Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@00:03:59 GMT

کمک ‌های دولت برای احداث قطار شهری پاسخگو نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۳۹۰۷

کمک ‌های دولت برای احداث قطار شهری پاسخگو نیست

حجت الاسلام درویشیان گفت: در سالهای گذشته دولت سهم ۵۰ درصدی در کمک به قطار شهری مشهد داشته است که رقم قابل توجهی است اما با توجه به افزایش قیمت تمام شده احداث هر کیلومتر قطار شهری، کمک ‌های دولتی پاسخگو نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «حسن درویشیان» امروز شنبه (۲۷ دی) در بازدید از پروژه های خطوط قطار شهری در جمع خبرنگاران با اشاره به کمک های مالی دولت به قطار شهرس مشهد؛ بیان کرد: در سالهای گذشته دولت سهم ۵۰ درصدی در کمک به قطار شهری مشهد داشته است که رقم قابل توجهی است اما با توجه به افزایش قیمت تمام شده احداث هر کیلومتر قطار شهری، کمک‌های دولتی پاسخگو نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص تامین اعتبار پروژه قطار شهری مشهد؛ اظهار داشت: بخشی از منابع مالی از طریق تهاتر مطالبات ۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری از دستگاههای اجرایی تامین می‌شود و بخشی دیگر اوراق خزانه است که درخواست کردند مجدد تامین شود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر احداث هر کیلومتر قطار شهری یک هزار میلیارد تومان هزینه دارد که در مقابل رقم‌های دولت خیلی پایین است؛ گفت: در این خصوص قرار بر این شد، راهکارها و پیشنهادهای شهرداری مشهد را جمع‌بندی و در مرکز از طریق دولت پیگیری کنیم.

 

درویشیان در ادامه با اشاره به ورود سازمان بازرسی به ماجرای ارز دولتی عنوان کرد: در قبل ما گزارش هایی به تعزیرات و دادستانی کل کشور در خصوص تعهدات اجرا نشده ارزی در بخش صادرات و واردات داده‌ایم که در این خصوص بانک مرکزی بخش قابل توجهی را دنبال کرده و در مرجع قضایی پیگیری شده است.

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به موانع در اختصاص ارز دولتی هم اشاره کرد و افزود: اگر چه یک سری موانع به دلیل تحریم‌ها وجود دارد اما این موضوع در حال بررسی است و افراد متخلف در  بحث تعهدات ارزی ، پرونده آنها در مرجع قضایی پیگیری می‌شود.

پایان پیام/648

منبع: شبستان

کلیدواژه: قطارشهری مشهد رئیس سازمان بازرسی کل کشور شهرداری مشهد قطار شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد گفت: در راستای توسعه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند.

قاسم زوکی‌نژاد اظهار کرد: شهرداری مشهد در بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر بین سایر دستگاه‌های کشور پیشتاز است و در سال جاری ۴ نیروگاه‌ خورشیدی دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی ادامه داد: با مصوبه هیأت وزیران از ابتدای امسال دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ خدمات کشوری ملزم به تامین سالیانه ۵ درصد برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر هستند و ظرف مدت ۴ سال می‌بایست ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از این طریق تامین کنند، در غیر این صورت آن بخش از برق مصرفی با تعرفه بسیار بالاتری در قبوض محاسبه می‌شود.

زوکی‌نژاد گفت: خوشبختانه با نیروگاه‌های خورشیدی که احداث کرده‌ایم، شهرداری مشهد مشمول این افزایش تعرفه نشده است؛ البته مطابق برنامه‌ریزی صورت‌پذیرفته، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری مشهد، وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده افزایش ظرفیت اشتراکات آب فضای سبز محقق و این امر صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی در پرداخت حق انشعاب را به دنبال داشته است.


انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • راه اندازی چهارمین قطار مسافربری پنج ستاره قم مشهد + عکس
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است
  • چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است