Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@21:58:49 GMT

۴ علامت ایمنی بالای بدن مقابل کرونا

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۱۲۰۵

۴ علامت ایمنی بالای بدن مقابل کرونا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محققان در پژوهشی تازه دریافتند وجود مقادیر بالای آنتی بادی در بدن فرد مبتلا به کرونا به معنای مصونیت فرد در برابر ویروس کرونا است.   این مطالعه که توسط محققان دانشگاه ویسکانسین در آمریکا انجام شده، به عنوان نسخه اولیه منتشر شده هنوز به تایید نهایی نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  محققان آزمایش خون ۱۱۳ بیمار آلوده به ویروس کرونا را ابتدا پس از ۵ هفته بهبودی از بیماری و سپس ۳ ماه پس از بیماری، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.   آن‌ها دریافتند افرادی که به کووید ۱۹ مبتلا شده و در بیمارستان بستری شده اند؛ یعنی افراد بهبود یافته ای که حال وخیم تری داشته اند،  سطح آنتی بادی بیشتری نسبت به دیگران دارند.   اما محققان در مورد افرادی که به کووید ۱۹ مبتلا شده و در بیمارستان بستری نبودند، یعنی ابتلای حاد نداشته اند، ۴ عارضه می تواند نشانه وجود آنتی بادی زیاد در بدن آنها باشد که این عوارض عبارتند از: تب، شکم درد، اسهال، کاهش اشتها.   این بدان معناست که بروز این علائم در هنگام بیماری بر روی شما می‌تواند نشانه آن باشد که احتمالاً مصونیت بیشتری در برابر کرونا دارید.   غلبه بر همه گیری   محققان تاکید کردند که برای غلبه بر اپیدمی کووید ۱۹ ، ایمنی دائمی که اغلب توسط آنتی بادی‌های مداوم ارزیابی می‌شود  ضروری است.   در سندرم حاد تنفسی(SARS)، آنتی بادی ویروس‌ها در اکثر بیماران حداقل ۳ سال پس از بیماری وجود دارد. از طرف دیگر، اطلاعات کمی در مورد ویروس کرونا وجود دارد، اما برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ایمنی در مقابل کرونا ممکن است دست کم ۶ ماه ادامه داشته باشد.   با این حال، گزارش‌های دیگر نشان می‌دهد که آنتی بادی‌های کرونا ممکن است در چند ماه اول کاهش یابد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ایمنی بالای بدن کرونا مقابله با کرونا آنتی بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین، دانستن برخی از نشانه های مهم و هشدار دهنده اولیه حمله قبلی می تواند فرد را از مرگ حتمی نجات دهد.

اطلاعات آنلاین در گزارشی نوشت: لازم است نظر متخصصان درباره برخی از علائم هشداردهنده اولیه حمله قلبی و آنچه که باید انجام دهید را بدانید دانستن این نشانه‌ها می‌تواند در برابر حمله قلبی نجات دهنده باشد.

درد یا احساس فشار در قفسه‌سینه

آنژین که درد متناوب قفسه سینه است، بر اثر تجمع تدریجی پلاک در داخل رگ‌ها ایجاد می‌شود و می‌تواند یک علامت هشداردهنده باشد. اگر متوجه هر نوع ناراحتی در قفسه سینه شدید (آنژین می‌تواند به اشکال دیگری غیر از درد نیز ظاهر شود)، مهم است که با پزشک خود تماس بگیرید.

درد گردن، شانه یا فک

معمولاً ما حملات قلبی را با درد فوری در دست چپ مرتبط می‌دانیم. بااین‌حال، علائم اولیه درد ممکن است چندان واضح نباشد. گاهی اوقات حمله قلبی مترادف با درد قفسه سینه است، اما گاهی اوقات به‌ویژه در افراد مسن، ممکن است علائم مرتبط دیگری مانند درد یا بی‌حسی که از گردن، شانه یا بازو منتشر می‌شود، وجود داشته باشد.

حالت تهوع یا سایر مشکلات معده

درد شکم، حالت تهوع و خستگی نیز از علائم هشداردهنده حمله قلبی هستند. اما این علامت مخصوص همه بیماران نیست.

سرگیجه، سبکی سر یا ضعف

اگر ناگهان دچار عدم تعادل می‌شوید، اتاق شروع به چرخیدن می‌کند یا بینایی شما کاهش می‌یابد، بدن شما ممکن است در مورد حمله قلبی قریب‌الوقوع هشدار دهد. اگر این علائم را تجربه کردید، فوراً به اطرافیان خود اطلاع دهید.

تنگی نفس

تنگی نفس می‌تواند بر اثر فعالیت بدنی، دمای بالا یا ارتفاع زیاد ایجاد شود.

عرق سرد

تعریق زیاد در حالت استراحت و یا تجربه عرق سرد می‌تواند از علائم هشداردهنده حمله قلبی باشد. بازه زمانی بین علائم و حمله قلبی از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. اما تقریباً دو سوم از بیماران می‌توانند یک ماه قبل از حمله قلبی به زمانی اشاره کنند که درد قفسه سینه را تجربه کرده‌اند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900119

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • تغییراتی در چشم که باید نگران تان کند!