Web Analytics Made Easy - Statcounter

موزه هنر اسلامی مالزی در کوالالامپور یکی از اولین و بزرگ‌ترین موزه های آثار هنراسلامی در جنوب شرقی آسیاست.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: کشور مالزی یکی از کشورهای اسلامی در جنوب شرقی آسیاست. شهرت این کشور به مساجد و بناهای اسلامی متعدد است.

 

موزه هنر اسلامی مالزی یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری اسلامی در قاره آسیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گردشگران از سراسر جهان برای دیدن این موزه باشکوه به این کشور سفر می کنند.

 

این موزه اسلامی با موقعیت جغرافیایی ممتاز از سایر بناهای اسلامی مالزی در کوالالامپور متمایز شده است. این موزه بین مسجد نگارا یا مسجد ملی و باغ های مشهور مالزی به نام پردانا قرار دارد.

 

موزه هنر اسلامی مالزی یکی از اولین و بزرگ‌ترین موزه های آثار هنر اسلامی در جنوب شرق آسیاست.این موزه در سال 1998 میلادی در مساحت 30 هزار متر مربع ساخته شد. هدف از ساخت این موزه حفاظت از اشیای نفیس و حفظ آنها برای نسل های آینده است.

این موزه یک گنبد آبی فیروزه ای منحصربه فرد و زیبا مشابه گنبد مساجد ایران دارد. ایوان ورودی موزه مزین به آیه ای از قرآن کریم است. دیوارهای شیشه ای این ساختمان را پوشانده است و علاوه بر افزودن زیبایی به آن باعث ورود نور خورشید به درون ساختمان می شود. معماری این موزه مدرن و اسلامی است و نقش و نگارها و تزئینات اسلامی در داخل آن مشخص است.

این موزه در 12 گالری شامل معماری، قرآن و نسخ خطی، هنرهای هند، چین، مالایی، جواهرات،منسوجات، اسلحه و زره های جنگی، سکه، اشیای فلزی، سرامیک و سفال، آثار چوبی است.

در بخش گالری معماری ماکت هایی از بهترین بناها و مساجد معروف سراسر جهان مانند مسجد الحرام در مکه، مسجد بزرگ شیان در چین، مسجد الاقصی در قدس و مسجد جامعه اصفهان در معرض دید عموم قرار دارد و جلوه های هنر اسلامی در این بخش گالری متجلی شده است.

گالری موزه نیز شامل نسخ خطی و قرآنی از مناطق مختلف جهان و آثار دیگر همچون ادعیه و متون فلسفی و علمی است

در این موزه نمونه ای از پارچه دور کعبه متعلق به سال 1964 میلادی قرار دارد که از دیدنی ترین آثار موزه هنر اسلامی است. در این موزه  هفت هزار اثر قدیمی و تاریخی از کشورهای اسلامی جهان قرار دارد.

این موزه دو طبقه برای نمایشگاه های دایمی آثار اسلامی، دو گالری برای نمایشگاه های موقت آن، یک کتابخانه بی نظیر از کتاب‌های اسلامی، کتابخانه مخصوص کودکان، مرکز مرمت و تحقیق، یک رستوران به سبک عربی و اسلامی دارد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: هنر اسلامی مالزی موزه موزه هنر اسلامی مالزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۴۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فراخوان سومین جشنواره ملی و بین‌المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی با محور‌های نقش روحانیت به ویژه امامین انقلاب، مراجع تقلید، ائمه جمعه و جماعت، علمای جهان اسلام و نقش حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی منتشر شد.
این جشنواره در بخش‌های تألیف و ترجمه کتاب، تحقیق و پژوهش، فیلم‌نامه، چند رسانه‌ای و فیلم و عکس برگزار و مهلت ارسال آثار تا بیستم تیر ۱۴۰۳ اعلام شد.
علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه استانی جشنواره به آدرس: خرم‌آباد، خیابان اندیشه، کوچه اندیشمند نهم جنب ترمینال برون استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان و پیام رسان ایتا به شماره 
۰۹۱۰۴۶۵۸۸۶۸ ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه موزه عبرت ایران در خراسان شمالی
  • روایت امام جمعه تهران از حمله سپاه به اسرائیل
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای علمی جامعه اسلامی قلم زد
  • هاآرتص: تحریم مردمی رستوران‌های اسرائیلی را ورشکست کرد
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • «زندگی با فلسفه» مستند پرتره انشاءالله رحمتی استاد فلسفه
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم