Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، مهرداد جمال ارونقی گفت: در روزهای گذشته تعداد زیادی از افراد مشمول این موضوع مطرح شده، برای طی فرآیند واردات و ترخیص خودرو به گمرک ایران مراجعه کردند در حالی که چنین مصوبه‌ای وجود ندارد.

وی ضمن تکذیب وجود مصوبه و یا ابلاغیه‌ای به گمرک ایران در این رابطه، گفت اخیراً هیچ مصوبه یا مجوز جدیدی در مورد واردات خودرو برای این قشر معزز صادر نشده و مسائل مطرح شده وجاهت قانونی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول در گمرک ایران اعلام کرد: با توجه به عدم صدور مصوبه‌ای در این خصوص، افرادی که مشمول مصوبه اعلام شده‌اند از مراجعه حضوری به گمرک خودداری کنند.

ارونقی تاکید کرد: بعد از ممنوعیت ثبت سفارش و واردات خودرو در سال ۱۳۹۷ نیز مجوزی برای ثبت سفارش یا آزاد شدن واردات خودرو وجود نداشته و همچنان واردات خودرو ممنوع است.

معاون فنی گمرک ایران یادآور شد: در خصوص واردات خودرو، آخرین مصوبه مرتبط، مجوز هیأت دولت برای ترخیص خودروهای مشمول تا تاریخ ۲۶ شهریور سال جاری بود که با اتمام تاریخ اعلام شده، در حال حاضر به جز خودروهای موضوع رسیدگی در مراجع قضائی، خودروهای سواری دیگر قابل ترخیص نیستند.

کد خبر 5124109

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک ایران واردات خودرو قیمت دلار قطع برق ویروس کرونا شرکت توانیر قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت اقتصاد چین لایحه بودجه ۱۴۰۰ مصرف برق شاخص کل بورس وزارت نیرو وزارت جهاد کشاورزی قیمت سکه بهار آزادی قیمت یورو واردات خودرو گمرک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۰۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد شمسایی، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD، افزود: میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته و مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده ملزومات دارویی، گفت: در سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه ۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

کد خبر 6087128 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه ۹ در هفته بزرگداشت اصفهان
  • واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران
  • واردات گوشت از آفریقا به کشور
  • تجارت آزاد با اوراسیا در انتظار مصوبه مجلس/ واردات گوشت از آفریقا
  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی