Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:43:23 GMT

حضرت زهرا (س)؛ یادمان ولایتمداری

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۹۴۳۰

حضرت زهرا (س)؛ یادمان ولایتمداری

به گزارش ایرنا، حضرت فاطمه زهرا  (س) که در روز۲۰ جمادی الثانی سال پنجم بعثت در خانه حضرت پیامبر اکرم (ص) و حضرت خدیجه کبری (س) دیده به جهان گشود و در این خانه سراسر نور و معنویت تربیت یافت، در طول دوران زندگی پربرکت خود همواره الگویی برای مسلمانان و حتی بشریت از زن و مرد تبدیل شد که ابعاد مختلف زندگی ایشان هنوز هم برای همه مردم جهان الگو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان علاوه بر دوران زندگی در کنار پیامبر بزرگوار اسلام (ص)، در دوران کوتاه پس از وفات ایشان نیز در همه ابعاد، زندگی پر از معنویت، ولایتمداری و پاسداشت جایگاه خانواده را تبیین کردند که هنوز از آن دوران برای زندگی در همه خانواده ها بهره برداری می شود.

ساده زیستی، احترام گذاشتن به همه اعضای خانواده، تربیت فرزندان همراه با عزت نفس، دینداری، احترام به بزرگتر و از همه مهمتر، ولایتمداری و دفاع از ولایت حتی به قیمت جان از جمله مهمترین آداب به یادگار مانده از خانه حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) است.

به بهانه برپایی نمایشگاه کوچه های بنی هاشم در ایام سوگواری حضرت زهرای مرضیه (س) به این نمایشگاه رفتم تا برداشت مردم را از این نمایشگاه و البته زندگی حضرت زهرا (س) جویا شوم.

یکی از بانوان ارومیه ای که به همراه کودک چهار پنج ساله اش در این نمایشگاه حاضر شده و از صدایش معلوم بود که همراه با بازدید از این نمایشگاه، اشک هم ریخته است، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه بهترین مکان برای دیدن ساده زیستی، مظلومیت و فداکاری حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار (ع) به خصوص حضرت علی (ع) است.

فاطمه صباحی افزود: در ابتدای ورود به نمایشگاه با منظره هایی مواجه می شوی که از فرط مظلومیت اهل بیت (ع) اشک ماتم بر صورتت سرازیر می شود و هرقدر هم جلوتر می روی، این مظلومیت بیشتر می شود.

این شهروند ارومیه ای در پاسخ به سوال من درباره گفتن تنها یک شاخصه زندگی حضرت زهرا (س) برای الگوگیری گفت: دفاع از ولایت و امام زمان خود با قیمت از دست دادن آغوش گرم مادر برای فرزندان، مهمترین این شاخصه هاست که هر مادری توان این کار را ندارد.

او که در حال گفتن این جمله ها نگاه کوتاهی هم به فرزند چهار پنج ساله خود می کرد، گریه کنان از کنار ما جدا شد.

جوان دیگری که به همراه جوانان هم سن و سال خود در این نمایشگاه حاضر شده بود، پس از این مادر، توجه مرا جلب کرد، به او نزدیک شده و پرسیدم که با نیت قبلی به این نمایشگاه آمدی؟ او در جواب گفت که نه در کنار دوستانم از خیابان امام ارومیه می گذشتیم که اسم نمایشگاه ما را به خود جلب کرد.

"محمدرضا عباسی" ادامه داد: داخل که شدیم و دیوارهای گِلی را که دیدم، می خواستیم برگردیم ولی به اصرار دوستان ادامه دادیم که البته در ادامه نمایشگاه، صحنه های بسیار خوبی دیدیم.

او اضافه کرد: من در این نمایشگاه که برای اولین بار در آن حاضر می شوم، صحنه های بسیار جذابی دیدم و مشتاق شدم تا کتاب هایی در این باره پیدا کرده و بخوانم که البته امیدوارم پیدا کنم.

وی بیان کرد: وضعیت قبرستان بقیع، خانه حضرت زهرا (س)، بیت الاحزام حضرت زهرا (س)، تابوت امام حسن (ع)، واقعه غدیر و خلاصه همه بخش ها  برای من جذاب بود و حتما تا آخر هفته، دوباره این بار شاید با خانواده برای بازدید از نمایشگاه می آیم.

این جوان ارومیه ای اظهار کرد: مهمترین الگوی حضرت فاطمه (س) برای من بعد از بازدید از این نمایشگاه، ساده زیستی و مظلومیت ایشان بود که شاید زیاد در این باره به ما گفته نشده و شاید هم ما زیاد در این باره نشنیده ایم.

پس از او، یکی از بانوان میانسال را دیدم که سر بر کنار پنجره های قبرستان بقیع ساخته شده در این نمایشگاه گذاشته و آرام آرام گریه می کرد.

به او نزدیک شده و منتظر پایان گریه اش شدم؛ پس از آن آرام پرسیدم که چه چیز این قبرستان شما را به گریه انداخت؛ او در جواب گفت که این قبرستان هر تکه اش، گریه آور است؛ قبرهایی که مملو از مظلومیت است، بدون بارگاه و جلال و جمال.

فاطمه زهرا محمدزاده که به گفته خودش بعد از کرونا، این جزء معدود بارهایی بود که از منزل خارج شده بود، در این گفت و گوی کوتاه اظهار کرد: اینجا نگاه می کردم و با خود می گفتم که شاید در کنار هر یک از این قبور، قبر حضرت زهرا (س) هم بوده باشد.

او اضافه کرد: مخفی بودن قبر حضرت زهرا (س) چنان داغی بر دل های ما گذاشته که هیچگاه سردشدنی نیست.

این مادر ارومیه ای اظهار کرد: حالا که نگاه می کنم متوجه می شوم که چرا تنها قبر مخفی جهان، از آن حضرت زهراست زیرا دشمنان ایشان از جمله وهابیت همچنان در دنیا تاخت و تاز می کند.

به این مادر گفتم که چه چیز زندگی حضرت زهرا (س) شما را بیشتر به حیرت وا می دارد، او در جواب گفت که همین مظلومیت در عین اینکه تنها فرزند پیامبر زمان خود باشی، برای من حیرت آور است؛ حضرت زهرا در آن دوران چیزی برای خود نمی خواستند و فقط به پشتیبانی از ولی زمان خود قیام کردند و در این راه پرفضیلت نیز به شهادت رسیدند.

از نمایشگاه که بیرون آمدم، دیدم که چقدر نگاهم به زندگی حضرت زهرا (س) و نمایشگاه کوچه های بنی هاشم عوض شده و این بار خواستم که حتما در روزهای آتی با فرزندانم دوباره به این نمایشگاه بیایم و این بار، با دقت بیشتر آن را نگاه کنم.

این نمایشگاه تا سوم بهمن ماه پذیرای علاقه مندان است.

حضرت زهرا (س) سوم جمادی الثانی، در چنین روزی در سال ۱۱ هجری قمری به شهادت رسیدند و امروز، سالروز شهادت حضرت ام ابیها (س) است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه شهادت حضرت فاطمه زهرا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه شهادت حضرت فاطمه زهرا آذربایجان غربی ارومیه شهادت حضرت فاطمه زهرا اخبار کنکور زندگی حضرت زهرا فاطمه زهرا حضرت فاطمه ارومیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۹۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی حاجی محمره معاونت مالی و پشتیبانی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از یادمان والفجر۱ منطقه فکه و مقر عمار یاسر این موزه در خرمشهر دیدار و سرکشی کرد.

حاجی محمره در این بازدید گفت: ما بر سفره‌ای که شهدا آماده کردند، نشسته‌ایم، اگر رسالت خودمان در رابطه با شهدا را انجام ندهیم فردای قیامت باید پاسخگو باشیم. شهیدان با اخلاص و دیانت جان شیرین خود را که ضامن زنده نگه داشتن انقلاب اسلامی است، فدا کردند تا این انقلاب متصل به نهضت بزرگ حضرت مهدی (عج) شود.

وی افزود: جهت انجام مأموریت‌های محوله در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در محل یادمان‌های والفجر و مقر عمار یاسر حضور پیدا کردیم و اقداماتی را در جهت تعمیرات، نگهداری، ملزومات و اقلام مورد نیاز مکان‌های مذکور انجام دادیم تا ان شاالله با توجه به در پیش رو بودن ایام تابستان، زمینه لازم را جهت حضور حداکثری ملت شهیدپرور ایران اسلامی در حد توان و امکانات خود فراهم کنیم.

کد خبر 6090759 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • نشان طلای رقابت‌های جام جهانی در دستان دختر چهارمحال و بختیاری
  • شمشیرباز یزدی از کسب سهمیه المپیک بازماند
  • حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک
  • مامان بگو برای دین و کشور رفتم؛ دست راست اسلحه و دست دیگرم کتاب
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم