Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@13:33:38 GMT

نقش بصیرت فاطمی در تداوم راه سردار دل ها

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۹۵۷۶

نقش بصیرت فاطمی در تداوم راه سردار دل ها

کارشناس مذهبی با بیان اینکه سردار سلیمانی خود را مدیون فرهنگ و بصیرت فاطمی می دانست، گفت: زنان مسلمان با الگوگرفتن از حضرت زهرا(س) می توانند سردار سلیمانی هایی تربیت کنند که به دفاع از ولایت و امامت بپردازند و نقشه های دشمن را نقش بر آب کنند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ فاطمیه و نام دوباره حضرت زهرا(س) جان ها را بار دیگر سرشار از عشق و محبت به ام الائمه کرده و میلیون ها عاشق چشم به عنایات حضرتش دوخته تا چون رهبر خویش، رزق سالانه خود را از خوانِ بابرکتش دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

ویروس منحوس کرونا گرچه جلوی برگزاری باشکوه مناسبت های مذهبی را گرفته اما مردم مومن و عاشق اهل بیت (علیهم السلام) نگذاشتند چراغ هیئت های مذهبی در این شرایط خاموش شود و از هر طریقی با نام و یاد این بزرگواران به خصوص حضرت زهرا(س) اقدام به برنامه های مختلفی کرده اند.

 

 

نقش حضرت زهرا(س) در اثبات حق و ولایت

 

دهه فاطمیه بهانه خوبی است تا به نقش و بصیرت حضرت زهرا(س) در اثبات حقانیت حضرت علی(ع) و مبارزه با باطل بپردازیم چرا که آموزه های حضرت زهرا(س) در زمینه بصیرت شناسی نه تنها از بین نرفته بلکه در حال پررنگ شدن در جامعه است.

 

 

 

حضرت زهرا(س) همچون پدر بزرگوارشان پیامبر گرامی اسلام(ص) نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی بی‏ تفاوت نبودند و همواره جبهه حق را یاری می‏کردند و معتقد بودند که بی‏ تفاوتی در قبال آن چه در جامعه می‏گذرد به خصوص در زمینه وضعیت سیاسی و اجتماعی و حقوق عمومی به دور از روش و منش اسلامی است.

 

 

 

فاطمه زهرا(س) تلاش برای اثبات حق و ولایت علی(علیه السلام) و مبارزه با انحراف در رهبری امت اسلامی را تکلیف خود می‏ دانستند به طوری که گاه شب‏ ها به همراه علی(علیه السلام) به در خانه مهاجرین و انصار می‏ رفت و در حمایت از ولایت، توصیه‏ ها و وصیت ‏های پدر بزرگوارش را به یاد آن ها می آورد.

 

 

بصیرت؛ درس بزرگ حضرت زهرا(س) به مسلمانان

زهرای مرضیه(س) با بصیرتی که داشت مقام و موقعیت امام علی(علیه السلام) را خوب شناخته بود و از توانایی های ذاتی و خدادادی و شایستگی های ایشان نیز مطلع بود و برای اثبات و تحقق آن از هیچ تلاشی دریغ نکرد و تا آخرین لحظه دست از حمایت و دفاع از امام (ع) و مقام امامت برنداشت.

 

 

 

هیچ کس مانند فاطمه زهرا(س) از بصیرت بالایی برخوردار نبود تا بتواند عمق و ژرفای امامت را بشناسد و هیچ فردی چون ایشان در راه تبیین امامت و شناسایی آن و دفاع از امام خویش تلاش نکرد.

 

 

حضرت زهرا (س) با بصیرتی که داشتند به عمق فتنه و فاجعه پی برده بودند و در مسجد و در میان مردم اقدام به دفاع از ولایت کردند و با شهادت خود برای همیشه بصیرت و راه را به همه مسلمانان نشان دادند و ایشان به ما آموختند که در فتنه ها آرام ننشینیم و از حریم ولایت دفاع کنیم.

 

حضرت زهرا(س) در کلام بزرگان اسلام

 

مقام معظم رهبری 25 آذر 71 در دیدار با جمعی از زنان می فرمایند: ایشان در محیط علم هم یک دانشمند والاست؛ آن خطبه‌ای که فاطمه‌ی زهرا(س) در مسجد مدینه بعد از رحلت پیغمبر ایراد کرده است خطبه‌ای است که به گفته‌ی علامه‌ی مجلسی «بزرگان فصحا و بلغا و دانشمندان باید بنشینند کلمات و عبارات آن را معنا کنند!» این‌قدر پرمغز است! از لحاظ زیبایی هنری، مثل زیباترین و بلندترین کلمات نهج‌البلاغه است؛ فاطمه‌ی زهرا(س) می‌رود در مسجد مدینه و در مقابل مردم می‌ایستد و ارتجالاً حرف می‌زند! شاید یک ساعت، با بهترین و زیباترین عبارات و زبده‌ترین و گزیده‌ترین معانی صحبت کرده است.

 

 

مرحوم آیت الله سیدکاظم قزوینی، در کتاب ارزشمند خود «فاطمة الزهراء من المهد الی اللحد» می نویسد: فاطمه؛ و تو چه می دانی که فاطمه کیست؟ یکتا انسانی است که طبیعت زنانگی را پذیرفته تا نشانی از قدرت رسای پروردگار و توانایی شگفت انگیز و نوآور او باشد؛ زیرا خداوند متعال حضرت محمد (ص) را به مثابه نشانه قدرتش در بین پیامبران آفرید و سپس پاره تن و دخترش فاطمه زهرا علیهاالسلام را از وجود او آفرید تا نشانه ای بر قدرت او در آفرینش آفریده ای از جنس زن باشد که مجموعه ای از فضایل و مجموعه ای از مواهب و بخشش ها است.

 

 

 

مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی لازمه مقابله با استکبار جهانی از سوی شیعیان و مسلمین را تاسی به سیره نورانی اهل بیت(علیهم السلام) به ویژه حضرت فاطمه(سلام الله عیها) می دانست و می فرمود: «دشمنان تا زمانی که مردم این مملکت مسلمان هستند و نسبت به عقاید مذهبی خودشان پایبندند و برای جنبه های دینی خودشان شخصیت هایی مثال حضرت زهرا(سلام الله عیها) دارند، با این مملکت، نمی توانند بجنگند و هیچ نقشه ای را نمی توانند پیاده کنند و راهی که الان استکبار جهانی مشغول پیمودن آن است کوچک کردن شخصیت های مذهبی از نظر ما مسلمان ها است و در رأس همه ی آن ها حضرت زهرا علیها السلام است.»

 

 

لزوم ترویج سیره حضرت زهرا(س) در جامعه

در راستای فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به سراغ یکی از کارشناسان مذهبی رفتیم تا با ابعاد شخصیتی و سیاسی حضرت زهرا(س) بیش از گذشته آشنا شویم.

 

 

 

حجت الاسلام«محمدرضا محمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: حضرت زهرا(س) برترین زنی است که از مقام عصمت برخوردار است.

 

 

امام جمعه طبس در ادامه بیان کرد: رضایت حضرت زهرا(س) رضایت خداوند متعال و خشم ایشان خشم خداوند متعال را به دنبال خواهد اشت و حضرت زهرا(س) در عبادت، بخشندگی، انفاق، همسرداری، فرزندداری و کمال ممتاز هستند.

 

 

وی با بیان اینکه شان و منزلت صدیقه کبری(س) از جایگاه والایی برخوردار است، افزود: امیدواریم جامعه امروز با سیره ایشان بیشتر آشنا شوند و در این راستا امام راحل فرمودند که حضرت زهرا(س) الگویی برای تمام بشریت است.

 

 

 

مبارزات سیاسی در سیره حضرت زهرا(س) چه جایگاهی دارد؟ در زمان ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) کارهای داخل خانه به ایشان سپرده شد و حضرت زهرا(س) بسیار خوشحال بودند از اینکه در داخل خانه کار می کردند و از چشم نامحرم دور بودند.

 

 

گاهی حضرت زهرا(س) برای احقاق حق و ترویج امر ولایت از خانه بیرون آمدند و به دفاع از امامت و ولایت حضرت علی (علیه السلام) پرداختند و ایشان هیچ گاه در ترویج امر ولایت دست از مبارزات سیاسی خود برنداشتند و کوتاه نیامدند.

 

 

 

معروف است که حضرت زهرا(س) به عنوان اولین شهیده راه ترویج امر ولایت شناخته می شوند و ایشان در راستای این موضوع تا پای جان پیش رفتند و در این راه به شهادت رسیدند.

 

بصیرت فاطمی به چه معنا است؟ بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) شرایط بسیار تغییر کرده به طوری که خفقان بر جامعه حاکم شده بود و برخی قدرت طلبان به دنبال منفعت های دنیایی خود بودند و فضا را برای تشخیص حق از باطل مه آلود کرده بودند.

 

 

 

حضرت زهرا(س) بابصیرت و خدامحور بودند و در شرایط آن زمان به روشنگری مسائل مختلف از جمله ولایت پرداختند و برای مبارزه با فتنه های آن زمان در مسیر ولایت از هیچ کاری دریغ نکردند.

 

 

 

رفتار علوی و کردار فاطمی در زندگی انسان ها چه تاثیری می تواند بگذارد؟ حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای هر زن و مردی هستند و رفتار علوی و کردار فاطمی همان سبک زندگی اسلامی است که مقام معظم رهبری آن بارها تاکید کرده اند.

 

 

 

رفتار علوی و کردار فاطمی از جایگاه خاصی در بیان پیامبر گرامی اسلام(ص) برخوردار است و امروز جامعه ما نیاز دارد که این فرهنگ رواج پیدا کند که در این راستا شاهد کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی خواهیم بود.

 

 

 

حضرت زهرا(س) در ایجاد اتحاد و انسجام اسلامی چه نقشی را ایفا کردند؟ صدیقه کبری(س) در خطبه فدکیه بر روی اطاعت و پیروی از ولایت و امامت بسیار تاکید دارند و ایشان محور وحدت را در این خطبه مشخص کرده اند.

 

 

اگر مردم امروز به پیروی از ولایت بپردازند و سیره حضرت زهرا(س) در این زمینه را سر لوحه کار خود قرار دهند هیچ نگرانی در قبال طوفان های سهمگین دشمنان نخواهند داشت.

 

 

 

اگر مسلمانان با وحدت و انسجام در کنار یکدیگر می بودند و دشمنان جرات نمی کردند که به دین مبین اسلام ضربه وارد کنند و این همه نگرانی برای مسلمانان به وجود نمی آمد و منافع مسلمانان به خطر نمی افتاد.

 

دهه فاطمیه امسال با چه حساسیت هایی مواجه است؟ ابتدا پیشنهاد می شود که هیئات مذهبی با توجه به شیوع ویروس کرونا در نظر داشته باشند که غفلتی در برگزاری مراسم این دهه صورت نگیرد و مراسم با رعایت مسائل بهداشتی برگزار شوند.

 

 

 

درست است که فاطمیه باید باشکوه برگزار شود و بسیاری از علما نیز تاکید کرده اند که فاطمیه را باید تبدیل به عاشورا کنیم اما توجه داشته باشید که به خاطر شیوع ویروس کرونا فاطمیه امسال خدشه دار نشود و سلامت عزاداران به خطر نیافتد.

 

 

 

نقش حضرت زهرا(س) در بیداری زنان مسلمان و تربیت سردار سلیمانی ها چیست؟ حضرت زهرا(س) بهترین الگو و مربی برای همه مردم جهان هستند و امروز مشاهده می کنیم که نه تنها مسلمانان بلکه غیر مسلمانان نیز شیفته اخلاق بی نظیر ایشان شده اند.

 

 

زنان مسلمان امروز با الگوگرفتن از حضرت زهرا(س) می توانند فرزندانی هم چون سردار سلیمانی تربیت کنند که خیراتی را به جا بگذارند.

 

 

 

سردار سلیمانی خودش را مدیون فرهنگ فاطمی می دانست و امروز جامعه ما نیازمند تربیت فرزندانی با روحیه سردار سلیمانی است و مادران امروز باید به فکر ترویج فرهنگ فاطمی باشند.

 

 

بصیرت فاطمی در سرکوب کردن نقشه های دشمن و تداوم انقلاب اسلامی چه نقشی دارد؟ دشمن از انقلاب اسلامی 42 سال از این ملت سیلی خورده است و کینه دیرینه ای دارد و همواره به دنبال این است تا ضربه ای به جمهوری اسلامی وارد کند و این نظام را از پای درآورد.

 

 

 

اگر بصیرت فاطمی در جامعه شکل بگیرد و زنان و مردان ایرانی با بصیرت فاطمی به شناخت نقشه های دشمن بپردازند و اخلاق و منش حضرت زهرا(س) را سرلوحه کار خود قرار دهند قطعا در مقابل نقشه ها و ضربات دشمن در امان خواهند ماند.

 

 

سخن آخر

 

ای مهربان ترین مادر امروز دهه فاطمیه و روز شهادتتان غریبانه‌تر از سال های قبل برگزار می شود چرا که ویروسی منحوس دل هایمان را به زنجیر کشیده است و نمی گذارد در روز شهادتتان آن طور که شایسته مقام تان است به عزاداری بپردازیم؛ بانوجان دستمان به سمت شما بلند است و درخواست داریم تا بساط این همه رنج و سختی برچیده شود و دوباره سلامتی به جامعه بازگردد تا دیگر در مقابل شما بزرگواران شرمنده نباشیم.

 

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: بصیرت فاطمی حضرت زهرا س سردار سلیمانی مقام معظم رهبری سردار سلیمانی بصیرت فاطمی علیه السلام حضرت زهرا س حضرت علی نقشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه امام رضا (ع) اظهار داشت: شهید مطهری، نه یک فرد بلکه یک مکتب، گفتمان و یک جریان بود که برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب، یک الگو و اسوه تمام عیار است.

امام جمعه شهرستان دشتی افزود: امامین انقلاب، یکی از اصلی ترین ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری را «بصیرت» دانسته‌اند.

وی گفت: مؤلفه‌های بصیرت در شخصیت علمی و معنوی شهید مطهری را می‌توان اسلام‌شناسی، و التزام به آموزه‌های اسلامی، تکلیف‌مداری و تکلیف‌شناسی، زمان‌شناسی، اولویت‌شناسی، شبهه‌شناسی، و روحیه انقلابی و داشتن چهارگانه علم، مهارت، ابتکار و شجاعت لازم در مواجهه با مسائل و پدیده‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی دانست.

امام جمعه دشتی بیان کرد: هدف اصلی از نامگذاری این هفته ارج نهادن به زحمات تمامی معلمان، مربیان و فعالان عقیدتی و سیاسی است که در زمینه تعلیم و تربیت فعالیت می‌کنند. معلمان و مربیان عقیدتی نقش هدایتگری و انسان سازی دارند.

حجت الاسلام زاهد دوست یادآور شد: مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه در جهت تربیت نیروهای انقلابی وفادار به ارزش‌های انقلاب و ایجاد انگیزه بین این نیروها موفق عمل می‌کنند.

وی گفت: پاسخ غرورآفرین سپاه و عملیات وعده صادق کشور را تا سال‌ها از گزند و طمع دشمنان بیمه کرد.

کد خبر 6094702

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • تشییع لاله فاطمی بر روی دستان مردم ویان و کبودراهنگ
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات
  • گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • یادواره شهدای سنگر سازان بی سنگر مرند
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است