Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@22:44:35 GMT

تحویل احشام قاچاق شده به مرزبانان عراقی

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۹۱۷۸

تحویل احشام قاچاق شده به مرزبانان عراقی

فرمانده مرزبانی ایلام گفت: بیش از ۹۰ راس دام قاچاق متعلق به عشایر عراق که به مرزهای ایران در دهلران قاچاق شده بود، به مرزبانان این کشور تحویل داده شد.

 یک خبر و کلیپی در فضای مجازی و رسانه های برخط و شبکه های اجتماعی استان ایلام منتشر شد مبنی بر اینکه مرزبانان دهلران اقدام به ضبط احشام عشایر عرب زبان این شهرستان کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار کیاست سپهری در این خصوص توصیح داد: چند شب قبل مرزبانان مستقر در مرزهای دهلران متوجه انتقال یک گله احشام شدند که از سمت عراق به سوی مرز ایران در حال حرکت بود.

وی افزود: باتوجه به قراین به دست آمده مرزبانان با قاچاقچیان با هویت نامعلوم درگیر می شوند و این افراد متخلف با استفاده از تاریکی شب می گریزند و مرزبانان گله احشام را ضبط می کنند.

سپهری یادآور شد: با دستور مقام قضایی تا مشخص شدن وضعیت پرونده این احشام در محوطه هنگ مرزی نگهداری شدند.

وی اضافه کرد: دیروز مصادف با ۲۷ دی ماه یک گروه از مرزبانان عراقی در مرز دهلران حضور یافتند و در خصوص برخی موارد با طرف ایرانی به بحث و گفت و گو پرداختند که یکی از این موارد رسیدگی به موضوع این گله احشام بود.

وی گفت: با ارائه مستندات از سوی طرف عراقی و با دستور مقام قضایی گله احشام در مرز چیلات به مرزبانان عراقی برای تحویل به مالکان این دام ها داده شد.

سپهری تاکید کرد: هدف اصلی و غایی مرزبانی حراست و حفظ امنیت مرزهای استان در برابر قاچاقچیان و مخلان امنیت مرزها است و پاسداری از حریم امنیت عشایر استان اعم از هر زبان و قومی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی به اصحاب رسانه و گردانندگان کانال های مجازی و برخط نیز توصیه کرد قبل از انتشار هر خبری ابتدا از صحت و سقم و اصل ماجرا اطلاع حاصل کنند تا از انتشار یک خبر کذب جلوگیری شود.ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: گله احشام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق دامهای سنگین در دام پلیس نور


 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌فرمانده انتظامی شهرستان نور گفت: در پی شکایت ۴۴ شهروند نوری در خصوص سرقت احشام آنان، بررسی موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ کارآگاه احمد امینی افزود: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی پس از تحقیقات فنی و اطلاعاتی و گشت‌های هدفمند موفق به شناسایی یک سارق در این خصوص شدند.

سرهنگ امینی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان نور با هماهنگی قضایی سارق را که یک دامداری در اطراف شهرستان نور داشت، دستگیر کردند، گفت: متهم در بازجویی فنی به سرقت ۱۰۶ راس احشام اعتراف کردو اذعان داشت؛ پس از ذبح گاو‌های مسروقه، آنها را در رستوران‌های شهرستان نور و شهرهای همجوار بفروش می‌رساند.

سرهنگ امینی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی، ماموران ۲ همدست این سارق را شناسایی و دستگیر کردند، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و محل فعالیت سارق اصلی نیز با دستور قضایی پلمب شد.

دیگر خبرها

  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • سارق دامهای سنگین در دام پلیس نور
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • سارق کالا و احشام در شهرستان بویراحمد دستگیر شد
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • کشف ۴۲ فقره سرقت در آبادان
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد