Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد ایران به دنبال تنش و جنگ نیست.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف عصر دوشنبه در حاشیه حضور در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در ارتباط با تحرکات اخیر دولت ترامپ علیه ایران گفت: موضع ایران مشخص است ما به دنبال جنگ و یا تنش نیستیم و اقدامات دولت در حال خروج  ترامپ که با وضعیت مفتضحی در داخل آمریکا نیز روبرو شده است اثری در اراده مردم ایران نمی گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان، ادامه داد: اگر کسی قصد تجاوز به ایران را داشته باشد باید سوابق تجاوز های قبلی را در نظر بگیرد و من فکر می‌کنم این یکی دو روز باقی مانده از دولت ترامپ نیز تمام می شود و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به خوبی عمل می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در ارتباط با موضوع اعزام رایزن بازرگانی به دیگر کشورها نیز گفت: ما همواره تحقق این موضوع را به خصوص برای کشورهای هدف پیگیری کرده‌ایم البته مسئول اعزام رایزن بازرگانی با وزارت صمت است و ما هرگونه همکاری لازم را با وزارت صمت در این زمینه انجام می‌دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  گزارشی از عملکرد وزارت امور خارجه در ارتباط با پی گیری پرونده ترور سردار سلیمانی ارائه کرده است، گفت:  در این جلسه در مورد اقدامات وزارت خارجه در این ارتباط در سطح بین‌المللی، دوجانبه و پیگیری‌های حقوقی صورت گرفته در داخل ایران و عراق و همچنین کار با سازمان های بین المللی گزارشی ارائه کردیم.
انتهای پیام‌

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد جواد ظريف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۳۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، تقاضای آرژانتین با تکیه به درخواست این کشور از پلیس بین‌الملل برای بازداشت وحیدی در هر جای جهان، از سوی وزارت خارجه آرژانتین برای مسئولان پاکستان و سریلانکا ارسال شده است.

وزارت خارجه آرژانتین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «احمد وحیدی، وزیر کشور ایران عضوی از یک هیات ایرانی است که هم‌اکنون از پاکستان و سریلانکا بازدید می‌کند و اینترپل به درخواست بوئنوس‌آیرس، هشدار قرمز برای بازداشت او صادر کرده است.»

در ۱۲ آوریل، دادگاهی در آرژانتین ایران را در انفجار ساختمان مرکز یهودیان آرژانتین در سال ۱۹۹۴، و حمله به سفارت اسرائیل در بوئنوس‌آیرس در سال ۱۹۹۲ مقصر دانست. این دادگاه، انفجار ساختمان مرکز یهودیان آرژانتین، موسوم به «آمیا» را «جنایت علیه بشریت» توصیف کرد.

در انفجار ساختمان مرکز یهودیان آرژانتین، ۸۵ نفر کشته و حدود ۳۰۰ نفر زخمی شدند و این ساختمان فروریخت. در حمله به سفارت اسرائیل در آرژانتین نیز ۲۹ نفر کشته شدند.

وزارت خارجه آرژانتین در بیانیه خود که روز سه‌شنبه منتشر شده، اعلام کرد که این کشور در تلاش است تا طراحان حمله به آمیا را بازداشت کند.

آرژانتین مدعی است که ایران نقشه بمب‌گذاری در ساختمان آمیا را طراحی و حزب‌الله لبنان آن را اجرا کرده است.

واکنش ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی؛ این یک پروژه است رأی جدید دادگاه عالی آرژانتین علیه ایران در پرونده آمیا

در بیانیه وزارت خارجه آرژانتین که به امضای وزارت امنیت این کشور نیز رسیده، آمده است که یکی از طراحان این انفجار، احمد وحیدی است که دادگستری آرژانتین به دنبال او است. در زمان بمب‌گذاری در ساختمان آمیا احمد وحیدی، فرمانده سپاه قدس ایران بود.

ایران قاطعانه هرگونه دخالت در انفجار ساختمان آمیا را رد کرده و حتی گاهی آن را به خود اسرائیل منتسب کرده است.

کد خبر 847020 برچسب‌ها احمد وحیدی ایران و اسرائیل ایران و پاکستان خبر ویژه ایران و آرژانتین

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود / به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود /به دنبال جنگ نیستیم
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • اراده جدی دولت برای مشارکت مردم و بخش غیردولتی در اقتصاد
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم