Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حاجی بادوم یکی از معروف‌ترین شیرینی‌های سنتی یزد است که اندازه کوچکی دارد و به راحتی به جای قند، در کنار چای خورده می‌شود. این شیرینی ساده محبوبیت زیادی در سراسر کشور دارد. نوع شمالی و شیرینی حاجی بادام هم مشهور است. درست کردن حاجی بادوم تنها به حدود ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله از مجله کوروش می‌توانید با بهترین طرز تهیه شیرینی حاجی بادام یزدی خانگی آشنا شوید.

مواد لازم برای ۲۰ تا ۳۰ عدد شیرینی

زرده تخم مرغ: ۳ عدد

پودر قند: ۱ لیوان  دسته‌دار

جوش شیرین: ۱/۳ قاشق چای خوری

پودر بادام: حدود ۲۰۰ گرم (تا جایی که خمیر نرمی ایجاد شود)

پودر هل: ۱ قاشق چای خوری

زعفران آب شده غلیظ: ۱ قطره

جوز هندی: ۱ قاشق چای خوری

بیشتربخوانید

آموزش آشپزی؛ از کنجه کباب لاری و چیکن پوتین خوشمزه و محبوب تا شاهی کورمای هندی + تصاویر

آموزش آشپزی؛ از پلو شوشتری و دونات خامه‌ای لذیذ تا کیمچی غذای محبوب کره‌ای + تصاویر


طرز تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی عید حاجی بادوم یزدی باید فر را با دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. سپس ۲ سینی در اندازه متوسط انتخاب کنید و سطح آن‌ها را با کاغذ روغنی مخصوص شیرینی بپوشانید. زرده تخم مرغ‌ها را جدا کنید و یک کاسه بریزید. سپس پودر قند را به آن اضافه کنید و با همزن آن قدر مواد را بزنید تا کاملاً کرم رنگ و کشدار شود. بعد از هم زدن تخم مرغ و پودر قند، پودر هل، زعفران آب شده و جوش شیرین را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله از طرز تهیه شیرینی حاجی بادام برای عید دیگر از درجه کند همزن استفاده کنید و همان‌طور که مواد در حال ترکیب شدن هستند، به آرامی آرد بادام را اضافه کنید.

آن قدر به این کار ادامه دهید تا خمیر منسجم شود و در یک قسمت کاسه جمع شود و دیگر به دست نچسبد. به یاد داشته باشید که از آرد بادام در این شیرینی به جای آرد معمولی استفاده می‌شود، پس اگر خودتان قصد درست کردن این آرد را دارید، حتماً چند بار بادام آرد شده را الک کنید و مطمئن شوید که کاملاً له شکل آرد درآمده است.

در دومین مرحله از طرز تهیه شیرینی حاجی بادوم یزدی باید خمیر را با دست به گلوله‌هایی به اندازه فندق درآورید و در سینی که از قبل روی آن کاغذ روغنی قرار دادید، بگذارید. بعد از اینکه یک سینی را پر کردید، آن را برای حدود ۱۲ تا ۱۵ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید. بعد از این زمان یک شیرینی را از وسط به دو نیم تقسیم کنید. وسط شیرینی حاجی بادام خانگی شما نباید نرم باشد و باید حالت ترد و شکننده‌ای داشته باشد. بعد از آماده شدن شیرینی‌ها سینی را از فر خارج کنید و سینی دوم را در فر بگذارید. اجازه دهید کمی سرد شوند و بعد شیرینی‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید. می‌توانید این شیرینی ساده و خوشمزه را برای عید درست کنید و از عطر و طعم لذیذ آن در کنار خانواده لذت ببرید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه شیرینی حاجی بادوم یزدی

*توجه کنید که در طرز تهیه حاجی بادام خانگی باید حتماً از پودر بادام بدون پوست استفاده کنید.

*در طرز تهیه شیرینی حاجی بادام یزد بهتر است پودر بادام و پودر قند قبل از استفاده دو بار الک شوند تا در انتها بافت شیرینی بهتر شود.

*به یاد داشته باشید که اگر از طرز تهیه شیرینی حاجی بادام خانگی به خوبی پیروی کنید، سطح شیرینی شما کمی ترک می‌خورد.

*استفاده از زعفران در طرز تهیه حاجی بادام اختیاری است و شما می‌توانید این شیرینی را بدون هیچ رنگ دهنده‌ای درست کنید.

*برای درست کردن پودر بادام خانگی، می‌توانید ابتدا بادام‌ها را برای چند دقیقه در آب جوش بیندازید. سپس اجازه دهید سرد شوند و پوست بادام‌ها را کاملاً جدا کنید. بعد از کندن پوست بادام آن‌ها را برای چند دقیقه روی یک پارچه پهن کنید تا خشک شود. سپس کمی با حرارت ملایم روی یک ماهیتابه تفت دهید تا کاملاً خشک شوند. سپس آن‌ها را آسیاب کنید و بعد از الک کردن برای درست کردن این شیرینی حاجی بادام یزدی استفاده کنید.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش شیرینی پزی طرز تهیه طرز تهیه شیرینی بادام خانگی پودر بادام درست کردن پودر قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۴۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه چهره‌ها در برنامه‌های شبکه خانگی و درخشش برنامه‌ای خاص

سریال‌های این شبکه به تبعیت از سینمای ملی که تهیه‌کنندگانشان همان تهیه‌کنندگان سینما هستند هرازگاهی یک ژانر را بیشتر مورد عنایت قرار می‌دهند که این هم دلیلش موفقیت یک سریال در یک ژانر خاص است؛ همان‌طور که بعد از موفقیت یک فیلم کمدی در سینما فیلم‌های سال آینده بیشتر در همین ژانر ساخته می‌شود، در سریال‌های شبکه خانگی هم این سنت رواج دارد.

اما مدتی است در این شبکه برنامه‌های دیگری غیر از سریال هم موردتوجه تهیه‌کنندگان قرار گرفته و آن ساخت رئالیته شوهای گوناگون است. در این برنامه‌ها ترجیح داده می‌شود از چهره‌های آشنا (همان سلبریتی ها) استفاده شود؛ و از آنجا که بعضی از چهره‌ها توانایی‌های بیشتری در جذب مخاطب دارند، تهیه‌کنندگان بعضاً به سراغ یک سری چهره تکراری می‌روند. به همین خاطر در یکی دو سال اخیر شاهدیم که چند چهره آشنا مثلاً از یک مسابقه مافیایی در یک پلتفرم به تاک شوی پلتفرم دیگر می‌روند و کم پیش می‌آید که چهره‌های غیرتکراری در این برنامه‌ها دیده شوند. تا آنجا که مثلاً فلان هنرپیشه و بازیگر و فلان چهره ورزشی بیشتر از این‌که به حرفه اصلی خودش شناخته شود به بازی‌اش در مسابقه‌های گوناگون مافیایی شناخته می‌شود. این البته تا زمانی که مورد اقبال مخاطبان است جای ایراد نیست اما بنابر سنت پیروی همه برنامه‌سازان و تهیه‌کنندگان از یک برنامه یا فیلم موفق، (تا آنجا که رسانه ملی هم به دنبال همین رفته و با برنامه برمودا سعی می‌کند مخاطبی برای خود دست‌وپا کند) می‌تواند باعث دلزدگی مخاطبان شود تا جایی که می‌توان پیش‌بینی کرد در آینده نزدیک کسی سراغ ساخت رئالیته شو نرود.

اما در میان این همه برنامه رئالیته شو و تاک شو آنچه از بقیه تا حدودی متمایزتر است به عقیده نگارنده تاک شوی «۲ شات» است. علی میرمیرانی مجری توانا و با سابقه این برنامه در این گفتگوهای جذاب نه‌تنها به‌خوبی گفتگو را طبق سناریوی خود مدیریت می‌کند بلکه با سؤالات سنجیده، کم‌حرف‌ترین چهره‌ها را در طول حدود یک ساعت برنامه، به حرف در می‌آورد و چنان او را تحت تأثیر احساسات قرار می‌دهد که کمتر کسی است تسلیم نشده و چشمانش تر نشود. شاید یک نویسنده و ژورنالیست و مسلط به فنون مصاحبه در اندازه علی میرمیرانی فقط می‌تواند به چنین توفیقی دست یابد. این همه به معنای نبود ایراد در این برنامه نیست اما در مجموع «۲شات» توانسته یک نمونه از گفتگوی موفق که حتی گاهی با افراد غیر چهره اما متبحر در فن خود، صورت گرفته را نشان دهد و به قول خود میرمیرانی کاملاً «به‌قاعده» است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1884981

دیگر خبرها

  • طرز تهیه شیرینی چوروس اسپانیایی با طعمی بی نظیر (فیلم)
  • طرز تهیه شیرینی مخصوص ماه رمضان در هرمزگان (فیلم)
  • جمع آوری ۳هزارو ۵۰۰ کیلوگرم شیرینی غیربهداشتی درنیشابور
  • شیرینی نان پنجره ای + طرز تهیه، مواد لازم و فوت و فن
  • شیرینی اسکار گردویی خانگی با بهترین دستور پخت
  • طرز تهیه توپک نارگیلی، یک شیرینی شیک و خوشمزه برای عید نوروز 
  • طرز تهیه شیرینی مخصوص ماه رمضان در هرمزگان + فیلم
  • نحوه پخت آسان و سریع شیرینی گردویی خوشمزه برای عید نوروز (فیلم)
  • پخت شیرینی خانگی در دامغان
  • رژه چهره‌ها در برنامه‌های شبکه خانگی و درخشش برنامه‌ای خاص