Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@22:12:48 GMT

شرایط بازگشایی دبیرستان‌ها از اول بهمن

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۶۹۵۶

شرایط بازگشایی دبیرستان‌ها از اول بهمن

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری گفت:جمعیت دانش آموزی در ۲۸۴۱ دبیرستان در کل کشور کمتر از ۵۰ نفر است و اگر در مناطق با وضعیت آبی قرار داشته باشند، می‌توانند از ابتدای بهمن کلاس حضوری داشته باشند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس سلطانیان با ارائه گزارشی از تعداد دانش آموزان و مدارس درسال تحصیلی 1399-1400 اظهار کرد: در کل کشور 12088دبیرستان با 1798000 دانش آموز در حال تحصیل داریم که در در دوره دوم نظری در 4 رشته به تفکیک رشته ریاضی 14.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

87 درصد، علوم تجربی 38.91 درصد، ادبیات و علوم انسانی 45.4 درصد و رشته علوم ومعارف اسلامی 0.82 درصد است.

وی افزود: امسال در پایه دهم وضعیت دانش آموزان در رشته  ریاضی 15.76 درصد، رشته تجربی 37.66 درصد، ادبیات و علوم انسانی 45.76 درصد ومعارف اسلامی 0.82درصد بوده که در رشته ریاضی1.2 درصد افزایش داشتیم. سهم شاخه نظری در کل دوره(پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم) 64.09 درصد است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری گفت:  جمعیت دانش آموزی در 2841 دبیرستان در کل کشور کمتر از 50 نفر است بنابراین در صورتیکه  این مدارس در مناطق با وضعیت آبی قرار داشته باشند، می‌توانند از ابتدای بهمن ماه برابر بخشنامه ابلاغی، نسبت به دایر کردن کلاس‌های حضوری اقدام کنند. از این تعداد 1292 دبیرستان در حوزه شهری و 1549 دبیرستان در مناطق روستایی هستند  از تعداد 2841 دبیرستان 1880، دبیرستان دولتی و 961 دبیرستان غیردولتی است.

سلطانیان بیان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهت تحقق و توسعه عدالت آموزشی و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان، دبیرستان‌هایی با کمترین تعداد دانش آموز در مناطق محروم در حال ارائه خدمات آموزشی و تربیتی هستند.

حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیستتمام دانش‌آموزان مشمول بازگشایی مدارس نمی‌شوندخانواده‌ها موافق یا مخالف بازگشایی مدارس؟!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دبیرستان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۶۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان های دانش آموزان، از سوی مرکز بهداشت شهدای والفجر، وارنیش فلورایدتراپی برای دانش آموزان در مدارس ابتدایی زیر پوشش این مرکز اجرایی شده است.
مسوول واحد دهان و دندان این مرکز گفت: عملیات فلوراید تراپی سال هاست که با هدف جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان در مدارس انجام می شود؛ به طور کلی فلوراید ماده ای بسیار مفید در پوسیدگی های دندان، به ویژه برای سطوح صاف است.
دکتر سید امیررضا دستغیب افزود: طرح فلورایدتراپی به صورت رایگان از سوی دندانپزشکان بهداشت کاران، بهورزان و مراقبان سلامت با همکاری آموزش و پرورش در سطح مدارس ابتدایی زیر پوشش این مرکز در حال انجام است.
او اضافه کرد: این طرح برای  ۹۵ هزار دانش آموز در مقاطع ابتدایی تا پایان اردیبهشت اجرا می شود.

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز