Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهی درباره طرح جهش تولید مسکن توضیح داد و بیان کرد: بر اساس این طرح، دولت موظف است تا سال ۱۴۰۴، سالانه یک میلیون واحد بسازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص طرح مجلس شورای اسلامی برای جهش تولید مسکن در کشور با مهندس اسماعیل حسین زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس اسماعیل حسین زهی با بیان اینکه مجلس یازدهم از بدو تشکیل، دغدغه معیشت و مسکن مردم را داشته است، گفت: دولت در هفت سال گذشته در حوزه مسکن ورود نکرده است و به همین جهت طرحی در مجلس با عنوان «جهش تولید مسکن» تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح از کارشناسان خبره مسکن استفاده شده است و نمایندگان دولت نیز در کمیسیون عمران در هنگام کارشناسی این طرح حضور داشتند، اظهار کرد: این طرح با دو فوریت رای آورد و برای اضافه شدن جزئیات به کمیسیون عمران ارسال شد. در بررسی این طرح همه عوامل از کارشناسان تا دولتمردان و همچنین نمایندگانی که عضو این کمیسیون نبودند نیز حضور داشتند و نقطه نظرات خود را ارائه دادند.

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره طرح جهش تولید مسکن توضیح داد و بیان کرد: بر اساس این طرح، دولت موظف است تا سال 1404، سالانه یک میلیون واحد بسازد و در اختیار دهک های پایین قرار دهد. زمین های مسکن در این طرح قرار است توسط دولت به صورت رایگان تهیه شود و مسالح نیز با قیمت تمام شده در اختیار انبوه سازان و کسانی که متولی ساخت مسکن هستند، قرار گیرد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه طرح مذکور در صحن تائید و به شورای نگهبان ارسال شده تا به قانون تبدیل شود، عنوان کرد: در جلساتی که برای بررسی کارشناسی این طرح صورت گرفت، در زمینه قیمت سیمان و پروفیل با وزیر صمت و معاونین و همچنین کارشناسان صحبت شده است و قیمت ریز تمام این اقلام استخراج شده است تا در اجرای این طرح تولید کنندگان سیمان دچار ضرر نشوند. در حوزه سیمان و فولاد، بیش از دو برابر نیاز کشور تولید انجام می دهیم اما چون قیمت دلار بیشتر از ریال است، همه تولیدکنندگان علاقه دارند صادرات انجام دهند.

حسین زهی درباره مشکلاتی که در زمینه صادرات سیمان وجود دارد، به عراق به عنوان نمونه ای کشورهای واردکننده سیمان از ایران اشاره و بیان کرد: این کشور در زمینه پروفیل و سیمان از ایران واردات انجام می دهد و قطعا هر چه صادرات انجام شود، به نفع صادرکنندگان است. البته عراق اخیرا جلوی صادرات را گرفته است تا حمایت از تولید داخلی کشور خود را انجام دهد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسین زهی مجلس شورای اسلامی مجلس جهش تولید مسکن کمیسیون عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، بهنام خسروی افزود: این شرکت با درجه دانش بنیان یک، سالانه ۴۰۰ هزار اکسل گروه خودروهای پژو را برای شرکت ایران خودرو تولید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه هیدرو فورمیک هم در همین شرکت ساخته شده گفت: در این روش قطعه‌های فلزی با فشار سیال تغییر حالت می‌دهند.

به گفته وی : برای این طرح نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

معاون امور صنایع صمت استان گفت: پس از تحریم ها، شرکت پژو فرانسه از تحویل مستقیم این قطعه خودداری کرد که صنعتگران شهرکرد با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان، طی سه سال تحقیق و توسعه موفق به کسب دانش هیدرو فورمیک شدند.

گفتنی است، استفاده از مواد اولیه داخلی، ایجاد ارزش افزوده، قیمت به صرفه و کیفیت همتراز اروپا از مزیت‌های اکسل ایرانی است که سالانه مانع خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود. در دنیا این دانش نوین در صنایع هوا فضا و موشکی هم کاربرد بسیاری دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901618

دیگر خبرها

  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود