Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از مراکز نظیر مدارس، دانشگاه‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی، تالار‌های پذیرایی و حتی مراکز اداری و تجاری با تعطیلی و یا محدودیت؛ فعالیت می‌کنند، اما به بهانه کمبود برق، خاموشی‌های موقتی در مشهد و سایر شهرستان‌های خراسان رضوی از هفته گذشته رخ داده است که جای تامل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدی یکی از شهروندان مشهدی گفت: قطعی برق به دلیل کمبود گاز در شرایط فعلی و با وجود تعطیلی بسیاری از مراکز منطقی نیست.

او افزود: از طرفی طی هفته گذشته تاکنون دمای اکثر مناطق خراسان رضوی با افزایش و گرما همراه بوده است از این رو دما انقدر پایین نبوده است که منجر به افزایش مصرف گاز و به تبع آن نیاز به افزایش مصرف برق باشد که منجر به قطعی برق شود.

این شهروند با بیان اینکه با توجه به افزایش سرسام آور قیمت وسایل برقی هرگونه قطعی و خاموشی احتمالی ممکن است خسارت‌های زیادی رابرای شهروندان به بار آورد، ادامه داد: همیشه اوج مصرف برق در تابستان است که در برخی موارد باعث قطعی شبکه نیز می‌شود، اما اینکه در فصل زمستان به دلیل مصرف زیاد، خاموشی رخ دهد قابل پذیرش برای مردم نیست.

غفلت دولت و کمبود برق

محمدصفایی نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در باره خاموشی‌های رخ داده گفت: به دلیل اینکه دولت از توسعه شبکه تولید انرژی نظیر برق رسانی طی چند سال گذشته غفلت کرده تولید انرژی با مسائل و مشکلاتی در کشور مواجه شده که نتیجه آن به قطعی برق و خاموشی‌های موقتی در حال حاضر و در فصل‌های مختلف سال منجر شده است.

او افزود: از طرفی دولت مطالبات بخش خصوصی فعال در حوزه انرژی به ویژه نیروگاه‌ها را طی دو سال اخیر پرداخت نکرده از این رو انگیزه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این زمینه کاهش یافته است و نیروگاه‌هایی هم که مشغول تولید انرژی هستند متاسفانه به دلیل پرداخت نشدن مطالبات با ظرفیت کامل فعالیت نمی‌کنند.

آیا فعالیت مزارع استخراج بیت کوین در قطعی برق موثر است؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعی برق به دلیل استخراج بیت کوین صحت ندارد، زیرا اولا تعداد مزرعه‌های استخراج بیت کوین یا همان رمز ارز در کشور به اندازه‌ای نیست که منجر به ایجاد خاموشی و قطع برق در کشور شود.

صفایی بیان کرد: از طرفی یک بیت کوین به طور متوسط ۷۵۰کیلو وات برق مصرف می‌کند و تعداد این بیت کوین‌ها هم هر تعدادی که باشند مصرف برق آن‌ها در مقایسه با مصرف شبکه توزیع برق کشور رقم آن چنانی نیست.

مازوت و آلودگی هوا

او در مورد استفاده نیروگاه‌ها از مازوت به جای گاز نیز تصریح کرد: استفاده نیروگاه‌ها از مازوت در فصل زمستان یک امر طبیعی است که هر ساله رخ می‌دهد، زیرا به دلیل مصرف بسیار زیاد گاز در فصل زمستان که موجب اختلال در گاز رسانی به بخش خانگی می‌شود، گاز آن‌ها با محدودیت و در برخی موارد نیز با قطعی مواجه می‌شود.
بیشتر بخوانید اتصال توجیهات به قطعی برق!/ خاموشی های چراغ خاموش
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این موضوع که استفاده از مازوت منجر به خطرات زیست محیطی می‌شود و باید راهکاری در این زمینه اندیشیده شود نیز تاکید کرد: متاسفانه دولت، حوزه انرژی به عنوان مهمترین مولفه توسعه را رها کرده و توجهی به توسعه شبکه، ظرفیت‌سازی برای صادرات، ذخیره‌سازی یا پالایش میعانات گازی مازاد ندارد از این رو اینگونه مسائل نیز تا زمانی که یک دولت فعال و پرتلاش در راس امور نباشد ادامه خواهد داشت.

منبع: قدس آنلاین

انتهای پیام//م. م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح خاموشی برق استخراج بیت کوین سوخت مازوت نیروگاه ها بیت کوین قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سطح زیر کشت گل محمدی این استان به دلیل خشکسالی و افت چاه‌های آبیاری حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. محمد میری گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در خراسان رضوی از هزار و ۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.   او با بیان اینکه برداشت گل از اواسط اردیبهشت ماه جاری در مناطق گرمسیر به ترتیب تا سایر مناطق آغاز می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن گل محمدی‌تر در استان برداشت شود.   معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اکنون در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.   میری با بیان اینکه میزان اشتغالزایی در طول دوره برداشت گل محمدی حدود ۴۲۰ هزار نفر روز است، افزود: امسال تولید گل محمدی در خراسان رضوی، ۲ هزار و ۸۰۰ تن پیش‌بینی شده است.    

دیگر خبرها

  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود