Web Analytics Made Easy - Statcounter

عدم توجه جدی به نیروی انسانی شهرداری با وجود هزینه‌های جاری فراوان شهری در روزهای مشکلات اقتصادی و بدهی‌های درشت شهرداری موجب عدم توازن توجه مدیریت شهری به شهر و شهرداری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ بشر اولیه وقتی به سکنی گزینی رسید و برای اولین بار در یک اجتماع کوچک کنار یکدیگر زندگی را شروع کرد، شاید فکر نمی‎کرد روزی برسد که چنین شهرهای بزرگی تأسیس شود و با افراد بسیار زیادی زندگی اجتماعی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر به عنوان یکی از پیچیده‌ترین مصنوعات دست بشر نیازمند مدیریتی با طیفی از ادراکات و پیچیدگی است. مدیریت پایدار، توجه به الگوی سنتی و کالبدی و اجتماعی، اقتصادی توسعه را شامل می‌شود، که بتواند از بروز مسائلی همچون نابودی منابع طبیعی، تخریب اکوسیستم‌ها، رواج بی عدالتی‌ها، آلودگی و پایین آمدن کیفیت زندگی انسان‌ها جلوگیری کند.

انبوه مشکلات و خدمات شهری در کنار بحران‌های محیط زیستی و مشکلات اقتصادی که از سوی جهان پیرامونی عنصر انسان را در کالبد شهر دچار مشکل کرده است، برای شهری که موضوع توسعه را در دست خود دارد چالش بزرگی است.

امروزه رشد شهرها از توسعه حقیقی به توسعه مجازی رسیده است. در کنار توسعه کالبدی و جغرافیایی، هوشمند سازی و ورود به فضای مجازی برای شهرها نیز اولویت دارد.

شورایی که ناظربر عملکرد شهرداری نیست! 

مهاجرت به شهرها در دهه‌های 60 تا 80 و رشد جمعیت به تبع آن، نیاز به توسعه جغرافیایی شهر را دربرداشته است. در این میان توجه به تراکم یا افزایش عرضی شهرها مورد اختلاف کارشناسان بوده است.

در کنار این مشکلات آلودگی هوا، نیاز به تأسیسات جدید، مشکلات اجتماعی و بسیاری از این دست موارد نیز چالش را دوچندان کرده است. مدیریت شهر اعم از مدیران شهرداری و شورای شهر(که به عنوان مقام ناظر بر عملکرد مدیریت شهری) ضمن توجه به مشکلات شهری، توسعه و آینده شهر، توجه به شهرداری را نیز باید در دستور کار خود داشته باشد.

در ادوار مختلف شورای شهر حضور افراد با جریان‌های سیاسی مختلف موجب انباشت برخی مشکلات برای شهرداری شده است. عدم توجه جدی به نیروی انسانی شهرداری با وجود هزینه‌های جاری فراوان شهری در روزهای مشکلات اقتصادی و بدهی‌های درشت شهرداری موجب عدم توازن توجه مدیریت شهری به شهر و شهرداری شده است.

عدم مدیریت جدی شهری بدون هرگونه بررسی و مطالعه

طی سال‌های اخیر تغییرات پی در پی شهردار توسط شورای شهر و دخالت بی‌حد و حصر سران جریان‌های سیاسی در انتصابات شهرداری، از واگذاری زمین‌های شهرداری گرفته تا پرداخت دیون شهرداری مشکلات جدی برای شهرداری ایجاد کرده است.

در دورانی که توسعه شهرها به سرعت در حال انجام شدن است و نیاز به تمرکز جدی بر توسعه و آینده شهری باید باشد، انتصابات بیجا، مدیران دستوری و بی تخصص، مشکلات اقتصادی، فشارهای سیاسی باعث شده است برای همگان این سوال پیش آید که دقیقا چه نوع مدیریت شهری در حال اجراست؟

تصمیمات مدیریت شهری و طرح‌های عمرانی و خدماتی بدون توجه به پیوست‌های زیست محیطی و فرهنگی-اجتماعی در تمام ادوار مدیریت شهری قزوین، نشان از عدم مدیریت جدی شهری بدون هرگونه بررسی و مطالعه دارد.

توجه جدی بر باغ شهری مانند قزوین می‌­تواند ضامن اعتماد، اطمینان خاطر و آرامش برای شهروندانی شود که به خاطر تحریم‌ها و سوءمدیریت، در سخت‌ترین مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

فردی­ که سکان مدیریت را به عهده دارد اگر بتواند توازن بین مدیریت شهر و شهرداری ایجاد کند قطعا مطلوبیت حکمرانی شهری را برای همه شهروندان شیرین خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مشکلات اقتصادی مدیریت شهری مدیریت شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۳۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: نظام مسائل نواحی شهری را با حضور مدیر منطقه و مدیر ناحیه مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جلسه کمیسیون شهرسازی، خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست محسن حق‌شناس نایب‌رئیس و با حضور علی‌فرمانی رئیس شورای شهر و ولی چگینی عضو شورای اسلامی شهر قزوین، معاونان خدمات شهری مناطق و مدیران نواحی و شورایاران نواحی عظیمیه و اسماعیل‌آباد، شهید بابایی و اندیشه و با هدف بحث و بررسی مشکلات این نواحی در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

محسن حق‌شناس، نایب‌رئیس و رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین در سخنانی ضمن تاکید بر استمرار نشست با شورایاران نواحی اظهار کرد: یک‌بار مشکلات کل نواحی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهیم و سپس نظام مسائل نواحی شهری را با حضور مدیر منطقه و مدیر ناحیه مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: همچنین در ادامه مسیر موارد مطرح شده توسط گروه نظارت و پیگیری شورا پیگیری خواهد شد و امیدواریم مشکلات در اسرع وقت رفع شود.

لزوم تعریض جاده قزوین به نجف‌آباد

محمودی شورایار ناحیه اندیشه به بیان مشکلات این ناحیه پرداخت و گفت: ساماندهی جاده اصلی و روکش آسفالت، تأمین روشنایی جاده، درختکاری بوستان، کمبود نیروی خدماتی پسماند، ساماندهی کوچه‌ها و رسیدگی به جداول، کمبود وسیله نقلیه، نصب ست‌های ورزشی در جاده سلامت، وجود افاغنه در منطقه، تعریض جاده قزوین به نجف آباد از جمله مهم‌ترین مشکلات این ناحیه است..

حجت‌الاسلام انصاری شورایار ناحیه عظیمیه و اسماعیل‌آباد هم در سخنانی به تشریح مشکلات این ناحیه از جمله نبود سیستم جمع‌آوری فاضلاب شهری، نبود سالن ورزشی، نبود چراغ روشنایی در مسیر اسماعیل آباد، تیربرق‌های فرسوده در کوچه‌ها، ایجاد فضای سبز و بوستان، توجه به نظافت کوچه‌ها و نظارت بر نخاله‌های ساختمانی پرداخت.

در ادامه جلسه، مسئول ناحیه شهید بابایی و شهید بهشتی در سخنانی به بیان مشکلات این ناحیه از جمله هرس درختان در محلات تابعه این ناحیه، روکش آسفالت در برخی خیابان‌ها و کوچه‌ها، توجه بیشتر سازمان عمران به منطقه، توجه به بهسازی بوستان‌های ناحیه، نظافت سرویس‌های بهداشتی و جدول‌گذاری در سطح ناحیه اشاراتی داشت.

همچنین مافی شورایار ناحیه اسماعیل‌آباد هم در سخنانی ضمن بیان مشکلات این ناحیه از جمله نامشخص بودن حریم رودخانه و جدول‌گذاری و آسفالت آن، تعیین تکلیف کوچه طلاییه و نظارت بر کار تاکسی‌ها خواستار تشکیل جلسات بررسی مشکلات در سطح این ناحیه شد.

به گزارش ایمنا، پس از بیان مشکلات مطرح شده توسط هر کدام از شورایاران نواحی در ادامه هر کدام از مسؤلین نواحی به بیان توضیحات و اقدامات خود در خصوص حل مشکلات این نواحی پرداختند. در این جلسه رئیس و اعضای کمیسیون ضمن بررسی مشکلات نواحی بر لزوم پیگیری با برخی دستگاه‌ها برای برطرف نمودن مشکلات تأکید کردند.

کد خبر 747565

دیگر خبرها

  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • مدیریت درست بارندگی در یزد
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد