Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از اعضای شورای شهر واشنگتن پیشنهادی مبنی بر تغییر نام خیابانی که سفارت عربستان در واشنگتن در آن حضور دارد به نام خیابان «جمال خاشقجی» مطرح کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بروکی بنتو، یکی از اعضای شورای شهر واشنگتن پیشنهادی را مطرح کرده است که در آن خواستار نام‌گذاری خیابانی در پایتخت آمریکا به نام «جمال خاشقجی»، منتقد و روزنامه نگار سعودی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد، تغییر نام خیابان سفارت عربستان در واشنگتن، باعث می‌شود هر کسی که از این خیابان گذر کرد، شجاعت جمال خاشقجی رو به یاد آورد و همچنین یادآوری کند که وی با قلم خود از دموکراسی، حقوق بشر و حاکمیت قانون اساسی دفاع کرد.

این عضو شورای شهر واشنگتن در ادامه افزود: روزنامه‌نگاران در آمریکا و اکثر کشورهای جهان با خطرات بسیاری مواجه هستند و امکان ندارد ما به کسانی که قصد ترساندن روزنامه‌نگاران را دارند اجازه دهیم در کارهای خود موفق شوند.

خاشقچی ۵۹ ساله دوم اکتبر ۲۰۱۸ به دست گروهی از عاملان سعودی کمی پس از ورود به ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول کشته و مثله شد.

گروه‌ها و فعالان حقوق بشری گفته‌اند که این قتل، از پیش طراحی شده و به دستور شخص محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان انجام شد؛ اتهامی که ریاض آن را رد می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمال خاشقجی جمال خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۸۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان نامگذاری خلیج فارس + فیلم

در این مطلب گفته‌های خسرو معتضد، تاریخ نگار کشورمان درخصوص خلیج همیشه فارس را مشاهده می‌کنید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • سید جمال‌الدین اسدآبادی مبارز و قهرمان ملی در برابر استعمار، اما ناشناخته برای نسل جوان
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • هشدار به سیتی: دی‌بروینه پیشنهاد عربستان را رد نکرده
  • واشنگتن پیشنهاد اخراج دفتر حماس از قطر را مطرح کرد
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • داستان نامگذاری خلیج فارس + فیلم