Web Analytics Made Easy - Statcounter

المنار به نقل از رسانه های صهیونیستی دوشنبه شب گفت که مقام های تل آویو تعطیلی دفتر حماس در استانبول را شرط بهبود روابط این رژیم با ترکیه اعلام کردند.

به گزارش مشرق،  شبکه تلویزیونی "المنار" لبنان به نقل از روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارانوت" چاپ سرزمین‌های اشغالی گزارش داد که اسرائیل شرط هایی برای احیای دوباره روابط تل آویو و آنکارا را مطرح کرده است که علاو بر بسته شدن دفتر حماس در استانبول می توان به توقف فعالیت اسیران آزاد شده فلسطینی مرتبط با شاخه نظامی حماس (گردان های عزالدین القسام) اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه اعلام کرد: بازگشت روابط دیپلماتیک و بازگشت سفیر اسرائیل به آنکارا، مشروط به آن شده است که فعالیت های حماس در استانبول متوقف شود.

وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که "ایریت لیلیان" که پیشتر سفیر اسرائیل در بلغارستان بوده است به عنوان سفیر جدید این رژیم در آنکارا تعیین شده است.

یدیعوت آحارانوت در این ارتباط اعلام کرد که انتخاب لیلیان برای این مقام در سفارت اسرائیل در آنکارا پیامی مبتنی بر حسن نیت تل آویو برای تقویت تماس های دیپلماتیک با ترکیه و بررسی این موضوع است که آیا می توان صفحه جدیدی را در روابط دو طرف بازگشایی کرد یا خیر.

این روزنامه به نقل از یک مقام دیپلماتیک که هویت آن مشخص نیست، مدعی شد: اردوغان به بازگشت سفیر اسرائیل به آنکارا بسیار خرسند خواهد شد، اما آنچه برای تل آویو مهم است فعالیت حماس در ترکیه است.

تارنمای خبری آمریکایی"آکسیوس" نیز اوایل ژانویه سال جاری میلادی اعلام کرده بود که دولت اسرائیل تصمیم گرفته است که تماس های غیر رسمی با ترکیه را آغاز کند و این تماس ها با این هدف صورت می گیرد که مشخص شود که آیا هدف اردوغان برای بهبود روابط آنکارا و تل آویو صادقانه است یا خیر.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی رژیم صهیونیستی ترکیه روزنامه صهیونیستی تل آویو سرزمین های اشغالی اردوغان تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در این باره تصریح کرد: آنچه در غزه جریان دارد، ظلم و جنایتی بی‌سابقه است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی خاطرنشان کرد که نتانیاهو امنیت کل منطقه و امنیت اسرائیلی‌ها را هم به خطر می‌اندازد.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به واکنش اخیر ایران به رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: درگیری‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات و آرامش منطقه است.

اردوغان ادامه داد که نباید جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم غزه را نادیده گرفت.

وی اضافه کرد که روابط تجاری میان ترکیه و رژیم صهیونیستی همانگونه که قبلا نیز مسوولان گفته بودند، متوقف شده است.

اردوغان تاکید کرد صهیونیست‌ها غزه و فلسطین را به طور کامل نابود کردند.

پس از گذشت ٢٠١ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس
  • منابع عبری: اسرائیل با آتش بس چند هفته ای موافقت خواهد کرد
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • جاسوس سابق موساد: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
  • رژیم‌صهیونیستی نمی‌تواند تا ابد بجنگد
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  • دفتر حماس در دوحه می‌ماند
  • رژیم صهیونیستی تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد
  • قطر: دفتر حماس در دوحه می ماند