Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس و رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی در رابطه با گرایش افراد زیر ۱۵ سال به جراحی زیبایی و عوامل و آسیب‌های آن اظهارنظر کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهرا شیخی مبارکه، سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در برنامه «صبح و گفتگو» با بیان اینکه گرایش به جراحی‌های زیبایی عوامل بسیار زیادی دارد، گفت: مهم‌ترین این عوامل در جامعه رقابت، عدم اعتماد به نفس و تبلیغات رسانه‌های جمعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره گرایش افراد زیر ۱۵ سال در ایران به جراحی‌های زیبایی اظهار کرد: عمل جراحی زیبایی در بسیاری کشور‌ها حتی در سنین بالاتر هم به این سادگی نیست و افراد قبل از رفتن به زیر تیغ جراحی باید مشورت و اجازه روانپزشکان و روانشناسان را داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس، سیاست گذاری در حوزه جراحی زیبایی را ضروری خواند و گفت: درست است که ما جراحان زبردست و متخصصی در کشور داریم که عمل‌های جراحی زیبایی موفقیت آمیزی دارند، اما این نباید دلیلی باشد که هر شخص بیمار خودش درمورد این موضوع تصمیم گیری کند.

شیخی با اشاره به لزوم تدابیر قانونی و نظارت بر این حوزه گفت: اصلاح سیاست گذاری کلان و نظارت‌ها بر این حوزه اول باید از خود وزارت بهداشت آغاز شود و بعد از آن هم نظام پزشکی و پزشکی قانون و سایر دستگاه‌های ذیربط موضوع را پیگیری کنند و نهایتاً در صورت نیاز، لایحه‌ای به کمیسیون بهداشت ارائه شود تا مجلس موضوع را قانونی کند.

در ادامه، دکتر حامد باطنی، رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی کشور گفت: جراحی‌های پلاستیک و زیبایی هر کدام سن خاص خودشان را دارند و اینطور نیست که افراد کم سن نباید عمل شوند.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات خلقتی مادرزادی باید در همان سنین کودکی و جوانی جراحی شوند افزود: برخی جراحی‌ها مانند جوان سازی در سنین خیلی بالا انجام می‌شود.

باطنی با تأکید بر لزوم قانونمند کردن این حوزه گفت: اعضای انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران تعداد زیادی از بیماران مراجعه کننده را راهنمایی می‌کنند که مثلاً این عمل متناسب با سن آن‌ها یا عرف اجتماعی نیست، اما مشکل، شبکه‌های غیرمجاز جراحی هستند که بسیاری از آن‌ها توسط پزشکان اداره نمی‌شوند.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی کشور با اشاره تبلیغات فراوان جراحی زیبایی در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام اظهار کرد: در حال حاضر هزاران صفحه جراحی زیبایی به زبان فارسی وجود دارد درحالیکه ما در انجمن کلاً ۳۰۰ جراح پلاستیک هستیم.

وی بالا بردن سطح آگاهی جامعه و آموزش به مردم در زمینه جراحی‌های متناسب را ضروری دانست و گفت: سیستم نظارتی در ردیابی کسانی که پزشک نیستند و اقدام به عمل جراحی زیبایی می‌کنند مشکل دارد و وقتی هم که ردیابی می‌شوند برخورد قاطع و بازدارنده‌ای با آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

باطنی افزایش تعداد جراحی‌های زیبایی در کشور‌های دنیا صرف نظر از شرایط جغرافیایی و فرهنگی و مذهبی را طبیعی خواند و افزود: این موضوع به خودی خود مهم نیست بلکه مهم، هدایت این جریان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جراحی زیبایی جراحی بینی کمیسیون بهداشت انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی کمیسیون بهداشت جراحی زیبایی جراحی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی جراح مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره وضعیت کلی بیمار، گفت: بیمار خانم ۲۳ ساله است که به دلیل ابتلاء به «سندرم لی» و مشخصاً عوارضی مانند اختلالات حرکتی در اندام‌ها که با درمان‌های متعارف هم بهبود پیدا نکرده بود، به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و بعد از بررسی کاندیدای جراحی شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت این بیمار توسط همکاران بخش اختلالات حرکتی بیمارستان شهدای تجریش، افزود: بعد از بررسی‌های تیم پزشکی تصمیم بر این شد که الکترود در بخش‌های عمقی مغز این بیمار کار گذاشته شود.

به گفته زالی، در این جراحی الکترود تحریک مغز در هسته‌های تالاموس قرار داده شد، با کمک این روش اختلالات و مشکلات مقاوم به دارو درمانی در این بیمار به میزان قابل توجهی کنترل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره سندرم لی توضیحاتی داد و گفت: این سندرم نوع بیماری نادر ژنتیکی است که فرد از همان بدو تولد به آن مبتلا است، عمده مشکلات در این بیماران مربوط به بخش میتوکندری یعنی بخش کارخانه درون سلول مغز است.

وی افزود: انواع بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی، کاهش شنوایی، مشکلاتی در قوای عقلانی و ضریب هوشی، اختلالات چشمی و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی از جمله عوارض مبتلایان به سندرم لی است.

زالی با اشاره به اینکه نخستین جراحی سندرم لی در کشور توسط متخصصان بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، اظهار کرد: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی درمان سندرم لی قرار گرفت، از طول عمر بالاتری در بین مبتلایان برخوردار است.

وی یادآور شد: اولین جراحی سندرم لی در دنیا توسط متخصصان جراحی اعصاب دانشگاه اکلاهما در ایالت اکلاهما آمریکا در بیماری ۱۸ ساله انجام شد.

کد خبر 6087433 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا (+عکس)
  • شرم از بدن
  • افزایش تولید فولاد خام ایران
  • این دو بیماری را به‌خاطر کلیه‌ها کنترل کنید
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می گیرند؟
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • پایان فصل برای مهدی‌پور؛ هافبک استقلال زیر تیغ جراحان رفت