Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدرضا خضری‌پور معاون اداری و پشتیبانی شرکت سنگ آهن گهرزمین در حاشیه بازدید از کارگاه مهندسی معکوس دانشگاه آزاد اسلامی با علی یعقوبی‌پور رئیس دانشگاه آزاد واحد سیرجان دیدار کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در این نشست با اطمینان‌بخشی از توانایی دانشگاه آزاد واحد سیرجان برای ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت به صنعت گفت: هدف ما قرار گرفتن در جایگاه نخست دانشگاه نوآور در زمینه صنعت فولاد و صنایع وابسته در شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت در تقویت آموزش در صنعت

یعقوبی‌پور با اشاره به نقش مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت دانشگاه آزاد اسلامی در تقویت آموزش در صنعت عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نخستین سازمان در سیرجان است که از وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی و مرکز مهارت‌های آموزشی و تعلیماتی مجوز دوره‌های ایمنی را اخذ کرده است.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های ایمنی به شرکت نظم‌آوران، ظرفیت دانشگاه را بیش از این دانست و افزود: همانطور که در محیط دانشگاه آزاد یک ساختمان بسیار خوب و مجهز برای شرکت نظم‌آوران و یک دفتر برای کارمندان این شرکت اختصاص دادیم، می‌توانیم مشابه این امکانات را در اختیار سایر شرکت‌هایی که آموزش خود را به ما بسپارند، قرار دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان یادآور شد: این‌گونه شرکت‌ها بر عملکرد ما نظارت مستقیم دارند و اگر ضعف یا ایرادی در روند کار وجود داشته باشد، در کوتاه‌ترین زمان آن را برطرف می‌کنیم، چراکه جز با رفع نقاط ضعف نمی‌توان به سمت تعالی و پیشرفت حرکت کرد.

یعقوبی‌پور با یادآوری سفر دکتر طهرانچی به سیرجان خاطرنشان کرد: در این سفر از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درخواست کردم مجوزی بدهد تا ۴۰ درصد از سرفصل‌های دروس را متناسب با نیازهای منطقه تغییر دهیم، با این شیوه دانشجویانی تربیت می‌شوند که در آینده مورد نیاز منطقه باشند. در حقیقت هدف ما گام برداشتن در راستای تحقق تبدیل دانشگاه آزاد سیرجان به اولین دانشگاه نوآور شهرستان است.

تأسیس کارگاه دانشگاه در جوار صنعت

وی با تأکید بر اینکه تأسیس کارگاه دانشگاه در جوار صنعت از برنامه‌های مدنظر مدیران دانشگاه آزاد است، از آمادگی برای استقرار کارگاه در سایت شرکت گهرزمین طی ۶ ماه آینده خبر داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان همچنین با اشاره به طرح پویش (کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی) تشریح کرد: در این طرح ۳۰ تا ۴۵ درصد از سرفصل‌ها به صورت کاربردی ارائه شده و این اقدام با نیازسنجی رشته‌های مورد نظر از طریق نظرات متخصصان صنعت انجام خواهد شد.

یعقوبی‌پور تأکید کرد: در این طرح برای دانش‌آموزان درس کارآموزی تعریف شده، به نحوی که هر دانشجو در هر ترم ۸۰ ساعت کارآموزی در معدن را خواهد گذراند که جمع این مدت در زمان فارغ‌التحصیلی مساوی با ۲۴۰ است.

وی با توصیف این طرح به عنوان بانک اطلاعاتی در اختیار معدن و صنعت چنین توضیح داد: این بانک اطلاعاتی به معدن کمک می‌کند تا در آینده براساس نیاز، نیروهای لازم و نخبه را جذب کند. مضاف بر اینکه این طرح موجب می‌شود دانشجو در کنار تحصیل، کسب تجربه کرده و از این تجربه در شغل آینده خود استفاده کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان در ادامه با اشاره به بخش سوم پیشنهاد معاون اداری شرکت گهرزمین مبنی بر اختصاص فرصت مطالعاتی در معدن برای استادان دانشگاه از موافقت خود با این طرح خبر داد و چنین طرحی را در مشتاق شدن دانشجویان به امور صنعتی و معدنی نافذ دانست.

انتهای پیام/

حمید انصاری کد خبر: 1087659 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان ارتباط دانشگاه و صنعت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان ارتباط دانشگاه و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۲۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد

تفاهم نامه همکاری فناورانه و دانش بنیان در صنعت روانکار بین مدیر عامل شرکت نفت ایرانول و رئیس دانشگاه صنعتی شریف به امضا رسید. - اخبار بازار -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت ایرانول، در جلسه امضا این تفاهم نامه که با حضور رئیس دانشگاه صنعتی شریف، معاون پژوهشی و برخی اعضای هیات علمی دانشگاه از یکسو و مدیر عامل شرکت نفت ایرانول و جمعی از معاونین و مدیران از سوی دیگر برگزار شد، دکتر سید عباس موسوی رییس دانشگاه شریف گفت:شرکت نفت ایرانول یکی از بزرگترین شرکت های فعال در صنعت روانکار است و با توجه به ظرفیت بالقوه و بالفعلی که دانشگاه صنعتی شریف دارد امیدواریم بتوانیم با همکاری موثر در حوزه های مختلف فناورانه و دانش بنیان، در بومی سازی ملزومات وارداتی، ارتقا کیفیت و ایجاد ارزش افزوده بالاتر از محصولات پالایشی و تحولات آینده نزدیک باتوجه به تغییر روندهای جهانی در فراگیری خودروهای الکتریکی، گام اساسی در پیشرفت راهبردی این صنعت داشته باشیم.

وی افزود: «با توجه به اینکه صنعت روانکار فقط اختصاص به خودرو ندارد و نقش اساسی در تمامی صنایع کشور ایفا میکند، امیدواریم با برنامه هایی که در زمینه داخلی سازی مواد اولیه و استفاده از فناوری های نوین در تولید محصولات شرکت نفت ایرانول داریم، بتوانیم با حداکثر توان موجود در این دانشگاه، در راستای ارتقای این شرکت در بازارهای داخل و خارج از کشور همکاری داشته باشیم.

در  این جلسه مهندس اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول نیز ضمن معرفی توانمندی های شرکت نفت ایرانول گفت: شرکت نفت ایرانول با سابقه ترین شرکت در صنعت روانکار کشور است که با دارا بودن دو پالایشگاه تهران و آبادان، ظرفیت بالایی در حوزه پیشرفت های دانش بنیان دارد. ما بدنبال تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و اجرایی شدن پروژه هایی در زمینه توسعه و ارتقا کیفیت محصولات، ایجاد ارزش افزوده در محصولات جانبی، بهبود و تحول در فرایندها، بومی سازی مواد اولیه، به کارگیری فناوری های دیجیتال و هوش مصنوعی و توسعه سرمایه انسانی متخصص هستیم.

وی افزود: با توجه به آینده صنعت روانکار و ورود خودروهای برقی در سال های آینده باید از هم اکنون تحقیقات و پژوهش در راستای محصولات این حوزه مانند انواع روغنهای دارای عمر روانکاری بالا و گریسهای خاص را شروع کنیم.

در این جلسه دکتر حدادپور معاون پژوهش و فناری دانشگاه، دکتر فراهانی مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه، دکتر جمشیدی رئیس دانشکده مهندسی شیمی و نفت و دکتر عینی معاون پژوهشی دانشکده در خصوص ظرفیتهای همکاری و سوابق همکاری های موثر دانشگاه با سایر صنایع صحبت کردند.

همینطور در این جلسه جناب آقای تولیت معاون مالی و اقتصادی، جناب آقای دکتر کامیار معاون و جناب آقای تدین مدیر طرح و توسعه(R&D) و جناب آقای صدقی مدیر کنترل کیفی شرکت نفت ایرانول، به بیان دیدگاه ها و نقاط مشترک همکاری موثر با دانشگاه پرداختند.

در پایان این جلسه تفاهم نامه توسط مهندس عیسی اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول و دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف به امضا رسید. پس از تبادل تفاهم نامه مقرر شد طی جلسات مشترک ماهانه در خصوص پیشرفت مفاد تفاهم نامه، اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • برگزاری دوره آموزشی طرح معراج در فرخ شهر
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سیرجان معرفی شد
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»