Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام خاص امیری گفت: زمان‌شناسی یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا(س) است که در بزنگاه‌ها و در وقت مناسب خود، هر آنچه که لازم بود را مطرح می‌کردند. دشمن‌شناسی ویژگی دیگر حضرت است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم دشمنان را به مردم معرفی می‌کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از امروله، به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم روضه‌خوانی وسینه زنی در دفتر امام جمعه شهرستان صحنه با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی توسط هیات امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم امام جمعه شهرستان صحنه به بیان فضائل آن حضرت پرداخته و تاکید کرد: جامعه اسلامی ما باید سیره و سنت آن بانوی بزرگوار را به عنوان الگوی زندگی خود قرار دهند.

وی با اشاره به این‌که رفتار و الگوی حضرت زهرا (س) برای بانوان جامعه امروز ما پر از پیام و سرشار از زندگی امید بخش است، اظهار کرد: طبق آیات و روایاتی که به دست ما رسیده است امام زمان (عج) درباره‌ حضرت فاطمه زهرا (س)  می‌فرماید: «اِنَّ لی فی ابنة رسولِ الله اُسوةٌ حَسَنَةٌ» یعنی حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی امام زمان (عج) است. این یعنی این‌ که حضرت نه تنها الگوی زنان بلکه الگوی مردان و در کل جامعه بشریت است.

امام جمعه صحنه بیان کرد: باید ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) را بررسی کنیم و شاخص‌ها و الگوهایی که می‌تواند برای تمام افراد الگو باشد را معرفی کنیم. اولین ویژگی اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) ادب ایشان در برابر خداوند، حضرت رسول (ص) و حضرت علی (ع) و ... است. حضرت فاطمه زهرا (س) در تمام معاشرت‌ها و امور زندگی ادب را  رعایت می‌کردند و همین ویژگی بود که ایشان را الگوی زنان و مردان قرار می‌دهد. اگر ما بتوانیم همین یک ویژگی را از حضرت فاطمه زهرا (س) کسب کنیم زندگی‌ها به سمت‌وسوی دیگری پیش می‌رود و اخلاق‌محور می‌شود.

حجت الاسلام خاص امیری اضافه کرد: دومین ویژگی حضرت، امام‌شناسی ایشان است. حضرت فاطمه زهرا (س) در خانه ننشست و از امام زمان‌اش حمایت کرد. حضرت نه به خاطر این‌ که حضرت علی (ع) همسرش بود از ایشان دفاع کرد بلکه دلیل اصلی حضرت،  دفاع و حمایت از امام زمانش بود. ایشان شناختی از امام زمانش کسب کرده بود را به سایرین نیز نشان می‌داد.

وی گفت: زمان‌شناسی یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت است که در بزنگاه‌ها و در سر زمان هر آنچه که لازم بود را مطرح می‌کردند. دشمن‌شناسی ویژگی دیگر حضرت است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم دشمنان را به مردم معرفی می‌کردند. ادب، حیا، عفت، فضیلت‌محوری و امام‌شناسی از جمله ویژگی‌هایی است که زنان و مردان جامعه امروز ما می‌توانند از حضرت الگو بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حضرت فاطمه زهرا امام زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۶۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بر نقش رسانه‌ها در تبیین جنایات رژیم صهیونیسیتی در غزه و مقابله با جنگ ترکیبی دشمن تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام علی درویشی، ظهر امروز، در نشست خبری با خبرنگاران گفت: رسانه در خط‌ّمقدم جهاد تبیین قرار دارد و خبرنگاران نقش مؤثری برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن دارند.

او با اشاره به بی‌تفاوتی رسانه‌های صهیونیسیتی و آمریکایی به جنایات غزه، اضافه کرد: این رسانه‌ها حقوق‌بشر، مبانی انسانی و نسل‌کشی در فلسطین را زیر پا گذاشته‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه رسانه‌ها در جهت‌دهی افکار عمومی نقش مؤثری دارند، تأکید کرد: نقش خبرنگاران در فرهنگ‌سازی، توسعه و رواج هنجارهای جامعه انکارنشدنی است.

درویشی با اشاره به تأثیر فضای مجازی و تولید محتوا در عصر کنونی خاطرنشان کرد: ارائۀ محتوای به‌روز و هم‌سو با ارزش‌ها یکی از وظایف رسانه‌ها است.

او با تأکید به اینکه دموکراسی غربی با وقوع جنایات در غزه زیر سؤال رفته‌است، اضافه کرد: ما باید ماهیت واقعی استکبار را برای نوجوانان و جوانان تبیین کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بیان کرد: برخی از شبکه‌های مجازی در آمریکا فیلتر می‌شود، اما رسانه‌های غربی این موارد را منعکس نمی‌کنند و ما باید مراقب باشیم که افکار جوانان به‌سمت استعمارگران گرایش پیدا نکند.

درویشی با نامیدن دنیای غرب به دنیای مدرن وحشی، اعلام کرد: ما نباید به نسخه‌پیچی‌ها استکبار اعتماد کنیم و  باید افکار جامعه را نسبت به این دوگانگی‌ها آگاه کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تأکید به اینکه تحقق ارزش‌ها در جامعه وابسته به نقش معلمان است، متذکّر شد: مبارزه با دشمن در میدان جهاد تبیین بدون نقش‌آفرینی معلمان قابل‌انجام نیست.

او با بیان ارزش جایگاه معلم یادآور شد: ارتقای فرهنگ عمومی و پاسداشت حرمت‌ها مدیون حضور معلمان است و نام‌گذاری روز 12اردیبهشت به‌نام روز معلم دلیلی بر اهمیّت جایگاه این قشر در کشور است.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • واکنش یک چهره‌ی سیاسی به تاریخ‌سازی دختر دونده ایرانی
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود