Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این تسهیلات برای کشاورزان این شهرستان ۱۰۱ میلیارد ریال بود ولی باتوجه به استقبال کشاورزان این منطقه تاکنون ۱۳۰ میلیارد ریال از این نوع تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

باقر خدادادی افزود: تسهیلات خرید تراکتور و ادوات کشاورزی با سود ۱۵ درصد و بازپرداخت پنج ساله برای متقاضیان پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵۸ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۷۲ پرونده به بانکهای عامل معرفی شده که برای خرید ۶۸ دستگاه انواع تراکتور، سه دستگاه کمباین و ۸۲ دستگاه انواع تجهیزات کشاورزی می باشد.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: در سال زراعی جاری استقبال کشاورزان این منطقه از این تسهیلات ۳۰۰ درصد افزایش داشته و این شهرستان با این میزان تسهیلات پرداختی رتبه ششم استان را از آن خود کرده است.
وی افزود: این مبلغ برای توسعه مکانیزاسیون، بازسازی و نوسازی ماشین آلات کشاورزی و واحدهای تولیدی در بخش های مختلف زراعت، باغبانی، دام، طیور و آبزیان هزینه می شود.
خدادادی ادامه داد: استفاده از ادوات و ماشین آلات با فناوری نوین تاثیر مهمی در کاهش هزینه‌ های تولید و افزایش عملکرد محصولات کشاورزی دارد.

وی گفت: تسهیل در عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی از اهداف توسعه بخش مکانیزاسیون است که رونق تولید و افزایش درآمد کشاورزان را به همراه دارد.

تربت‌جام ۴۹ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.

۶۵ درصد جمعیت شهرستان تربت‌جام  به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند. این شهرستان با ۱۱ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی سالانه ۳۵ نوع محصول زراعی و ۳۰ نوع محصول باغی تولید می‌کند.

مرکز شهرستان ۲۴۰ هزار نفری تربت‌جام در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تربت جام تسهیلات بانکی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تربت جام تسهیلات بانکی وزارت جهاد کشاورزی تربت جام تسهیلات بانکی اراضی کشاورزی اخبار کنکور تربت جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۱۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در جلسه ستاد بحران سمیرم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶ نفر بر اثر غرق شدگی در منابع ذخیره آب این شهرستان جان خود را از دست داده اند .
منصور شیشه فروش همچنین در خصوص هجوم ملخ به مزارع استان هشدار داد و افزود: به همت جهاد کشاورزی ۲۵۰ هکتار از اراضی شهرستان سمیرم در مرز استان چهار محال و بختیاری برای جلوگیری از هجوم‌ملخ به مزارع سمیرم سم پاشی می شود.
شیشه فروش به صدور هشدار نارنجی هواشناسی نیز در پی ورود سامانه جدید بارشی به استان اشاره کرد و افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی تمامی اداره های خدمت رسان در راستای جلوگیری از خسارت ناشی از سیل آماده باش هستند .
وی گفت: براین اساس مراکز خدمات رسان به خصوص شهرداری ها و راهداری ها موظفند در خصوص بازگشایی دهانه پل ها، تقویت سیل بندها، آزاد سازی تصرفات جهاد کشاورزی و حفاطت از قنات ها اقدام کنند.
شیشه فروش به خسارت سیل هفته گذشته در استان نیز اشاره کرد و افزود: در پی بارندگی های اخیر به تعدادی از منازل مسکونی در روستاهای پادنا خسارت وارد شد که از بعد از ارزیابی و تایید بنیاد مسکن، خسارت آنها پرداخت می شود .
مدیر بحران استانداری اصفهان از پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان در سال گذشته خبر داد و گفت : خسارت به کشاورزان تنها از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت می شود که صندوق باید نسبت به پرداخت خسارت به کشاورزان سرعت ببخشد .
شهرستان سمیرم با شش شهر چهار بخش و ۱۲۰ روستا و ابادی در جنوب اصفهان واقع شده است

دیگر خبرها

  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند