Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهم‌ترین اخبار حوادث استان بوشهر در ۲۹ دی ۹۹ را در این بسته خبری بخوانید.

رفع تصرف ۵۴ هکتار اراضی ملی در دشتستان

فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف یک فقره زمین خواری به ارزش ۱۰۴ میلیارد ریال در شهرستان دشتستان خبر داد.

 سردار خلیل واعظی گفت: مأموران انتظامی پس از اطلاع از تصرف اراضی دولتی در روستای مکابری از توابع بخش آبپخش به دست فردی زمین خوار و سودجو، تحقیقات لازم را برای دستگیری متهم و رفع تصرف اراضی ملی آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در نتیجه تحقیقات مشخص شد که فردی سودجو اقدام به تصرف مقدار تقریبی ۵۴ هکتار از اراضی ملی کرده است.

 فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به  دستگیری متهم و خارج شدن زمین از دست او، بیان کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها ۱۰۴ میلیارد ریال است.

تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در دشتی

فرمانده انتظامی شهرستان دشتی گفت: ساخت و ساز‌های غیر مجاز در روستای جبری این شهرستان تخریب شد.

 سرهنگ جهانبخش صیادی افزود: به منظور حفظ اراضی ملی و کشاورزی، برخورد قانونی با افراد زمین خوار که بدون مجوز‌های قانونی دست به قطعه بندی، تغییر کاربری و ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی زده بودند، در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: در همین زمینه و در اجرای دستور مقام قضائی و با حضور گروه‌های مجرب انتظامی و نمایندگان دستگاه قضائی، سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی، ساخت و ساز‌ها و بنا‌های غیر مجاز در مساحت تقریبی ۱۵ هزارمترمربع از اراضی محدوده روستای جبری از توابع شهرستان دشتی تخریب شد.

فرمانده انتظامی دشتی به شهروندان توصیه کرد: از خرید و ساخت بنا در اراضی که مشکلات قانونی دارند خودداری کنند و قبل از هر گونه فعالیتی مجوز بگیرند.

توقیف محموله تجهیزات پزشکی قاچاق در عسلویه

 یک دستگاه کامیون حامل ۵ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی قاچاق در عسلویه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی هنگام کنترل محور خروجی این شهرستان به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و در بازرسی از آن، مقادیری تجهیزات پزشکی خارجی بدون مدارک گمرکی کشف شد.

سرهنگ پیمان فتاحی با بیان اینکه یک نفر در این باره دستگیر شده است، عنوان کرد: کارشناسان مربوط ارزش محموله کشف شده را ۵ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث قاچاق کالا موتورسوار زمین خواری ساخت و ساز غیرمجاز فرمانده انتظامی میلیارد ریال ساخت و ساز اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۳۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان

سردار ناصر فرشید گفت: ماموران پلیس شهرستان کرمان در زمینه مبارزه با پدیده زیانبار زمین خواری در پی دریافت شکایتی مبنی بر تصرف اراضی دولتی در یکی از مناطق کوهستانی شهر کرمان، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

 وی افزود: بدین منظور یک تیم از ماموران به منطقه مورد نظر در حوزه روستای ده لوءلوء اعزام و در بررسی‌های میدانی متوجه شدند، افردی بدون مجوز ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی را به صورت غیرقانونی تصرف کرده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان داشت: پس از جمع آوری دلایل و مستندات موجود با هماهنگی قضائی و به اتفاق کارشناس اداره بنیاد مسکن و شهرسازی نسبت به رفع تصرف این اراضی اقدام شد. 

وی تصریح کرد: این زمین‌های دولتی که بنا به اعلام کارشناس مربوطه، بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ارزش داشتند به اموال دولتی بازگردانده و دست زمین خواران از تصرف و فروش آن‌ها کوتاه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • از توقیف سیترون ۱۷ میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق
  • کشف ۱۰ میلیارد ریال سوخت قاچاق در بندرلنگه
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • ‌از بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت