن کرونا امتناع کرده‌اند.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند از عوارض جانبی خطرناک دریافت این واکسن نگران هستند و نمی‌خواهند با آن‌ها مانند موش آزمایشگاهی رفتار شود.

پربیننده ترین کلسترول و تری گلیسیرید چه فرقی با هم دارد؟ آخرین آمار کرونا در ایران (۹۹/۱۰/۲۵) تعریق شدید شبانه از بیماری مرگ بار خبر می‌دهد درمان اختلال خواب با این خوراکی‌ها +عکس نگرانی از خیز جدید ویروس کرونا در بهمن و اسفند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۴۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است

محمد صالح پیروتی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مهاباد با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در این شهرستان بروز بوده، گفت: ضروری است کارفرمایان بیمه‌های کارگران را متناسب با رسته شغلی خود پرداخت کرده و نسبت به طرح طبقه بندی مشاغل اهتمام داشته باشند.

وی یادآور شد: هر میزان سرمایه‌گذاری‌ها روی منابع انسانی در جوامع بیشتر باشد، به همان میزان قادر خواهند بود در توسعه اقتصادی، اشتغال آفرینی و رونق تولید اثربخش باشد.

مهاباد دارای ۲۶۰ هزار نفر جمعیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • یک عملکرد غیرمنتظره در مخچه کشف شد
  • ستاره اینتر از توهین به میلان خودداری کرد
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • جانشین کلوپ از هلند می‌آید