Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:36:46 GMT

کنگره بانوان شهید استان البرز برپا می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۲۸۹۵

کنگره بانوان شهید استان البرز برپا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نورمحمد فردی در حاشیه جلسه فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور نماینده عالی دولت در استان و کلیه اعضا در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آئین نامه و ساختار تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز جلسات به طور مرتب برگزار می‌شود برای اینکه امام راحل فرمودند هر چه انقلاب اسلامی دارد از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است و خانواده‌های معظم شهدا چشم و چراغ این ملت اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این جلسه مقرر شد کنگره شهدای بانوان در سطح استان تشکیل شود؛ با توجه به اینکه نقش و سهم بی بدیل زنان در شکل گیری، پیروزی، تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی ایران و از آنجا که حدود ۱۷ هزار نفر از شیرزنان این سرزمین در طول دوران انقلاب؛ دفاع مقدس و تاکنون در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف به درجه رفیع شهادت، جانبازی و آزادگی نائل آمده‌اند، در نظر داریم کنگره بانوان استان با عضویت دستگاه‌های محتلف تشکیل شود و برنامه ریزی های لازم و تقسیم کار در این خصوص صورت پذیرفته است.
معاون استاندار اضافه کرد: بنابراین کنگره با اهداف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با عضویت ۱۵ دستگاه فرهنگی، آموزشی، هنری و تبلیغی با محوریت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل و هر کدام از دستگاه‌ها وظایف مربوط به خود را بایسیتی انجام دهند به عنوان مثال، طرحی و اجرای یادمان و المان زنان شهید، پیگیری در مورد نامگذاری برخی از اماکن عمومی، فرهنگی و آموزشی و پرداختن به کنگره بانوان در همه سایت‌ها، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها، تولید و ساخت برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی در ارابه با موضوع، بررسی مفاهیم و مصادیق موضوع برای تألیف و چاپ و نشر کتب و مجلات مرتبط در رابطه با این کنگره است و نکته مهم و حائز اهمیت مردمی کردن این کنگره است زیرا از ائائل انقلاب هر جایی که مردم حضور داشتند موفقیت در ان نیز بیشتر بوده است.
وی افزود: سیاست‌های راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و مسئولین باید بدانند که در قبال هر میزی که ما مسئولیت داریم چندین نفر شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌ایم و از خداوند قادر متعال بخواهیم که معرفت راه شهدا را از ما نگیرد.
فردی گفت: بمنظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای زن، الگوسازی و معرفی ایثارگری آنان و ثبت یاد و خاطرات انان در تاریخ این سرزمین، که همواره در عرصه‌های مختلف به ویژه در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و در زمان حال در دوران سخت کرونا، با مقاومت، مشارکت و شهادت خود مخلصانه گمنام و سربلند حضور داشته‌اند بسیار نیکو و پسندیده خواهد بود تمام دستگاه‌های دخیل در این کنگره با احساس مسئولیت مضاعف گام بردارند.
وی افزود: دستگاه‌ها در راستای انجام طرح‌های مورد اشاره کنگره از جمله نامگذاری حداقل یک مکان به نام زن شهیده، طراحی و اجرای المان و یادمان زنان شهیده و ایثارگر در محیط شهری و روستایی، رسیدگی و سرکشی به زنان جانباز و ازاده و خانواده شهدای زن توسط فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی تا هفته زن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین تبلیغات محیطی در سطح شهرها و روستاها همزمان با برگزاری کنگره مذکور انجام می‌پذیرد.

کد خبر 5125753

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری البرز انقلاب اسلامی ایران ویروس کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه شیراز آمار کرونا شهرکرد ایام فاطمیه عکس استانها شیوع کرونا عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س گرگان شهادت حضرت زهرا س شهرستان کرج بوشهر فرهنگ ایثار و شهادت دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون

خبرگزاری خبرآنلاین در گزارشی با عنوان «جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!» به بررسی رقابت ها بر سر کرسی ریاست مجلس دوازدهم پرداخته است. در بخشی از این گزارش وضعیت محمود نبویان از چهره های عضو جبهه پایداری به عنوان یکی از رقباء قالیباف در انتخابات ریاست مجلس آینده مورد بررسی قرار گرفته است.

اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف

محمود نبویان از چهره‌هایی که به تندرو بودن شهره است، در انتخابات اخیر توانست شگفتی‌آفرین باشد و نفر اول تهران شد. نبویان پس از ۴ سال بیرون نشستن از مجلس، سال ۹۸ دوباره به ساختمان هرمی شکل بهارستان رفت، این بار اما با رأی اول تهران ماجرا فرق کرده است. او که مشخصا زاویه تندی با محمدباقر قالیباف رئیس فعلی مجلس دارد، در انتخابات اخیر بالاتر از حمید رسایی و مجری سابق صداوسیما و قالیباف ایستاد.


این اتفاق انگار اعتماد به نفس نبویان را دو چندان کرده و گویا دورخیز بلندی کرده برای کسب ریاست مجلس دوازدهم. هرچند او در اظهاراتی پیش از سال جدید تلویحا این موضوع را رد کرده بود اما نشانه های تحرکات بود گویای نکاتی دیگر است.

خبرهایی که در رسانه‌ها آمده، حاکیست که نبویان تعدادی از منتخبان جدید را گرد هم آورده و برای آنها از «ضرورت وحدت نیروهای انقلاب اسلامی» سخن گفته است. در واقع اولین اقدامی که برای ناک‌اوت کردن قالیباف لازم بوده انجام شود، همان کاری است که نبویان به دنبال آن افتاده است؛ «تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی.»

در مجلس فعلی، فراکسیون اکثریتی با نامی مشابه به فراکسیون مد نظر نبویان و دوستانش در حال کار است که قالیباف‌ ریاست آن را بر عهده دارد.

به زبان ساده‌تر، اقدام نبویان برای تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی، در واقع اعلان جنگ با قالیباف است و تلاشی همه‌جانبه برای از بین بردن فراکسیون فعلی قالیباف و تشکیل فراکسیونی جدید و البته تقریبا با همان نام مجلس یازدهم.

گویا این بار نبویان عزم خود را جزم کرده تا ریاست فراکسیون را در دست بگیرد؛ و وقتی هم که به ریاست فراکسیون به قول خودشان اکثریت برسد، بخش عمده‌ای از راه ریاست مجلس را پیموده است و حتی اگر به ریاست مجلس نرسد ریاست یک فراکسیون اصلی را در دست داشته باشد تا به او قدرت مانور بیشتری در مجلس آینده بدهد.

به نوشته ایسنا، «هسته اولیه تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی بیش از ۵۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم را برای حضور در جلسه اولیه دعوت کرده بود که از این تعداد، حدود ۴۰ نفر از منتخبان که در فهرست‌های مختلف سیاسی نیروهای انقلاب عضویت داشتند، حضور پیدا کردند.»

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900694

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • شاعر نیشابوری برگزیده ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی