Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:21:08 GMT

ابعاد زیادی از دفاع مقدس ناشناخته باقی مانده است

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۵۵۰۱

ابعاد زیادی از دفاع مقدس ناشناخته باقی مانده است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که صبح امروز در سالن خلیج فارس باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد گفت: برنامه‌های خوبی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شد تا مردم در سراسر کشور بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مهم‌ترین برنامه‌ای که برای چهلمین سالگرد دفاع مقدس در نظر گرفته شده بود، ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که از بیانات و فرمایشات ایشان بهره مند شدیم. 

سردار کارگر گفت: تجلیل از پیشکسوتان کاری بزرگ و در عین حال لازم بود چرا که موضوع پیشکسوتان موضوع فوق‌العاده مهمی است که باید به آن توجه کنیم. پیشکسوتان آینه‌ای برای کسانی که امروز می‌خواهند از کشور دفاع کنند، هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف ما این است که یاد شهدا را گرامی بداریم، گفت: مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوشبختانه در سال‌های گذشته به‌ویژه در پنج سال اخیر کارهای بزرگی در زمینه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام داده است که این اقدامات، اقدامات ارزشمندی بوده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: در این هشت سال که در بنیاد حضور داشته‌ام، حس می‌کنم که ابعاد زیادی از دفاع مقدس را نشناخته‌ایم و هر چه که جلو می‌رویم ابعاد جدیدی برای ما باز می‌شود.

وی با تاکید بر توجه قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۳۱ شهریور امسال، افزود: مقام معظم رهبری در این فرمایشات به بسیاری از شبهات دفاع مقدس پاسخ دادند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه در حال حاضر در ایام عملیات پیروزمندانه کربلای ۵ قرار داریم، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند که شب‌های این عملیات، شب‌های قدر انقلاب بوده و آن‌هایی که فراموش کنند از اردوگاه انقلاب خط می‌خورند.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی منشور و رکن اصلی برای دنبال کردن آثار دفاع مقدس است، تصریح کرد: در این دو روز که این همایش برگزار می‌شود، علاوه بر ارائه گزارش، باید توجه کنیم که دنبال چه کارهایی برویم؛ من مخالف گردش کار و ارائه عملکرد نیستم اما دوستانی که صحبت می‌کنند باید بگویند که در آینده می‌خواهند چه کار بکنند.

وی با بیان اینکه باید ایرادات و اشکالات کارهایمان مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: ما باید نگاه به پشت سر داشته باشیم اما نباید در گذشته بمانیم‌ و از گذشته فقط باید درس بگیریم و بیاموزیم بنابراین در این همایش دو روزه می خواهیم  بگوییم در آینده باید چه کار کنیم و ایرادات و اشکالات را رفع کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه هنوز در مورد موضوع دفاع مقدس در خط مقدم هستیم و فقط آنجا را بیان می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در مورد حاج قاسم سلیمانی نیز همین طور است؛ چیزی که از حاج قاسم و مقاومت می‌گوییم فقط از نبرد است و به فعالیت‌های این فرمانده بزرگ در ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی نپرداخته‌ایم.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه بیشتر به مسائل احساسی دفاع مقدس پرداخته‌ایم، گفت: احساسات مهم است اما به مسئله عقلانیت در دفاع مقدس نپرداخته‌ایم؛ به موضوعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دفاع مقدس نپرداخته‌ایم؛ در انعکاس دفاع مقدس از خط مقدم بیرون نیامدیم حتی به مراکز شهرها هم نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه بسیج و سپاه متولد دوران هشت سال دفاع مقدس هستند، گفت: ارتش در دفاع مقدس متحول شد؛ هنر و پزشکی ما نیز در این دوران متحول شدند؛ الگوی سازندگی ما نیز در دفاع مقدس ساخته شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: مگر نگفته‌اند که مساجد سنگر بوده‌اند، بنابراین چرا نتوانسته‌ایم فعالیت مساجد را خوب نشان دهیم؟

سردار کارگر تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رو به جلو حرکت کرده و رضایتمندی فرمانده معظم کل قوا و ریاست ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس را کسب کرده است؛ امسال در چهلمین سالگرد دفاع مقدس هستیم و همانطور که در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتیم به قدر ۲۰ سال کار کرده‌ایم اما به قدر ۵۰ سال کار مانده است و هرچه که به جلو می‌رویم، ابعاد جدیدی از دفاع مقدس رو به ما باز می‌شود.

کد خبر 5124419 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سردار بهمن کارگر قاسم سلیمانی انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی ایالات متحده امریکا حسین امیرعبداللهیان صحن مجلس نیروی دریایی ارتش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سعید خطیب زاده مقام معظم رهبری مجلس حسین سلامی ترامپ محمدجواد ظریف وزارت خارجه رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس رهبر معظم انقلاب اسلامی سردار کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۵۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار ویرا: ۵ بازی باقی مانده و برای حق‌مان تا آخر می‌جنگیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اوسمار ویرا، پس از تساوی سرخپوشان در هفته بیست و پنجم رقابت‌ها اظهار داشت: قبل از اینکه بخواهم درباره بازی صحبت کنم می‌خواهم از تمام هوادارانی که به ورزشگاه آمدند و به ما انرژی دادند، تشکر کنم. رابطه خوب بازیکنان با هواداران در شرایط سخت به ما کمک می‌کند و باید از آنها تشکر کنم. ما می‌دانستیم که بازی سختی با سپاهان خواهیم داشت و جزئیات کوچک می‌تواند بازی را تغییر دهد.

بنابر روایت سایت رسمی پرسپولیس، وی ادامه داد: ما یک شانس خوب توسط ترابی داشتیم و زمانی که ۱۰ نفره بودیم شانس خوبی هم نصیب سپاهان شد. امروز این فرصت خوب را داشتیم که به صدر جدول رفته و اختلاف خود با استقلال را از بین ببریم اما هنوز پنج بازی دیگر مانده و تا روز آخر می‌جنگیم تا به آنچه حق‌مان است برسیم.

سرمربی پرسپولیس عنوان داشت: فوتبال اتفاقات زیادی دارد و برای همین جذاب است. یارگیری‌های من تو من و خطاها، بخشی از شرایط بازی است اما گاهی سرعت مسابقه را کم می‌کند. در جریان بازی توانستیم وسط زمین را به خوبی کنترل کنیم اما پاس‌های آخر یا جزییات ریزی که باعث به گل رسیدن‌مان می‌شد، به درستی اتفاق نیفتاد. به همین دلیل بازی مساوی شد.

اوسمار درمورد اینکه با توجه به توقف استقلال آیا بازیکنان پرسپولیس و او جسارت لازم را برای صدرنشینی در شرایطی که سپاهانی‌ها خود را خیلی روی زمین می‌انداختند و وقت‌کشی می‌کردند، داشتند؟ گفت: برای گلزنی برنامه و شانس داشتیم اما نشد از آنها استفاده کنیم. بازی‌های بزرگ مثل دیدار پرسپولیس مقابل استقلال، سپاهان و تراکتور سخت است. خیلی سخت می‌توانیم به هدف خود برسیم اما به نتیجه بازی استقلال و تراکتور نگاه نکردیم بلکه دنبال نتیجه‌گیری خودمان بودیمم. پرس کردن در زمین حریف نشان می‌دهد تا چه اندازه دوست داشتیم رو به جلو حرکت کرده و بازی را به سود خودمان تمام کنیم.

او در واکنش به طرح این موضوع از سوی خبرنگار که شانس یک بار در خانه آدم را می‌زند و با توجه به نتیجه بازی استقلال، امشب تیمش شانس صدرنشینی داشت و آن را از دست داد، تصریح کرد: من هم یک ضرب‌المثل به شما می‌گویم. اگر قرار بود با شانس چیزی را به دست بیاورید، باید هرسال تیم‌های برزیلی که خیلی به شانس اعتقاد دارند، قهرمان می‌شدند. شانس در فوتبال وجود دارد. هرچند در ۶ بازی به نسبت ۵ بازی، شانس بیشتری داشتیم اما تا آخرین لحظه می‌جنگیم تا به هدف خود برسیم. ما مثل هواداران‌مان ناراحت هستیم، چون می‌توانستیم با برد به صدر جدول برسیم. می‌دانم که هواداران ناراحت هستند، اما می‌دانند که بازیکنان همه تلاش‌شان را کردند و هر چیزی که نیاز بود در زمین گذاشتند تا به نتیجه دلخواه برسند.

اوسمار در پاسخ به این موضوع که پرسپولیس در بازی‌های بزرگ مانند استقلال، تراکتور و سپاهان نتیجه نگرفته است و اینکه دلیل نوسان برخی بازیکنان مثل ترابی، رفیعی و … چیست، خاطرنشان کرد: من به نظر شما احترام می‌گذارم ولی امروز سروش به لحاظ تاکتیکی خیلی به تیم کمک کرد. درباره ریتم بازی‌مان باید بگویم چون بازی‌ها فشرده است و با سفرها و ریکاوری‌هایی که داریم کارمان سخت است، شاید آنطور که بخواهیم نتوانیم ریتم‌مان را نگه داریم، به نظر من بازیکنان کار خودشان را خوب انجام دادند و در زمانی که ۱۰ نفره شدیم توانستند بازی را کنترل کنند. ما با تیم سوم جدول بازی داشتیم و کارمان سخت بود و بازیکنان کار خوبی داشتند.
از او پرسیده شد؛ وقتی بازی گره خورد به نظر پرسپولیس یک سوپرمن برای باز کردن گره نداشت و اگر در هفته‌های آینده این اتفاق بیفتد چه خواهد کرد که پاسخ داد: ما نسبت به هر بازی و شرایط تیم حریف بازی را می‌سنجیم. ما می‌دانستیم که می‌توانیم پشت مدافعان سپاهان بازی کنیم و در دو موقعیت این فرصت را داشتیم. در بازی بعدی با نساجی باید درباره نقاط قوت و ضعف آنها کار کنیم. همه شما از جزئیات بازی اطلاع دارید، ما در نیمه دوم می‌خواستیم بیشتر نفوذ کنیم و به کاری که می‌خواستیم برسیم، اما متأسفانه به گل نرسیدیم.

اوسمار در پایان در پاسخ به این سؤال که «پنج بازی تا پایان لیگ باقی مانده است، آیا پرسپولیس قهرمان می‌شود؟»، گفت: اگر به من باشد می‌گویم؛ پرسپولیس همیشه قهرمان می‌شود.

۲۵۱۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901931

دیگر خبرها

  • تست هوش ریاضی: تعداد تخم مرغ‌های باقی مانده چند عدد است؟
  • اوسمار: هنوز ۵ بازی دیگر باقی مانده است/ تا آخرین لحظه می‌جنگیم
  • اوسمار ویرا: ۵ بازی باقی مانده و برای حق‌مان تا آخر می‌جنگیم
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کامیابی‌نیا: پیروزی در ۶ بازی باقی‌مانده نشدنی نیست
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من