Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم حامدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اردبیل ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه، اظهار کرد: یک هزار غذای گرم بین نیازمندان شناسایی شده در حین اجرای طرح شهید سلیمانی توزیع شد.

وی افزود: عمده هزینه‌ها توسط خیران استان تأمین شده است.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل بیان داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری مجالس و روضه‌های خانگی، خیران و نیکوکاران اردبیلی تصمیم گرفتند هزینه نذری‌ها و مراسمات خود را به اطعام نیازمندان اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یک خیر نیک‌اندیش ۲ رأس گوسفند قربانی اهدا کرده و مابقی نیکوکاران با پرداخت مبالغی از ۵ هزار تومان گرفته تا ۵ میلیون تومان در این کار خیر مشارکت نمودند.

حامدی تشریح کرد: در اجرای این طرح، علاوه بر بانوان بسیجی و تعدادی از کارکنان سپاه استان، نهادها و سازمان‌های مختلفی همچون کمیته امداد و نمایندگی آستان قدس رضوی در اردبیل همکاری داشتند و برای پخت غذا نیز از آشپزخانه هیأت زیارت عاشوراء استفاده شد.

وی تصریح کرد: به همراه هر بسته غذا، یک بسته ۵ تایی ماسک، نبات و نمک متبرک رضوی نیز اهداء گردید.

بهسازی منازل سالمندان توسط بسیجیان

مسؤول بسیج جامعه زنان استان اردبیل بیان کرد: همچنین منازل برخی از سالمندان مستمند که شرایط مناسبی برای سکونت نداشت، توسط بسیجیان بهسازی و تعمیر شده و ضمن تهیه لوازم مورد نیاز، به صورت اساسی نظافت شد.

وی تأکید کرد: در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام مبارک ماه رجب نیز بسته‌های معیشتی و بهداشتی تهیه و توزیع خواهد شد.

حامدی گفت: از ۷ تا ۲۸ دی ماه سال‌جاری مصادف با دهه اول و دوم فاطمیه نیز سوگواره یاس کبود و مراسم سخنرانی و مداحی توسط بسیج جامعه زنان و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری اردبیل، آموزش و پرورش استان، مرکز امور بانوان سازمان سراج، مؤسسه یاوران مهدی و خیران برگزار و به صورت آنلاین از صفحات این مراکز در شبکه‌های اجتماعی و شبکه شاد پخش گردید.

-انتهای پیام/3463/666/

منبع: فارس

کلیدواژه: زنان اردبیل غذا خیران قربانی شبکه شاد شبکه های اجتماعی شبکه های اجتماعی سوگواره یاس کبود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۳۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل گفت: در صورت ادامه روند کاهشی رشد جمعیت، ایران در آینده‌ای نزدیک یکی از پیرترین کشورهای جهان می‌شود که با پیامدها و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیری در حوزه اقتصاد، امنیت و فرهنگ مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، افسانه جهانی در دوره تربیت راهبر و کنشگر جمعیت اظهار کرد: با توجه به اهمیت ایجاد شبکه نظام‌مند فعالان در راستای تحول راهبردی خانواده و جمعیت، دوره تربیت راهبر و کنشگر جمعیت با حضور اساتید مؤسسه جوانه‌های مدینه فاضله برای ۲۰۰ نفر از دغدغه‌مندان این حوزه در استان اردبیل برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره، توانمندسازی فعالان حوزه جمعیت، هوشیارسازی اجتماعی نسبت به بحران سالمندی، آسیب‌های کم‌فرزندی، تبیین جایگاه مادری و کرامت زنانه و ایجاد انگیزه و دغدغه‌مندی نسبت به مباحث جمعیتی است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل ادامه داد: اقناع‌سازی و گفتمان‌سازی جمعیت و فرزندآوری در بین نخبگان حوزوی و دانشگاهی و توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد و شبکه‌سازی افراد آموزش‌دیده همسو با تحول راهبردی خانواده و جمعیت، از دیگر اهداف برگزاری این دوره است.

جهانی تصریح کرد: در صورت ادامه روند کاهشی رشد جمعیت، ایران در آینده‌ای نزدیک یکی از پیرترین کشورهای جهان می‌شود که پیامدها و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیری در حوزه اقتصاد، امنیت و فرهنگ کشور خواهد داشت.

وی بیان کرد: در طول تاریخ زندگی بشر تفکرات دینی و مذهبی مهم‌ترین عامل در تحولات فردی و اجتماعی بوده و تمام ساحت‌های زندگی بشر اعم از اقتصاد، فرهنگ، سیاست، اخلاق اجتماعی و نظام خانه و خانواده از دین تأثیر پذیرفته است لذا نگاه صرفاً اقتصادی برای حل بحران جمعیتی قطعاً شکست خورده است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل اظهار کرد: در دین مقدس اسلام، ازدواج امری مقدس بوده و داشتن فرزند صالح، نعمت الهی و مایه خیر و برکت دنیا و آخرت معرفی می‌شود و سقط از گناهان بزرگ و قتل نفس است.

جهانی گفت: تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی، تلاش برای اصلاح سبک زندگی، مقابله با مصرف‌گرایی و اصلاح نگرش‌های عمومی و باورهای اجتماعی، وظیفه راهبران و کنشگران حوزه جمعیت و فرزندآوری بوده و برگزاری دوره تکمیلی راهبر و کنشگر جمعیت و اجرای طرح حمایت از حیات جنین، از دیگر برنامه‌های دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل است.

کد خبر 750943

دیگر خبرها

  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج
  • حجاج استان سمنان برای نیازمندان خانه می‌سازند
  • توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شاهرود
  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است