Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:13:33 GMT

حل مشکل پسماند روی زنجانی‌ها پس از ۲۵ سال

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۰۴۳۶

حل مشکل پسماند روی زنجانی‌ها پس از ۲۵ سال

ایسنا/زنجان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: مشکل پسماندهای روی استان پس از ۲۵ سال با ساخت تصفیه‌خانه‌ روی در منطقه سردهات استان با هزینه ۳۵ میلیارد تومانی که تا نیمه دوم بهمن‌ماه آماده خواهد شد، حل می‌شود.

حسین آبسالان ظهر امروز (۲۹ دی‌ماه) در نشست خبری به مناسب روز هوای پاک، با بیان اینکه طبق آمار موجود، استان زنجان پاک‌ترین هوا را در میان سایر استان‌های کشور دارد، اظهار کرد: امسال در استان سه روز (یک روز در اردیبهشت‌ماه و دو روز در مهرماه) و در سال گذشته نیز چهار روز بیش از حد استاندارد هوای ناپاک داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ذرات معلق PM۱۰ را نگرانی موجود در استان زنجان دانست و افزود: در گذشته اطراف زنجان مراتع و پوشش گیاهی وجود داشت، به همین خاطر شاهد فرسایش خاک و آب نبودیم اما اکنون به دلیل نداشتن پوشش گیاهی و بادهای محلی در فصل تابستان، نگران معلق شدن ذرات PM۱۰ در استان هستیم، گفتنی است در برخی موارد ذرات معلق بر هوا بیش از حد مجاز بوده، به این معنی که با افزایش ذرات معلق در هوا، آلودگی بیشتر شده و ذرات معلق کوچک از سایر استان‌ها و کشور عراق وارد استان می‌شود.

این مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از آلودگی هوا در استان، تصریح کرد: طی ۹ ماهه امسال ۱۹۰۳ پایش انجام، ۶۳۳ اخطاریه صادر و ۵۱ مورد شکایت انجام شده است، قابل ذکر است در این بازه زمانی ۱۵۳ نظارت بر تصفیه و بازچرخانی پساب (فاضلاب)، ۲۸۷ مورد بازدید و پایش مراکز دفع و مدیریت پسماند و سه مورد بهره‌برداری و نظارت بر سیستم‌های پایش لحظه‌ای منابع زیستی در استان انجام شده و ۵ مورد واحد غیرمجاز آلاینده نیز پلمب شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان با بیان اینکه در هیچ یک از نیروگاه‌های تولید برق استان از مازوت استفاده نمی‌شود، ادامه داد: حدود ۳۰۰۰ گونه گیاهی در استان زنجان وجود دارد، بنابراین نباید مراتع و پوشش گیاهی استان را نابود کنیم، زیرا نابودی این پوشش سبب گشنگی زنبورعسل تا دامداران شده و ترک روستاها را به دنبال خواهد شد، به همین خاطر نباید اقدامی کنیم که سبب نابودی آب‌های زیرزمینی استان شود.

آبسالان از ساخت تصفیه‌خانه شهرک روی پس از ۲۵ سال در منطقه سردهات استان زنجان با هزینه ۳۵ میلیارد تومانی خبر داد و اظهار کرد: مشکل پسماندهای روی استان پس از ۲۵ سال با احداث تصفیه‌خانه‌ای که توسط کارگروه مدیریت پسماند استان در سردهات استان انتخاب شده، حل خواهد شد و ساخت این تصفیه‌خانه در نیمه دوم بهمن‌ماه امسال به پایان خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه به واحدهای صنعتی جدید استان تنها با رعایت ضوابط زیست‌محیطی مجوز فعالیت داده می‌شود و مشکلات موجود امروز مربوط به سال‌های گذشته است، افزود: از بین رفتن مراتع استان یکی از نگرانی‌های موجود است که اگر پیشگیری شود با وضعیت بارش برف و باران زنجان این موضوع نیز حل خواهد شد، گفتنی است اگر بتوانیم آب و خاک استان را سالم نگه داریم دیگر هیچ فردی بیمار نخواهد شد.

این مسئول در رابطه با اقدامات انجام شده در راستای حفاظت از تنوع زیستی استان، تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال ۱۳۰ مورد تخلف در حوزه شکار، صید و تعلیف غیرمجاز دام، ۳۱ مورد سلاح غیرمجاز، ۴۶ مورد سلاح مجاز کشف شده و ۴۲ مورد مجوز دفع حیوانات آسیب‌رسان، ۴۳ صدور مجوز پروانه شکار و صید و نیز یک مورد صدور مجوز نمونه‌برداری از گونه‌های جانوری و گیاهی در استان انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان با اشاره به مشارکت خوب زنجانی‌ها در حوزه گزارش شکار غیرمجاز و غیره، خاطرنشان کرد: اقدامات و آموزش‌هایی در راستای پیشگیری از حمله گرگ‌سانان در استان انجام شده و در منطقه حفاظت شده سهرین نیز به دلیل تلاش محیط‌بانان، شکارچیان غیرمجاز و قاچاقیان چوب دستگیر شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان محیط زیست پسماند روی پس از ۲۵ سال استان زنجان تصفیه خانه انجام شده ذرات معلق خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام فرآیند جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین شهر زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر قزوینیان در جلسه ارائه گزارش دستگاه‌های اجرایی با هدف نهایی و عملیاتی کردن فرآیند جابه‌جایی کوی فلسطین، اظهار کرد: در سفر دور اول رئیس جمهوری به استان زنجان دستور تسریع در رفع مشکلات و جابه‌جایی ساکنان محله کوی فلسطین از سوی رئیس جمهوری صادر شد و در این راستا مطالعات اجتماعی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان انجام شد.

وی بیان کرد: با پیگیری و تلاش استاندار و هماهنگی انجام‌شده تعدادی از واحدهای مسکونی در اولویت اول برای جابه‌جایی قرار گرفتند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه بعد از سفر رئیس جمهوری به استان طرح جابه‌جایی کوی فلسطین از اولویت‌های مهم اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان شد، گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده چهار واحد مسکونی در منطقه کوی فلسطین زنجان که در اولویت بودند، پارسال در سفر دور دوم رئیس جمهوری به استان به پروژه‌های نهضت ملی مسکن انتقال داده شدند.

قزوینیان با بیان اینکه فرآیند جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین تا چند ماه آینده به پروژه‌های نهضت ملی مسکن در حال انجام است، ادامه داد: متقاضیانی که واحد مسکونی آنها در محدوده راه‌آهن قرار دارد و زنان سرپرست خانوار، در اولویت برای جابه‌جایی‌اند.

وی گفت: همزمان با احداث و تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن، ساکنان کوی فلسطین هم براساس اولویت در چند مرحله جابه‌جا می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه جابه‌جایی ساکنان کوی فلسطین به پروژه‌های نهضت ملی اهمیت زیادی دارد، افزود: باید مسائل و مشکلات پیش روی انتقال ساکنان کوی فلسطین به پروژه‌های نهضت ملی مسکن هرچه سریع‌تر حل شود.

کد خبر 6091152

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود
  • جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین زنجان درحال انجام است
  • انجام فرآیند جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین شهر زنجان
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • پاکبان پاک‌سرشتِ زنجانی