Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا این مقام دیپلماتیک که نامش ذکر نشده روز دوشنبه به یونهاپ گفت: عقب نشینی واحد ضد دزدان دریایی کره جنوبی قبل از سفر هیات دیپلماتیک این کشور به تهران به سرپرستی «چوی جونگ کان»  معاون اول وزیر خارجه در ۲۰ دی صورت گرفته است.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه در بیانیه ای از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت کره جنوبی در تهران دو روز بعد سلامت هر ۲۰ ملوان را تأیید کرد.

به دنبال توقیف این کشتی، کره جنوبی دو هیات دیپلماتیک شامل یک هیات به سرپرستی  «کو کیونگ سوک» مدیرکل امور آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه و یک هیات هم به سرپرستی «چوی جونگ کان» معاون اول وزیر امور خارجه کره جنوبی برای گفت و گو با مقامات ایرانی به تهران اعزام کرد.

این منبع دیپلماتیک به یونهاپ گفته است: برای ایجاد فضای مناسب برای مذاکرات، واحد ضد دزدان دریایی، که ایران با حساسیت به آن واکنش نشان داده است، از تنگه هرمز دور شده است.

وی این تصمیم را ارسال سیگنالی دوستانه به ایران پیش از مذاکرات توصیف کرده است.

یونهاپ می گوید: کره جنوبی اندکی پس از توقیف نفتکشش به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مقامات ایران، ناوشکن ۴۴۰۰ تنی «چوی یانگ»؛ یگان ضد دزدی دریایی خود را به آبهای نزدیک تنگه هرمز فرستاد.

بر اساس این گزارش، گفته می شود که «سعید بادامچی شبستری»  سفیر ایران در کره جنوبی همان زمان نارضایتی خود را از اعزام این ناو کره ای ابراز داشته بود.

منبع: خبرگزاری رسمی یونهاپ برچسب‌ها کره‌ جنوبی ایران تنگه هرمز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی ایران تنگه هرمز کره جنوبی ایران تنگه هرمز اخبار کنکور کره جنوبی تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر یک هیئت دیپلماتیک کره شمالی به ایران

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرگزاری رسمی کره شمالی، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که هیات پیونگ‌یانگ به ریاست «یون جونگ هو» وزیر روابط اقتصادی خارجی کره شمالی، روز سه‌شنبه عازم ایران شد. این رسانه جزئیات بیشتری ارائه نکرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • آغاز به کار همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • سفر یک هیئت دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • هیات اقتصادی کره شمالی عازم ایران شد
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود