Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد هادی مهدی‌نیا روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: این اقدام شروعی خواهد بود برای شفاف‌سازی جریان تصمیم‌گیری در نظام حاکمیتی شهرسازی و اعتماد و استقبال شهروندان و متخصصان این حوزه را نیز به ‌همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: چهار حوزه از هفت حوزه طرح‌های تفصیلی به تایید شورای اسلامی شهر رسیده و به کمیسیون ماده پنج ارسال شده ، سه حوزه باقیمانده نیز تا آخر سال تایید و ارسال خواهد شد، به‌نظر می رسد یکی از مهم ترین تصمیمات در حوزه شهرسازی برگزاری جلسات کمیسیون ماده پنج در خصوص این طرح ها خواهد بود و برگزاری علنی آن می تواند گامی موثر در مشارکت شهروندان به خصوص متخصصان در فرآیند آگاهی از نحوه تصمیم گیری‌ها برای محیط زندگی شهری خود باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: خدمت به مردم بدون یاری و مشارکت آنها میسر نخواهد بود و شفافیت در انجام وظایف، بیش از پیش شهروندان را در قبول مسوولیت شهروندی ترغیب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شفافیت همواره دغدغه‌ای در حوزه شهرسازی بوده و هست افزود: در عصر دیجیتال باید مردم درجریان تمام فرایندها و تصمیمات مسوولان قرار گیرند.

مهدی نیا ادامه داد: در ساختارهای اداری همیشه نهادهای نظارتی بر عملکرد افراد و مدیران دخیل در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها نظارت دارند، این در حالی است که بسیاری از وقایع و رخداد های نامطلوب شهری، به دلیل عدم تصمیم گیری به موقع و تعلل و بی تفاوتی نسبت به سرنوشت شهروندان در زمان مناسب به وجود آمده‌اند.

وی گفت: رسیدگی به وضعیت بلاتکلیف برخی چالش‌های مهم شهرسازی در مشهد که موجب نارضایتی عده کثیری از شهروندان و سرمایه گذاران شده، نیازمند همیاری و مساعدت تمامی بازیگران تاثیرگذار در فرآیند تصمیم گیری های شهر است. 

عضو شورای شهر مشهد افزود: شورای اسلامی این شهر در دوره پنجم و کمیسیون شهرسازی و معماری به صورت خاص از تمامی ظرفیت و توان خود در راستای ایجاد شفافیت حداکثری استفاده کرده و ایجاد کارگروه شفافیت، راه اندازی سامانه فاش، برگزاری آنلاین جلسات صحن علنی شورای شهر، طرح الزام شهرداری به انتشار اطلاعات شهرسازی، یکپارچه سازی و تدوین شیوه نامه ملاک‌های تصمیم‌گیری و نحوه اقدام کمیته‌های فنی و شهرسازی، شبیه‌سازی ضوابط و مقررات طراحی و جانمایی توقفگاه خودرو، انتشار اسناد طرح های تفصیلی و سایر اقدامات مشابه از جمله مواردی است که گویای تلاش و اعتقاد راسخ این شورا به مقوله شفافیت است هرچند تا دستیابی به ایده آل راه بلندی پیش رو قرار دارد.

بر اساس قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در تعریف وظیفه کمیسیون ماده پنج به بررسـی و تصویب طرح تفصیلی و هرگونه تغییرات غیراساسی بعدی آن در هریک از شهرستان‌های استان اشاره شده است.

بر این اساس مهم‌ترین وظیفه این کمیسیون عبارت است از بررسی طرح‌های تفصیلی پیشنهادی مشاورین شهرسازی و معماری، تصویب طرح‌های تفصیلی شهری که دربردارنده ضوابط و مقررات شهرسازی در ارتباط با ساخت‌وساز املاک اعم از کاربری، تراکم، سـطح اشغال، عرض شبکه معابر، حدنصاب تفکیک اراضی و امثال آن.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای ۱۳ منطقه شهری است.

برچسب‌ها مشهد شورای اسلامی شهر مشهد محمدهادی مهدی نیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد شورای اسلامی شهر مشهد مشهد شورای اسلامی شهر مشهد اخبار کنکور کمیسیون ماده پنج شورای اسلامی شهر طرح های تفصیلی تصمیم گیری شهر مشهد طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سید محسن حمزه لو مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غربی در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پرونده‌های افزایش تراکم و تغییر کاربری ساختمانی مربوط به شهرستان‌های استان بود که بررسی شدند.

وی ادامه داد: در مجموع تمام پرونده‌های مطرح شده با نظر اعضا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آنها اعمال شد.

حمزه لو با اشاره به اینکه این طرح‌ها توسط شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی مطرح و بررسی شدند، افزود: تغییر کاربری و سطح اشغال و نیز افزایش تراکم اراضی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در جلسات کمیسیون ماده ۵ بودند که جهت پاسخگویی به نیاز‌های مردم استان مطالعه و بررسی شدند.

وی تاکید کرد: نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی، قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • روزهای جلسات علنی مجلس تغییر کرد +جزئیات
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی