Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان معتقد است نهادهاي انقلابي و حاكميتي بايد اعتماد سازي و اعتبار سنجي را در واگذاري امور به اصحاب فرهنگ و هنر به كار بندند تا نسل جوان با زبان سليس هنر با مفهوم مقاومت آشنا شود.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی: یادآوری رشادت های مردم در استان های درگیر با جنگ تحمیلی شاید کمترین کاری است که می توان امروز در پاسداشت مقاومت آن روزها انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان کردستان به عنوان یکی از اصلی ترین مناطق درگیر با جنگ از همان روزهای ابتدای انقلاب محمل رخدادهایی مهم و حساس بود. رخدادهایی که می توانست سرنوشتی متفاوت برای این استان و حتی کشور رقم زند اما مقاومت بی بدیل مردم این مناطق نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کرد. آن چه در پی می آید گفتگو با «عبیدالله رستمی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به بهانه چهلمین سال آغاز جنگ تحمیلی است:

 

 

در چهلمین سال آغاز جنگ تحمیلی به سر می بریم. وقتی به روزهای جنگ بازمی گردید و رخدادهای دفاع مقدس را می نگرید چه می بینید؟
روحيه جهادي، مقاومت، صيانت از شرافت و ناموس اين سرزمين و صداقت در سيماي مدافعان راستين جهاد في سبيل الله، خلوص نيت و سبك زندگي ساده.

 

 

رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نسبت به انتقال فرهنگ دفاع مقدس چه بوده و به مناسبت چهلمین سال آغاز جنگ چه رویکردهای ویژه ای در نظر گرفته شد؟
كردستان سرزمين مجاهدتهاي خاموش است و٥٤٠٠شهيد اين ديار نشان از غيرت و تعصب مردمان كورد در مقابله با دژخيم دارد؛برنامه ريزي و تكريم اقشار مختلف در قالب برنامه هاي كاربردي عليرغم وجود كرونا در فضاي مجازي و توجه به معرفي رشادت رزمندگان انصار و مهاجر كمترين تكليف و اداي دين ما به كيانداران اين استان است كه مي طلبد وزارت ارشاد به اين واسطه حمايت ويژه اي در حمايت از اصحاب فرهنگ و هنر اين استان نمايد.
كمترين اقدامان ما تاسيس منطقه سينمايي دفاع مقدس در اين ديار است.

 

 

ارزیابی شما از میزان موفقیت نهادهای فرهنگی کشور در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل های پس از جنگ چیست؟ چالش های پیش روی نهادهای فرهنگی در این زمینه مربوط به چه موضوعاتی است؟
يكپارچگي در ترويج و پاسداشت فرهنگ دفاع مقدس ضروري است و بايد به توان مراكز و مجامع هنرمندان در توليد آثار و نشر ماندگار آن توجه كرد. نهادهاي انقلابي و حاكميتي هم بايد اعتماد سازي و اعتبار سنجي را در واگذاري امور به اصحاب فرهنگ و هنر بكار بندند تا نسل جوان با زبان سليس هنر با مقاومت آشنا شود.

 


ارزیابی شما از نگرش امروز جامعه ایران نسبت به ارزش های دفاع مقدس چیست؟
داراي فراز و نشيب است و دليل عمده آن در توزيع ناعادلانه اعتبارات توسعه به استان هاي جنگ زده است و عدم توجه به معرفي فراگير مفاخر دفاع مقدس و مقاومت.

 

 

نقش اهالی فرهنگ و هنر در انتقال مفاهیم دفاع مقدس را چگونه می بینید؟ ارزیابی شما از کمیت و کیفیت آثار ادبی و هنری تولید شده درباره جنگ چیست؟
اهالي فرهنگ و هنر در خط مقدم ترويج و نشر مفاهيم دفاع مقدس هستند و آثار توليدي مويد كيفيت بالا است و بايد سلایق مختلف سیاسی و فرهنگی به عقلانيت در همگرايي و همبستگي در حمايت از توليدات ترويجي و تبليغي دفاع و مقاومت بيانجامد و مولود اين مهم داشتن روحيه جهادي است.

 

علاوه بر این توجه به رنگين كمان اقوام ايراني و تغيير سيما و منظر شهرها و روستاها به گلستان هويت اسلامي-ايراني حافظ ارزشهاي انساني برگرفته از مكتب امثال حاج قاسم ها در بطن جامعه، نقد منصفانه از اوضاع و تلاش براي زندگي بهتر آحاد اجتماع اهمیت دارد.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان فرهنگ و هنر دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۴۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن جوان شوهر سابقش را کشت

زن جوانی که به علت کینه و انتقام‌جویی، همسر سابق خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایران، سرهنگ سعید یوسفی‌فعال، فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک درگیری در محله «ملاباشی» شهر اردبیل، مأموران کلانتری ۱۶ «سبلان» در قالب گشت انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند. با بررسی اولیه مأموران مشخص شد که یک زن و مرد که مدتی قبل از هم طلاق گرفته بودند با همدیگر درگیر شده‌اند و با استفاده از سلاح سرد اقدام به ضرب‌وجرح یکدیگر کرده‌اند.  

فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل با اشاره به انتقال یکی از مجروحان حادثه درگیری به بیمارستان و متواری شدن زن جوان بیان کرد: مرد جوان پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحت‌های وارده جان خود را از دست داد.

ردیابی‌ها برای دستگیری زن جوان آغاز شد و در کمتر از ۲۴ ساعت پس از ارتکاب جرم، وی در مخفیگاهش در اطراف اردبیل دستگیر شد و در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد که انگیزه قاتل از وقوع این قتل اختلافات خانوادگی قبلی بوده است.  

وی ادامه داد: برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث ناگواری، افراد می‌توانند اختلاف خود با دیگران را از طریق مجاری قانونی پیگیری یا به مراکز مشاوره معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مراجعه و از مشاوران خدمات مشاوره‌ای مختلف استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • زن جوان شوهر سابقش را کشت
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • لحظه انتقال جسد جوان غرق شده در میان آب‌های خروشان در ارومیه