Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@02:55:08 GMT

تله کابین کرمانشاه بر اساس استانداردهای جهانی است

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۴۰۶۱

تله کابین کرمانشاه بر اساس استانداردهای جهانی است

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شامبیاتی ظهر امروز در نشست خبری پیرامون مباحث مطرحی پروژه تله کابین کرمانشاه در شورای فنی استان، با اشاره به کلیت کار این پروژه بر اساس استانداردهای جهانی، اظهار کرد: طراحی و محاسبات خط تله کابین کرمانشاه بر اساس استانداردهای جهانی انجام شده و کد تاییدیه آن در سایت جهانی به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرکت اشکوفر اتریش که یک شرکت قدَر در این زمینه در سطح بین‌المللی است استانداردهای لحاظ شده در این پروژه را تأیید کرده است.

مشاور شهردار کرمانشاه در امور تله‌کابین به مباحث مطرح شده اداره کل استاندارد استان در خصوص عدم انطباق پروژه بر اساس استانداردها اشاره کرد و گفت: پروژه تله کابین کرمانشاه با توجه به محاسبات زمین و خاک منطقه با نرم افزارهای تخصصی سازه‌ای طراحی و آنالیز شده و تمام محاسبات نیز برای این اداره ارسال شده است.

شامبیاتی با اشاره به گزارش اداره استاندارد استان در خصوص وجود ۲۰۰ مورد ایراد اجرایی در پروژه تله کابین کرمانشاه، بیان کرد: خط تله کابین بر اساس مستنداتی که به این اداره ارائه شده، شامل ۲۳ هزار قطعه اجرایی است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این ایرادات، مشکلات فنی و مهندسی نبوده که امنیت پروژه را به خطر بیندازد، تصریح کرد: این ایرادات مطرحی تنها مشکلات قطعه بود که اکثراً به دلیل عدم انطباق جوش بوده و به راحتی رفع شده است.

شامبیاتی با تاکید بر اینکه به دقت استانداردهای جهانی در اجرای این پروژه رعایت می‌شود، بیان کرد: تاییدیه آزمایش بتن‌ریزی در پروژه تله کابین کرمانشاه آزمایشگاه مکانیک خاک برای سنجش میزان مقاومت هر پایه است.

وی تصریح کرد: بازرسی بعد از نصب آرماتورها و قبل از بتن‌ریزی پایه‌ها انجام می‌شود که در صورت وجود هر گونه مشکل بتن‌ریزی صورت نمی‌گیرد و حتی اگر بعد از بتن‌ریزی، آزمایشگاه مکانیک خاک مقاومت بتن را تأیید نکند آن را تخریب می‌کنیم.

مشاور شهردار کرمانشاه در امور تله‌کابین با گلایه‌مندی از سازمان استاندارد، گفت: با توجه به وعده راه اندازی خط تله کابین به همشهریان و استاندار کرمانشاه در سال جاری، هم اکنون ۱۰ روز از درخواست برای بازرسی سازمان استاندارد از ایستگاه تیک آف هستیم که متأسفانه تاکنون صورت نگرفته است.‌

شامبیاتی با بیان اینکه در هر پروژه‌ای درصدی از خطا و اشکالات وجود دارد، افزود: حتی اگر ایرادات پروژه تله‌کابین کرمانشاه به ۵۰۰ مورد برسد در مجموع ایراد این پروژه ۲.۷ درصد می‌شود که یعنی بیش از ۹۷ درصد پروژه هیچ مشکلی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ایرادات گفته شده در هر مرحله از بازرسی و نظارت اداره استاندارد برطرف شده است، ادامه داد: بدون تاییدیه بازرسی سازمان استاندارد در یک مرحله، کار را در مرحله بعد شروع نمی‌کنیم و باید سازمان استاندارد برای دیدن و مطرح کردن ایرادات و اشکالات بر روند اجرای پروژه نظارت کند.

شامبیاتی به استانداردهای موجود اشاره کرد و گفت: استانداردهای جهانی شامل ۲۰۰ مورد است که متأسفانه این تعداد در کشورمان به ۲۳ مورد می‌رسد و همین امر باعث می‌شود بازرسین سازمان استاندارد با بسیاری از موارد تله کابین آشنایی نداشته باشند.

وی با اشاره به تاریخ آخرین بازدید اداره استاندارد از پروژه تله کابین کرمانشاه، اظهار کرد: آخرین بازدید این اداره در تاریخ ۲۰ آبان ماه سال جاری و بعد از ساخت سه پایه از پایه‌های این پروژه بوده که کل این پایه‌ها ۱۲۰ قطعه اتصالی داشته است.

به گفته مشاور شهردار کرمانشاه در امور تله‌کابین، در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از پایه‌های این پروژه ساخته شده و از این تعداد حدود ۶۰ درصد آن نصب شده است.

شامبیاتی از پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه تله کابین کرمانشاه خبر داد و گفت: اجرای این پروژه را در چند جبهه پیش می بریم که یکی از این جبهه‌ها بحث ساخت پایه‌ها است و هم اکنون پیشرفت خوبی دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه شامل ۱۱ پایه می‌شود، تاکید کرد: پایه شماره هشت پروژه تله کابین کرمانشاه یکی از بزرگ‌ترین پایه‌های تله‌کابین در سطح کشور است.

کد خبر 5125766

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه تله کابین شهرداری کرمانشاه استاندارد مقررات ایمنی بازرگانی استانها ویروس کرونا کرمانشاه شیراز خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ایام فاطمیه عکس استانها شهرکرد شهرستان کرج عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س شهادت حضرت زهرا س شیوع کرونا گرگان بوشهر پروژه تله کابین کرمانشاه استانداردهای جهانی سازمان استاندارد بتن ریزی پایه ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۴۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر گفت: ۱۴۳ طرح شامل ۱۳۵ مدرسه و ۸ مجتمع فرهنگی حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر بر اساس برنامه زمانبندی ساخته و تحویل می‌شود.

 احمد محمدی‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه جایگاه معلم اظهار داشت: معلمان پرورش‌دهنده مهمترین سرمایه جامعه و انسان‌ها محسوب می‌شوند.

وی انسان‌های پرورش یافته را پایه‌ریزان تمدن ملی و جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‌سوادی دانست و بیان کرد: این افراد سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند و در واقع معلمی شغل انبیا الهی محسوب می‌شود.

محمدی‌زاده سال جاری را سال آموزش و پرورش در استان بوشهر اعلام و تصریح کرد: در سال جاری همه با هم منسجم در رفع مشکلات زیرساخت‌های آموزش و پرورش تلاش و کمک می‌کنیم.

وی یکی از برنامه‌های مهم در حل مشکلات زیرساخت فضاهای آموزشی در استان بوشهر را انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس دانست و بیان کرد: در این راستا یک‌هزار میلیارد تومان از سوی استان بوشهر از محل اعتبارات تملک دارایی، مولدسازی و مسئولیت‌های اجتماعی تأمین می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به تأمین ۱۵۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در انعقاد تفاهم‌نامه یاد شده خاطرنشان کرد: در مجموع  بر اساس این تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر اختصاص می‌یابد.

محمدی‌زاده ادامه داد: از محل این اعتبار ۱۴۳ طرح شامل ۱۳۵ مدرسه و ۸ مجتمع فرهنگی حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر بر اساس برنامه زمانبندی ساخته و تحویل می‌شود.

وی توجه ویژه به اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان در ابتدای سال جاری به حساب این اداره کل واریز شده است.

استاندار بوشهر، نواختن زنگ سپاس معلم، تجلیل از معلمان شاغل و پیشکسوت و سرکشی از خانواده فرهنگیان شهید استان بوشهر را از دیگر برنامه‌ها اعلام و تأکید کرد: همه مدیران و معلمان مدارس از آموزگاران دوران تحصیل خود در مقاطع مختلف تحصیلی تجلیل کنند.

محمدی‌زاده در ادامه ایجاد منبع جدید درآمدزایی برای آموزش و پرورش استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: این طرح ابتدا در مرکز ۱۰ شهرستان استان بوشهر، اجرایی شود.

وی خواستار پرداخت سهم آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری‌های استان بوشهر شد و افزود: بر اساس قانون پرداخت منابعی از سوی شهرداری‌ها به آموزش و پرورش در نظر گرفته شده، که باید در پرداخت سهم اداره کل آموزش و پرورش استان از منابع شهرداری‌ها تسریع شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید!
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • هوای کرمانشاه تا روز شنبه بارانی است
  • به روز رسانی نقشه شهر همدان
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • پایه‌های رژیم صهیونیستی در حال سست شدن است/روشنفکران دنیا تحمل جنایات اسرائیل را ندارند
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد