Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@03:57:26 GMT

حضرت زهرا (س) شفیعه روز قیامت است

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۷۶۹۰

حضرت زهرا (س) شفیعه روز قیامت است

فریبا سعادت گفت: پیامبر(ص) حضرت زهرا(س) را شفیعه روز قیامت معرفی کردند و فرمودند "تا تو راضی نباشی، من راضی نمی‌شوم".

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از امروله، مراسم سوگواری صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) با حضور بانوان شهرستان صحنه در مدرسه علمیه الزهرا(س)  برگزار شد.

در این مراسم مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله علیها) با اشاره به روایت قطعی الصدور پیامبر(ص) که فرمود: «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ‏فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی» بیان کرد: این روایت در مقام بیان دو‌ مطلب است، مطلب اول: بیان جایگاه و قدر و منزلت حضرت زهرا(س)، مطلب دوم: پرهیز دادن مردم از اذیت و‌ آزار حضرت و‌ نتیجه زیانبار اذیت حضرت زهرا(س) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پاره تن اگر به معنای عرفی آن باشد مطلبی است که بین پدرها و فرزندان رایج است اما منظور پیامبر(ص) از (بضعه) پاره ایی از حقیقت و‌جودی جمال و ‌جلال و‌ کمال ختمی مرتبت است یعنی هر آنچه از حقیقت و‌جودی پیامبر(ص) در عالم وجود تجلی یافته در وجود حضرت زهرا(س) هم تجلی یافته است.

فریبا سعادت تصریح کرد: شئوناتی که در پیامبر(ص) هست مثل وصل به منبع وحی و عالم غیب همه برای حضرت زهرا(س) هم متجلی شده لذا ایشان را محدثه نامیدند، خداوند پیامبر(ص) را مبشر و‌ منذر نامید، بیانات و ‌خطبه های ایشان انذار و آگاهی به امت پیامبر و بشارت به مومنین است، مکارم اخلاق پیامبر (ص) در کریم بودن حضرت و سوره هل اتی که مختص خانواده حضرت زهرا(س) است.

استاد حوزه علمیه الزهرا(س) عنوان کرد: مقام محمود پیامبر(ص) در شفاعت روز قیامت است که پیامبر (ص)به حضرت زهرا(س) فرمود: تا تو راضی نشوی من راضی نمی شوم لذا حضرت زهرا(س) شفیعه روز قیامت هستند.

سعادت در پایان بیان کرد: شفقت و دلسوزی پیامبر (ص) برای امت متجلی در مهربانی ها، بخشش ها، کرم ها و دعاهای حضرت زهرا(س) است، در نتیجه حضرت زهرا(س) متجلی تمام حقیقت هاست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حضرت زهرا س روز قیامت پیامبر ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیسی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دو جلسه با حضور رییس مجلس، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رییس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز تشکیل شد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: هدف از تشکیل این نشست کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه بود. برنامه‌های دولت در این زمینه تهیه و اعلام شد.

معاون پارلمانی رییس‌ دولت سیزدهم با اشاره به تعامل دولت با مجلس دوازدهم، گفت: از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت طی دو سه هفته آینده همچون قانون اجاره بهای مسکن تصویب شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901688

دیگر خبرها

  • فرستاپن: پیشنهاد ۲۵۰ میلیون یورویی مرسدس هم راضی‌ام نمی‌کند!
  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • تراکتور از استقلال پرمهره تر است/ از نتیجه بازی راضی هستم
  • توقف پرسپولیس برابر سپاهان؛ تیم اوسمار به دومی راضی است!
  • برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) صالح آباد + تصاویر
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت