Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته فتاحی، تمامی واحدهای اجرایی بانک توسعه تعاون به‌منظور جلوگیری از تبعات احتمالی، هنگام ارائه هرگونه خدمات بانکی ازجمله افتتاح انواع حساب، وصول چک و امضاء اسناد تعهدآور از هویت متقاضیان اطمینان حاصل کرده و در صورت شناسایی حساب‌های اجاره‌ای در شعب خود، ضمن جلوگیری از ارائه انواع خدمات بانکی به این قبیل حساب‌ها، مراتب را سریعاً به اداره کل مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم گزارش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، سید باقر فتاحی، رئیس هیئت‌مدیره با تأکید بر اینکه اجرای ضوابط مقابله با پول‌شویی هنگام ارائه خدمات بانکی در شعب بانک توسعه تعاون مورد تأکید است، اظهار داشت: بنا به گفته مسئولین قضایی و آمارهای موجود، در بررسی بسیاری از پرونده‌های قضایی مطرح‌شده در دادسرای عمومی و انقلاب به‌ویژه در پرونده‌های مرتبط با قاچاق کالا و ارز و پرونده‌های فرار مالیاتی، مرتکبین جرائم با در اختیار گرفتن اوراق هویتی اشخاص غیر که عمدتاً اشخاص بی‌بضاعت و آسیب‌دیده اجتماعی هستند اقدام به افتتاح حساب بانکی به نام ایشان کرده یا با سوءاستفاده از حساب اشخاص صغیر یا اتباع خارجه و... با در اختیار گرفتن حساب‌های بانکی متعدد به‌صورت اجاره‌ای عملیات خود را با تراکنش بسیار آن‌ها به‌منظور پول‌شویی و فرار مالیاتی استفاده می‌کنند.

وی افزود: بنابراین در حال حاضر اجاره کردن حساب تنها باهدف انجام فعالیت‌های مجرمانه صورت می‌گیرد.

فتاحی تأکید کرد: اداره کل سازمان‌ها و روش‌های بانک توسعه تعاون به‌منظور جلوگیری از تبعات احتمالی، طی ابلاغیه‌ای بر رعایت تمامی ضوابط و مقررات ناظر بر پول‌شویی و دستورالعمل‌های بانک مرکزی که طی بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌ها به واحدهای ستادی و اجرایی ابلاغ‌شده، مجدداً تأکید کرده است.

به گفته این مقام مسئول در بانک توسعه تعاون در این ابلاغیه آمده است: کلیه واحدهای اجرایی می‌بایست به‌منظور جلوگیری از تبعات احتمالی در زمان ارائه کلیه خدمات ازجمله افتتاح انواع حساب‌ها، وصول چک و امضاء اسناد تعهدآور، از هویت متقاضیان مشتریان اطمینان حاصل نموده و در صورت شناسایی حساب‌های اجاره‌ای در شعب خود، ضمن جلوگیری از ارائه انواع خدمات بانکی به ایشان، مراتب را سریعاً به اداره کل مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم گزارش نمایند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول شویی بانک توسعه تعاون بانک توسعه تعاون پول نیوز پولشویی افتتاح حساب فرار مالیاتی بانک توسعه تعاون خدمات بانکی پول شویی پول شویی حساب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد

سرهنگ فدائیان؛ رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا اظهار کرد که ار فروشنده ای دوره گرد در مقابل مغازه عرضه گوشت خود یک عدد سنگ چاقو تیز کنی خریداری کرده است .

وی افزود: طبق اظهارات شاکی ، فروشنده دوره گرد به بهانه اینکه دستگاه کارت خوان در خودرو در حال شارژ است کارت بانکی و رمز آن را شاکی اخذ کرده و پس از برداشت ۳ میلیون ریال ، در فرصتی مناسب از کارت بانکی کپی گرفته و بعد از گذشت چند ساعت ، مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال از کارت قصاب برداشت کرده است .

سرهنگ فدائیان افزود : با هوشمندی و اقدام به موقع مهندسان سایبری پلیس فتا ، با دستور قضایی حساب بانکی مذکور مسدود و وجه به حساب شاکی عودت داده شد.

سرهنگ فدائیان تاکید کرد: کاربران هنگام پرداخت و خرید، خودشان نسبت به کشیدن کارت عابر بانک در دستگاه کارت خوان اقدام و از افشای رمز آن در جمع دیگران خودداری کنند و همچنین برای خرید از فروشگاه‌های معتبر استفاده کرده و از تحویل کارت بانکی به فروشندگان سیار و کیوسک‌های میان راهی بپرهیزند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان در انتها از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند .

طبق ماده ۱۳ قانون جرایم رایانه‌ای ، هر گاه فردی به طور غیر مجاز از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده‌ها یا مختل کردن سامانه، وجه یا مـال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است؛ لذا لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • هر فردی می‌تواند حساب بانکی خود را وقف کند
  • سه بانک دیگر به فهرست ارائه دهندگان خدمت چک الکترونیکی اضافه خواهند شد
  • رعایت کرامت مرزنشینان و ساحل‌نشینان خط قرمز دولت است
  • راه اندازی نخستین مدرسه فریلنسری ایران