Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عراقی، سرلشکر «یحیی رسول» سخنگوی نظامی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز در سخنانی گفت: نیروهای امنیتی با جدیت و پشتکار تلاش می کنند و از جانب فرمانده کل نیروهای مسلح دستوراتی برای ضرورت پیگیری و حفاظت از مرزها بویژه مرز با سوریه وجود دارد.

وی افزود: نیروهای امنیتی عملیات پیشدستانه خود را بر مناطق (مجاور) شمال شرقی سوریه متمرکز می کنند زیرا نیروهای ارتش سوریه در آنجا نیستند و این مناطق شاهد فعالیت بسیاری از گروهک های تروریستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرلشکر رسول گفت که عملیات ایمن سازی و کنترل مرزها به طور گسترده با کشور همسایه سوریه برای تعقیب برخی گروههای تروریستی و بقایای آنها در خاک عراق در جریان است.

وی همچنین از وجود تعدادی از عناصر تروریستی شکست خورده و پنهان شده خبر داد و گفت که عملیات پیشدستانه نیروهای امنیتی عراق در تعقیب آنها نتایج مثبتی به همراه داشته است.

پیش از این برخی کارشناسان امنیتی و سیاستمداران عراقی هشدار دادند که نیروهای آمریکایی نقشه ای برای تخلیه منطقه مرزی بین سوریه و عراق دارند تا بستر مناسب برای تروریست های داعشی فراهم شود.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود این عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

عده ای از تحلیلگران عراقی معتقدند که آمریکا خواهان خروج نیروهایش از عراق نیست و از اهرم بقایای گروه تروریستی داعش که دست پرورده خودش هست، برای توجیه ادامه حضورش در عراق بهره برداری می کند.

پارلمان عراق یک سال پیش در مصوبه ای بر لزوم خروج همه نیروهای بیگانه و در صدر آنها نیروهای آمریکایی تاکید کرده است اما کارشناسان عراقی می گویند که آمریکا برای بقای بیشتر خود در عراق تلاش می کند که با حمایت از داعش و به چالش کشیدن اوضاع امنیتی عراق اینگونه القا کند که عراق به تنهایی قادر به تامین امنیت خود نیست و لذا نیاز به ادامه حضور نیروهای آمریکایی وجود دارد.

این درحالی است که فرماندهان و مسئولان مختلف عراقی با تاکید بر توانمندی نیروهای عراقی برای تامین امنیت این کشور تاکید کرده اند که عراق تنها در صورت خروج نیروهای آمریکایی و پایان دخالت های واشنگتن در امور داخلی عراق به ثبات خواهد رسید.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش دمشق ایالات متحده آمریکا بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش دمشق ایالات متحده آمریکا گروه تروریستی داعش دمشق ایالات متحده آمریکا بغداد اخبار کنکور نیروهای آمریکایی نیروهای امنیتی گروه تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان

حمله پهپادی نیروهای امنیتی در حاشیه زاهدان به خودروی تروریست‌ها منجر به هلاکت دو تروریست شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، غروب امروز طی عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در منطقه شورو به سمت سرجنگل در محدوده شهرستان زاهدان، خودروی تروریست‌ها هدف قرار گرفت.

در این عملیات موفق 2 تروریست به هلاکت رسیدند.

جزئیات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حمله پهپادی «نیروهای امنیتی» در زاهدان به خودروی تروریست‌ها /چند نفر به هلاکت رسیدند؟
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش