Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-معاون شهردار قم گفت: برخی از مجتمع‌های تجاری قم فاقد پارکینگ هستند و این امر مشکلات ترافیکی بی‌شماری را در سطح شهر به وجود می‌آورد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، غلامرضا جانقربان امروز در یک‌صد و هفتاد و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات این شورا برگزار شد اظهار داشت: در برخی از سیاست‌گذاری‌های راهبردی اگر به تصمیم مشترکی از سوی مدیریت شهری و شورای شهر دست یافتیم، موفقیت بیشتری در انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم افزود: یکی از مشکلات جدی، کمبود پارکینگ است و باید بتوانیم در روند ساخت‌وساز، بستر مناسب را با ابزارهای تشویقی در جهت ایجاد پارکینگ فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی از مجتمع‌های تجاری قم فاقد پارکینگ هستند و این امر مشکلات ترافیکی بی‌شماری را در سطح شهر به وجود می‌آورد، ابراز کرد: برای نمونه مجتمع‌های تجاری سیرنگ و عصر جدید دارای چنین مشکلاتی هستند و گرفتاری‌هایی را به وجود آوردند، علی‌رغم اینکه در جهت ایجاد 200 پارکینگ برای مجتمع‌های تجاری اقداماتی انجام شده دراین‌باره معضلاتی دیده می‌شود.

جانقربان خاطرنشان کرد: موضوع حذف پارکینگ برای برخی از کاربری‌ها یکی از موضوعات مهم بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر قم است و دراین‌باره تعرفه گذاری‌هایی برای حذف پارکینگ در نظر گرفته‌شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با تأکید بر اینکه این راهکاری مهم است تا افراد را به احداث پارکینگ تشویق کنیم و فضاهای لازم در جهت توسعه پارکینگ فراهم شود، گفت: جریمه‌های قانونی، اقدامی مهم و پیشگیرانه به شمار می‌رود و امیدواریم بتوانیم دراین‌باره بخش زیادی از مشکلات را از میان ببریم.

کمبود پارکینگ در قم تبدیل به قصه پرغصه‌ای شده استخط و نشان رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی برای مجتمع هلال بیرجند؛ بدون تأمین پارکینگ اجازه فعالیت نداریدساخت مجتمع‌های تجاری در قیر و کارزین بدون تامین پارکینگ؛ نبود پارکینگ عمومی گره ترافیکی را کور کرد

همچنین در این جلسه رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و امور سرمایه‌گذاری شورای اسلامی نیز با اشاره به تصویب تعرفه عوارض 1400 شهرداری قم اظهار داشت: این تعرفه شامل افزایش، تغییر و الحاق نسبت به سال جاری است.

مجید اخوان در مورد گزارش تفریغ بودجه سال 1398 سازمان زیباسازی عنوان کرد: وصولی سازمان زیباسازی در سال گذشته، حدود 8 میلیارد و 900 میلیون تومان و هزینه‌کرد نیز 9 میلیارد تومان بوده که نشانگر 100 میلیون کسری بودجه است.

انتهای پیام/457/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجتمع های تجاری شهرداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در اراک پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، عباس خسروانی ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه از ایجاد و فعالیت مثلث حسابرسی در شهرداری به منظور جلوگیری از تخلفات داخلی خبر داد و گفت: در این راستا حسابرسی مستقیم و اصلاح حساب‌های ۱۰ ساله انجام می‌شود همچنین ۳۸۰۰ ملک شهرداری در اراک شناسایی شده در حالی که پیش از فعالیت شورای ششم، ۶۰۰ ملک شناسایی شده بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک، اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۹۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان ماشین آلات برای شهرداری خریداری شده در حالی که پیش از این ماشین آلات فرسوده بودند همچنین امسال ۱۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز ناوگان شهرداری اختصاص یافته است.

خسروانی با اشاره به برخی اقدامات شاخص در حوزه شهری افزود: اجرای طرح استخرهای بهداشتی در مرکز شهر اراک، خرید بیش از ۱۸۰۰ سطل زباله مکانیزه در اراک، آغاز طرح هدایت آب‌های سطحی شهر اراک، اتمام طرح مطالعاتی طرح جامع مدیریت پسماند، لایروبی قنوات، تخصیص اعتبار ۴۸ میلیارد تومانی برای کشتارگاه اراک، اجرای دیوار ساحلی در رودخانه خشکه اراک از دیگر اقدامات این دوره شورا بوده است.

خسروانی تاکید کرد: در اراک تمام صنایع آلاینده شناسایی نشده همچنین عوارض آلاینده نیز پرداخت نکرده‌اند و باید اذعان کرد که میزان پرداختی عوارض آلایندگی در سال گذشته ۱۲۲ میلیارد و ۲۵۲ میلیون تومان بوده است و منصفانه نیست حق مردم شهر اراک از محل عوارض آلایندگی به طور کامل پرداخت نمی‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک، هوشمندسازی سامانه حمل و نقل عمومی، اصلاح هندسی معابر اراک در ۳۵ نقطه با اعتبار ۳۵ میلیارد، نصب ۳ پل هوایی در سال گذشته، بازگشایی چند معبر ترافیکی و تجهیز شهر به دوربین‌های هوشمند؛ اجرای خط ویژه اتوبوسرانی و تفکیک زباله از مبدا را از اقدامات شاخص در حوزه ترافیک شهری عنوان کرد.

وی بیان کرد: پروژه بزرگ ممیزی املاک نیز راه اندازی شده که املاک شهرداری را شناسایی و در یک سامانه بارگذاری می‌کند.

کد خبر 6094361

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در اراک پرداخت شد
  • رانندگان آژانس شهرداری قزوین بیمه‌ تکمیلی می‌شوند
  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم
  • عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • لحظه انفجار چاه فاضلاب یک مجتمع تجاری در تبریز