Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پس از شروع فاز اول کار آزمایی بالینی آزمایش موفق واکسن کرونای ایرانی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) بر روی گروه اول، دوم، سوم داوطلبان همچنان این تست بدون هیچ عارضه ای ادامه دارد.

واکسن دوم کرونای ایران بنام «سوبرنا» که مشترک بین انستیتو پاستور ایران و انستیتو بیوتکنولوژی کوبا بوده آماده کسب مجوز انجام کار آزمایی بالینی ۳ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واکسن پروتئین نوترکیب RBD یا آنتی ژن متصل شونده به گیرنده سطح سلولهای انسان RCE۲ است که در نوک شاخک (پروتئین اسپایک) ویروس کرونا قرار دارد.

برای افزایش قدرت ایمنی زایی این واکسن بخشی از پروتئین توکسویید کزاز هم به آن پیوند زده شده که بعنوان تحریک کننده سیستم ایمنی عمل کرده بنابراین واکسن کونژوگه کرونای سوبرنا قدرت ایمنی زایی بالایی علیه ویروس کرونا خواهد داشت.

فاز اول و دوم بالینی این واکسن در کوبا و چند کشور دیگر بروی داوطلبان با موفقیت و بدون عارضه و ایمنی زایی بالا انجام شده و حال با اطمینان از ایمنی زایی و بی عارضه بودن آن قرار است فاز ۳ آن در ایران پس از کسب مجوز از سازمان غذا و دارو انجام شود.

کوبا تجربیات ارزشمندی در ساخت واکسن دارد واکسن نوترکیب هپاتیت ایران که اینک بیش از ۱۵ سال است در انستیتو پاستور ایران تولید و مصرف می شود و یکی از بهترین و کم عارضه ترین واکسن ها در جهان است نیز با دانش فنی همین موسسه کوبایی به ایران منتقل شد.

ایران با سابقه ۱۰۰ ساله در تولید واکسن های انسانی قطب تحقیق توسعه تولید و توزیع واکسن در خاورمیانه است.

کد خبر 5123577 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا انستیتو پاستور کوبا حاکمیت سایبری ویروس کرونا شبکه اجتماعی واکسن کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دونالد ترامپ شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی نوآوری فیس بوک جهاد دانشگاهی ایرانسل توییتر واتس آپ ایمنی زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب منزل مسکونی با سازه چوبی در پیشوا/۴نفر مصدوم شدند

مجید اصغری در گفتگو با خبرنگار مهر، از وقوع یک حادثه ریزش منزل مسکونی در پیشوا خبر داد.

اصغری در تشریح جزئیات بیشتر این حادثه گفت: طی تماس تلفنی در ساعت ۱۳:۵۰ دقیقه امروز ۱۵ اردیبهشت ماه مبنی بر تخربب منزل مسکونی واقع در محله «کهنک» به سامانه ۱۲۵ اعلام و بلافاصله دو تیم امدادی به محل حادثه اعزام شد.

مسؤول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پیشوا عنوان کرد: با حضور آتش نشانان و انجام اقدامات ایمنی در محل مشخص شد سازه منزل از نوع تیر چوبی بوده که بر اثر بی احتیاطی ساکنین تخریب کامل شده بود.

وی بیان کرد: طی این حادثه چهار نفر از ساکنین منزل مصدوم و جهت مداوا تحویل عوامل اورژانس شدند.‌

اصغری افزود: این حادثه تلخ، ضرورت رعایت نکات ایمنی در منازل را بیش از پیش یادآور می‌شود و از همه مردم تقاضا می‌شود که با دقت و احتیاط کامل هرگونه اقدامی را در منزل انجام دهند.

کد خبر 6096532

دیگر خبرها

  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • تخریب منزل مسکونی با سازه چوبی در پیشوا/۴نفر مصدوم شدند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • رئیس فدراسیون والیبال ایران در سفرش به عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم