Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: «مصطفی قانعی» دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری و عضو کمیته واکسن کرونا در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به پروژه ساخت واکسن کرونا با همکاری ایران و کوبا بیان کرد: پروژه ایران و کوبا تازه قراردادش منعقد شده است، بنابراین هنوز به مرحله‌ی پیشرفت نرسیده است و الان همانطور که گفتم فقط قرارداد منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: در مورد واکسن‌های ایرانی هم تا الان مراحل با موفقیت پیش رفته و هیچ مشکلی از نظر سلامتی واکسن پیش نیامده است.

قانعی در مورد بقیه پروژه‌های ایران در زمینه ساخت واکسن افزود: در مورد سایر پروژه‌ها باید بگویم که طی دو الی سه هفته‌ی آینده سه شرکت دیگر هم مجوز ورود به فاز انسانی را می‌گیرند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری در مورد اینکه ایران با چه کشور‌هایی در زمینه ساخت واکسن در حال همکاری است، بیان کرد: همکاری فناورانه‌ی ایران فعلاً با کوبا در حال انجام است.

وی در مورد انجام تست انسانی این پروژه ادامه داد: در کوبا فاز یک و دو انجام شده است که نتایج آن خوب بوده است، بنابراین کشوری که حاضر است، فناوری خودش را به ایران منتقل کند و فاز ۱ و ۲ آن را هم روی مردم خودش تست کرده و در عین حال واکسنش هم از یک فناوری جدیدی برخوردار است، قطعا مطلوب ما خواهد بود.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: بنابراین فاز ۱ و ۲ آن انجام شده و فاز ۳ واکسن در ایران نیز انجام خواهد شد.

وی در مورد شرایط تهیه مواد اولیه ساخت واکسن در داخل کشور بیان کرد: به هر حال برای تهیه مواد اولیه‌ی واکسن mRNA مشکل داشتیم و به محض اینکه کشور‌های تحریم کننده مطلع شدند، مانع از انتقال ابزار مربوط به تولید واکسن به داخل کشور شدند، ولی در هر حال آنچه که تا الان نیاز بوده، تامین شده است.

قانعی در پاسخ به این سوال که این مواد اولیه از کدام کشور‌ها تامین می‌شود؟ گفت: این‌ها جزو اطلاعات خاص هر کشور است که معمولاً نمی‌گویند، به خاطر اینکه بتوانند آن مواد را از آن منابع تامین کنند.

وی در پایان افزود: تا الان در مورد تست واکسن ساخت داخل ما هیچ موردی مبنی بر این که عارضه‌ای اتفاق افتاده باشد که جلوی ادامه‌ی واکسیناسیون را بگیرد، نداشتیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کرونا واکسن کرونا واکسن ایرانی کوبا ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی صراط ساخت واکسن ی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، میثم عابدی عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز رشد و فناوری اتاق بازرگانی سنندج (تاک) اظهار کرد: باید مبتنی بر ظرفیت استان پروژه هوشمندسازی تعریف شود و متناسب با این ظرفیت‌ها پروژه‌ها تقویت و اجرایی شوند.

وی تعریف پروژه‌های یاد شده را مانع از صدور نسخه‌های واحد برای استان‌ها در کشور خواند.

وی مصرف گرا بودن کشور عراق را گامی برای صادرات تولید فناورانه دانست و گفت: کردستان به لحاظ نیروی انسانی متخصص و مولد وضعیت مطلوبی دارد.

عابدی اعلام کرد: کردستان به لحاظ تولید برخی از محصولات کشاورزی همچون توت فرنگی و یا معادن ظرفیت‌های مؤثری دارد و نیاز است برای بهره‌گیری بهتر و بیشتر از این ظرفیت‌ها تلاش شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: صدور خدمات در حوزه ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی باتوجه به نیازی که در اقلیم وجود دارد می‌تواند نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده، ارزآوری و اشتغال‌سازی داشته باشد.

کد خبر 6088055

دیگر خبرها

  • ساخت مراحل اولیه اسکله آمریکایی‌ها آغاز شد/ کشتی نظامی آمریکا در ساحل غزه پهلو گرفت
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت» رونمایی شد
  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • لیگ ملت‌ها: لیست رقیب ایران با حضور فوق‌ستاره
  • موتور شش سیلندر بنزینی ایران‌ساخت رونمایی شد
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی