Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:24:38 GMT

کمیسیون کشاورزی مجلس به شرق هرمزگان سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۲۲۶۶

کمیسیون کشاورزی مجلس به شرق هرمزگان سفر می‌کند

حسین رییسی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی 5شنبه و جمعه این هفته به شرق هرمزگان سفر می‌کنند.

وی افزود: در این سفر برنامه ریزی شده تا اعضای کمیسیون در قالب 3 گروه مستقل از مناطق مختلف شرق هرمزگان از جمله از شهرستان‌های میناب، رودان، سیریک، جاسک و بشاگرد بازدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نماینده شرق هرمزگان، مجتمع‌های گلخانه‌ای شهرستان رودان، مجتمع پرورش ماهی و میگو در آب شیرین، طرح‌های آبخیزداری بالادست سد استقلال میناب و اراضی کشاورزی و دامداری‌های منطقه هشتبندی در برنامه بازدید و بررسی میدانی اعضای کمیسیون قرار دارند.

نماینده شرق هرمزگان همچنین عنوان کرد: بازدید از کارخانه کلثوم و کاملیا، بازدید از سد سرنی و بازدید از دشت جنوبی میناب، دیدار با صیادان سیریک، بازدید از اراضی کشاورزی بشاگرد، بازدید از بازار ماهی روستای کورانگ، بازدید فروچاله‌های دشت میناب، بازدید از ایستاگاه تحقیقات کشاورزی میناب و دانشگاهیان میناب از دیگر برنامه‌های سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به شرق هرمزگان است.

رییسی همچنین دیدار با صیادان، دیدار با باغداران و گلخانه‌داران و حضور در نشست شورای اداری هرمزگان را پایان بخش این سفر عنوان کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مناطق شرقی استان هرمزگان دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری به منظور توسعه ظرفیت‌های اقتصادی کشور را داراست و باید با ایجاد نگاه ملی به توسعه شرق هرمزگان، روند پیشرفت و آبادانی این منطقه را تسریع کنیم و این مهم با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای میسر است که کمیسیون کشاورزی مجلس می‌تواند در ریل‌گذاری برای این مهم نقش محوری ایفا کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: سواحل مکران کانون توسعه پایدار ملی در سال‌های آینده بشمار می‌روند و باید با جهت‌دهی مناسب به ظرفیت‌های علمی و توسعه‌ای منطقه، بار اصلی این موضوع را به نیروهای منطقه‌ای بسپاریم و لذا مهیا شدن برای آینده از جمله ضروریاتی است که برنامه‌ریزی برای آن باید در دستور کار ویژه همه مسؤولان و مراکز دانشگاهی استان باشد.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کشاورزی هرمزگان مجلس کمیسیون کشاورزی مجلس اعضای کمیسیون شرق هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه این بازدید گفت : تولیدکنندگان فعال در بخش بسته بندی محصولات کشاورزی ، باید برای به روز کردن نوع خدمات خود تلاش کنند.

شهرزاد افزود: بسته بندی میوه از موضوعات مورد توجه در کشور چین، و یکی از مشکلات ما در کشور ، بویژه در هرمزگان است که به شدت به آن روبرو هستیم.

وی گفت : واحدهای صنعتی فعال استان در زمینه تولید سبدهای بسته بندی، توانمندی ارائه این شکل و نوع از بسته بندی را در هرمزگان دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان افزود: از شیوه حمل و نقل ویژه میوه و تره بار این محل بازدید شد و می توانیم این روش را به عنوان یک الگو در استان اجرا کنیم.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در این بازدید گفت: واحدهای سبدسازی و یونولیت سازی استان که در بازدید امروز ما را همراهی کرده بودند از نحوه بسته بندی میوه و تره بار ایده گرفتند.

قاسمی افزود : هرمزگان بعنوان استان مرزی، می تواند با اصلاحاتی در امر بسته بندی ویژه میوه و تره بار، به نتایج مطلوبی در امر صادرات غیرنفتی استان دست یابد. 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اتمام فونداسیون ۱۳۲۴ واحد نهضت ملی مسکن در بندرلنگه
  • برنامه‌های سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از بندر کانتینربری شانگهای چین
  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین