Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز شنبه در دیدار رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با مدیران و فعالان فرهنگی چهارمحال و بختیاری افزود: از کوچکترین تا بزرگترین طرح‌هایی که در کشور و استانها وجود دارد، باید دارای پیوست فرهنگی باشد تا در مرحله اجرا با چالش و مشکل روبرو نشود و به هدف مطلوب دست یابد.
وی توجه عمیق‌تر به مسائل فرهنگی را از ضرورت‌های امروز کشور دانست و اظهار داشت:در امور فرهنگی باید آموزه‌های اسلامی خود را به خوبی نشان دهد و نگاه به این فرهنگ بیش از پیش تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه شهرکرد با تاکید بر تقویت روحیه مطالبه‌گری در حوزه فرهنگ، افزود: این مطالبه‌گری را باید از خودمان شروع کنیم و هر نهاد و تشکیلاتی باید بکوشد نهادینه‌کردن امور دینی و فرهنگی را از نهاد خود شروع کند تا بدین ترتیب فرهنگ‌سازی در جامعه شکل گیرد.
نکونام، وحدت و دوری از موازی‌کاری را عامل مهمی در پیگیری امور فرهنگی عنوان کرد و گفت: تک روی و تضعیف یکدیگر در نهادهای فرهنگی و انقلابی جایگاهی ندارد و باید تا می‌توان با وحدت رویه امور دینی و فرهنگی را در جامعه پیگیری کرد.
وی با اشاره به طرح‌های کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این کمیسیون به مسأله جمعیت ورود پیدا کرده است که اقدام ارزشمندی به شمار می‌رود و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست حوزه فرهنگ را مظلوم‌تر از هر زمانی دانست و گفت: این مظلومیت در استان‌های کمتر برخوردار دارای شدت بیشتری است.
ابراهیم شریفی افزود: این استان با وجود استعدادهای قابل توجه در حوزه فرهنگ و هنر اما از نظر امکانات و تجهیزات در محرومیت است.
وی توزیع اعتبارات فرهنگی در کشور را ناعادلانه دانست و تصریح کرد: ضمن اینکه فرهنگ از اعتبارات محدودی در کشور برخوردار است و نگاه تبعیض‌آمیزی در توزیع اعتبارات وجود دارد اما همین اعتبارات نیز در تقسیم بین استانی بر مبنای نگاه عدالت‌محور توزیع نمی‌شود.
شریفی خاطر نشان کرد: فرهنگ در سبد خانوارها در اولویت‌های آخر قرار دارد و باید بر تقویت سهم فرهنگ در سبد خانوارها بیش از پیش تلاش کرد.
به گزارش ایرنا، در این نشست برخی از فعالان فرهنگی استان به بیان مطالبات، انتقادات و نیازمندی های حوزه فرهنگ پرداختند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی امام جمعه شهرکرد فرهنگ سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی امام جمعه شهرکرد فرهنگ سازی مجلس شورای اسلامی امام جمعه شهرکرد فرهنگ سازی اخبار کنکور حوزه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین یادواره ۱۲ شهید روحانی شهرستان مهر پیش از ظهر دوشنبه با حضور حجت الاسلام محمود محمودی‌زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس، امام جمعه مهر و مسؤولان محلی و شهرستانی در روستای قلعه سید بخش مرکزی شهرستان مهر برگزار شد.

امام جمعه شهرستان مهر در این همایش گفت: در طول دوران ۸ ساله دفاع مقدس روحانیون سراسر شهرستان مهر همدوش و همسنگر با اقشار مختلف مردم در دفاع از کیان ایران اسلامی مردانه جنگیدند و ۱۲ آلاله سروقامت روحانی شهرستان مهر با خون سرخ خود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را آبیاری نمودند.

حجت الاسلام علیرضا سفار افزود: همیشه شهدای روحانی و روحانیت ما در مسائل فرهنگی، علمی، مبارزه و مجاهدت پیشتاز بودند و به نسبت جمعیتشان بیشترین شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند.

در پایان این آئین با اهدای لوح تندیس سپاس و هدایایی از صبر و مقاومت ۱۲ خانواده روحانی شهید شهرستان مهر تجلیل شد.

کد خبر 6098016

دیگر خبرها

  • جشن مومنانه‌ همراه با پیوست علمی و فرهنگی در دهه کرامت
  • تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر
  • رویدادهای فرهنگی برای «خرم‌آباد»
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است