Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز شنبه در بازدید از مجموعه تولید گیاهان دارویی شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری امید فارمد پارسیان افزود: فاز اول این طرح به مساحت ۳۵ هزار متر مربع شامل چهار سوله بزرگ است که تا پایان سال جاری با فراهم کردن ۵۰۰ زمینه شغلی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: فاز اول این طرح شامل پالایشگاه گیاهان به عنوان مواد اولیه پایه تولید گیاهان دارویی، تولید مایعات دارویی به شکل شربت و قطره، قطعات بسته‌بندی دارویی از جنس پلاستیک و فاز دوم این طرح نیز به مساحت ۸۰ هزار متر مربع برای تولید انواع گیاهان دارویی و دمنوش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهنامجو بیان کرد: پرونده صدور مجوز شهرک صنعتی غیردولتی این مجموعه به مساحت ۲۲ هکتار در مرحله نهایی بوده و هم اکنون زیرساخت‌هایی همانند برق و گاز ، جدول‌گذاری و روشنایی معابر به اتمام رسیده و تخصیص آب مورد نیاز و ایجاد شبکه تلفن و فیبر نوری نیز در دست اقدام است.

وی اظهارکرد: در حال حاضر ۲۰۰نفر در مراکز آموزشی برای راه اندازی فاز اول این طرح در حال طی دوره آموزشی هستند و با تکمیل این طرح  بیش از یک هزار نفر در فاز اول و دوم مشغول کار خواهند شد.

بهنامجو با بیان اینکه عملیات فیزیکی سوله‌های اصلی این طرح به اتمام رسیده است، افزود: عملیات اجرایی محوطه سازی طرح نیز آغاز و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

او اضافه کرد: عملیات اجرایی بخش های دیگر این طرح  در زیربنای۸۰هزار متر مربع در سال آتی آغاز خواهد شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: اولین خط تولید این مجموعه امسال و سه خط تولید نیز در سال آینده راه‌اندازی می‌شود که ظرفیت بزرگی برای استان خواهد بود.

بهنامجو اضافه کرد: این مجموعه در نوع خود بزرگترین و بهترین کارخانه با برند opd  بوده و در فاز دوم نیز تحت لیسانس  هلث‌اید انگلستان داروهای گیاهی، شیمایی و مایعات دارویی و همچنین کلیه ملزومات مورد نیاز دارویی را تولید خواهد کرد.

او  گفت: در فازهای بعدی سرم و انواع ظروف مورد نیاز دارویی کشور در این مجموعه تولید می‌شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در ۲سال اخیر اردبیل شاهد آغاز پروژه‌های داروسازی خوبی بوده است،تشریح کرد: علاوه بر این پروژه، شاهد اجرای یکی از بزرگترین کارخانه های سرم‌سازی کشور  در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل هستیم.

۵۰۰ گونه گیاهان دارویی در استان اردبیل وجود دارد که ۲۲ گونه آن به صورت زراعی کشت می شود.
 



برچسب‌ها استان اردبیل شهرک صنعتی داروسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان اردبیل شهرک صنعتی داروسازی استان اردبیل شهرک صنعتی داروسازی اخبار کنکور گیاهان دارویی شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۵۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمانشاه با اشاره به وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در استان گفت: با در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای رستوران‌هایی که از غذاهای بومی استفاده می‌کنند، درصدد تقویت ظرفیت‌های خوراک استان هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، ایمان درخشی در حاشیه تور گردشگری خبرنگاران برای آشنایی با شهر خلاق خوراک و گیاهان دارویی منطقه دالاهو کرمانشاه، با بیان اینکه منطقه دالاهو به عنوان یکی از مناطق هدف برای معرفی گیاهان دارویی معرفی می‌شود، گفت: در مجموع ظرفیت‌های ویژه استان کرمانشاه، چهار فصل بودن و تنوع‌های قومیتی و خلاقیت مردم در طبخ غذا سبب معرفی آن به عنوان شهر خلاق خوراک شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوراک کرمانشاه به انزوا رفته و مغفول مانده است، افزود: رویدادهایی به منظور معرفی ظرفیت‌های خوراک و غذا در کرمانشاه برنامه‌ریزی شده  و برنامه‌هایی نیز از جمله جشنواره آش زمستانی تاکنون برگزار شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: این ظرفیت‌‌ها در زمینه خوراک و غذا باید تقویت و به رستوران‌ها و چرخه اقتصادی منتقل شود و در این راستا مشوق‌هایی برای رستوران‌ها در نظر گرفته شده که از غذاهای بومی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم دلیل و مفهوم شهر خلاق خوراک را نمی‌دانند، عنوان کرد: خبرنگاران به عنوان یک ظرفیتی در جامعه می‌توانند مبلغ شهر خلاق خوراک باشند و از طرفی همه ما باید سفیرانی در این راستا باشیم.

درخشی با بیان اینکه در استان کرمانشاه بیش از 20 نوع خوراک دارویی وجود دارد گفت: همچنین بیش از 80 نوع خوراک بومی در کرمانشاه وجود دارد که این 80 نوع در وعده‌های صبحانه، میان وعده و غذای اصلی قرار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود