Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌محمد طهماسبی شبانگاه دوشنبه در حاشیه آیین افتتاح نمایشگر اطلاع رسانی ستاد پایش کیفی هوای کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین کاری که در بخش مهار گرد و غبار انجام شده شناسایی مناطق گرد و غبارخیز و همچنین شدت و تداوم گرد و غبار در مناطق است.

وی تصریح کرد: تمرکز ستاد مقابله با گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست بر مناطقی است که شدت، تکرار و تداوم بیشتری در زمینه وجود گرد و غبار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: برنامه ای ۱۰ ساله برای کنترل پدیده گرد و غبار در کشور در حال تدوین است و در چهار سال گذشته استان ها به سه گروه درجه یک، دو و سه تقسیم بندی شده و اعتبارات نیز بر اساس همین اساس تقسیم بندی شده است.

وی اظهار داشت: کرمان در سال ۹۸ بعد از سیستان و بلوچستان که بالاترین اعتبار مهار گرد و غبار را داشته است، بیشترین اعتبار را دریافت کرده و همیشه جز یکی از سه استان اول کشور در زمینه جذب اعتبارات بوده است.

طهماسبی گفت: سطح غبارخیزی سیستان و بلوچستان از کرمان کم تر است اما شدت غبار در سیستان و بلوچستان بیشتر است.

وی تاکید کرد: معتقدیم در زمینه مهار گرد و غبار بیشتر باید به سمت ایجاد سازگاری و انجام اقدامات پیشگیرانه برویم و اختصاص اعتبار برای مهار گرد و غبار به تنهایی کافی نیست لذا در کنار این مهم باید آموزش و ارتقا آگاهی افراد اتفاق بیفتد.

دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: اگر بهره برداران و مردم بدانند در صورت تخریب محیط زیست اول خودشان آسیب می بینند، قطع دست به تخریب نخواهند زد.

وی افزود: طی سه سال گذشته با اقدامات انجام شده کمترین میزان گرد و غبار را در طول مدت ۱۲ سال گذشته شاهد بوده ایم به طوری که شهرستان ریگان و برخی مناطق غبارخیز کشور به نسبت چهار سال قبل شرایط بهتری دارند اما هنوز جای کار دارد.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی سازمان حفاظت محیط زیست کرمان گرد و غبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی سازمان حفاظت محیط زیست کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی سازمان حفاظت محیط زیست کرمان گرد و غبار اخبار کنکور سازمان حفاظت محیط زیست مهار گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۷۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»