Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مسئول اسرائیلی فاش کرد که تل‌آویو نامه‌هایی را از دولت جو بایدن دریافت کرده که در آن بر ادامه روند عادی‌سازی میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی تأکید شده است.

 به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، الیاف بنیامین، رئیس اداره خاورمیانه در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفت: فکر نمی‌کنم عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت جدید آمریکا قبل از اینکه بخواهد به اسرائیل مشغول شود، مسائل زیادی برای حل کردن دارد اما ما با کادر جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در تماس هستیم و از آن‌ها شنیده‌ایم که روند عادی‌سازی را تأیید می‌کنند و آماده ادامه این روند هستند. ما با آن‌ها برای تحقق این مسئله همکاری می‌کنیم.

بایدن طی کمپین انتخاباتی‌اش اعلام کرد که توافق عادی‌سازی میان رژیم صهیونیستی و امارات را تأیید می‌کند. این رژیم نگران احتمال تنش در روابط میان دولت بایدن و عربستان، مصر و امارات به دلیل نقض حقوق بشر و جنگ در یمن است.

بنیامین گفت: اسرائیل به تماس‌ها با کشورهای دیگری در شمال آفریقا و خلیج (فارس)‌ با هدف رسیدن به توافق‌های دیگری ادامه می‌دهد. برخی از کشورها آماده‌تر هستند و برخی منتظر دیدن چگونگی پیشرفت روابط میان اسرائیل و دیگر کشورها هستند.

وی گفت، کادری از وزارت خارجه به امارات رفته تا شرایط را برای بازگشایی سفارت رژیم صهیونیستی در ابوظبی و کنسولگری در دبی فراهم کند. یک هیئت اماراتی نیز بعد از پایان قرنطینه در اراضی اشغالی برای پیشبرد اقدامات مربوط به بازگشایی سفارت امارات به تل‌آویو می‌روند. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند

 لیندسی گراهام سناتور آمریکایی گفت که مایل است به کاخ سفید برای دست‌یابی به «توافقی مخاطره آمیز» در راستای عادی‌سازی روابط میان عربستان سعودی و اسرائیل کمک کند.

به گزارش ایرنا، این سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با بیان اینکه «زمان رو به اتمام است»، از مقامات آمریکا خواست تا وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: «اگر بتوانیم بین عربستان سعودی و [رژیم] اسرائیل به توافقی برسیم، درگیری اعراب و اسرائیل پایان خواهد یافت، برای فلسطینی‌ها امید ایجاد می شود و امنیت را برای اسرائیل فراهم می‌کند.»

گراهام همچنین اظهار کرد که دو بار درباره این موضوع با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا صحبت کرده است و در کنار آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای «کمک به آنها در راستای عادی‌سازی [روابط] عربستان سعودی و اسرائیل» کار کرده است.

لیندسی گراهام خطاب به کاخ سفید گفت: «اگر بتوانید این توافق را به دست آورید، فکر می‌کنم از حمایت جمهوری‌خواهان در مجلس سنای ایالات متحده برای معاهده‌ای میان عربستان سعودی و ایالات متحده برخوردار خواهید شد.»

سی‌ان‌ان پیش از این گزارش داده بود که در سفر گراهام به عربستان سعودی در اواخر ماه گذشته میلادی، او و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا تماس گرفتند و این گفت‌وگو حدود پنج دقیقه طول کشیده است.

سی‌ان‌ان به نقل از منابع ناشناسی ادعا کرد که مذاکرات عادی‌سازی روابط [عربستان و رژیم صهیونیستی] در این تماس مورد بحث قرار نگرفته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • وضعیت نتانیاهو ۲۰۰ روز بعد از طوفان