Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بانو فاطمه طباطبایی، همسر حاج احمد آقا خمینی در خاطرات خود با اشاره به مساله حفظ جان امام و حلقه حفاظتی‌ای که با ظرافت و تیزهوشی حاج احمد آقا شکل گرفته بود، اینگونه گفته است:

در مورد حفظ دفتر امام، یادم می‌آید وقتی جریان منافقین پیش آمد، ‎ ‎‌قرار شد دفتر و بیت امام حفاظت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراکز دیگر از جمله: حزب‌‎ ‎‌جمهوری اسلامی، ساختمان نخست وزیری و... به نحوی دچار مشکل‌‎ ‎‌شده بودند؛ احمد نشست و فکر کرد که حفاظت دفتر و بیت امام را‌‎ ‎‌به عهدۀ چه کسی بگذارد، این را خودش برای من تعریف کرد و گفت: به‌‎ ‎‌این نتیجه رسیدم که انجام این کار را خودم بر عهده بگیرم و طرحی هم‌‎ ‎‌برای حفاظت بیت و شخص حضرت امام تهیه کرده ام.

من از ایشان‌‎ ‎‌پرسیدم: چه طرحی تهیه کرده ای؟ گفت: فکر کردم که باید چند دایره‌‎ ‎‌حفاظتی برای خانۀ امام لحاظ کنیم؛ مثلاً اگر یکصد نیرو از سپاه پاسداران برای حفاظت لازم باشد، انتخاب یکصد نیروی مؤمن، از عهدۀ یک نفر بر‌‎ ‎‌نمی آید؛ ولی هر کسی می‌تواند دو تا سه نفر را که از هر جهت مؤمن و‌‎ ‎‌قابل اطمینان باشند معرفی کند.

مثلاً (البته من حالا ارقام را به یاد نمی‌آورم‌‎ ‎‌و به طور فرض می‌گویم) دایرۀ اول حفاظت، ده نفر می‌خواهد و دایرۀ دوم‌‎ ‎‌فرضاً پنجاه نفر. پس برای حفاظت اولیه به شصت نیروی کاملاً مطمئن‌‎ ‎‌احتیاج داریم. (در آن شرایط که هر روز در مراکز یا دفتر شخصیت هایی‌‎ ‎‌بمب می‌گذاشتند و منفجر می‌کردند، می‌بایستی این شصت نفر را از‌‎ ‎‌جا‌های مختلف جمع کنیم.)

به این نتیجه رسیدم که مثلاً آقای طاهری‌‎ ‎ (امام جمعه اصفهان) می‌تواند دو نفر را معرفی کند که بتواند روی تعهد و‌‎ ‎‌ایمان آن‌ها قسم بخورد؛ یا آقای صدوقی (امام جمعه یزد) هم می‌تواند دو‌‎ ‎‌نفر را با همین شرایط معرفی کند؛ هر یک از آقایان دیگر هم می‌توانند دو‌‎ ‎‌نفری معرفی کنند که تطمیع نشوند و وضع مالی آن‌ها هم طوری نباشد که‌‎ ‎‌بتوان آن‌ها را خرید.

از نظر سیاسی، دینی و انقلابی هم صددرصد قابل‌‎ ‎‌اطمینان باشند. من از سراسر ایران، شصت نفر را اینگونه جمع کردم. ‎ ‎‌یعنی شصت نفری که تمام ایران می‌توانست روی آن‌ها قسم بخورد. در‌‎ ‎‌دایره اول و دوم این افراد را قرار دادم. این افراد از قم، تبریز، اصفهان، یزد‌‎ ‎‌و خلاصه تمام شهر‌های ایران آمده بودند. ضمن اینکه قرار شد برای‌‎ ‎‌حلقه‌های بعدی، پنجاه نفر از طرف سپاه معرفی و گمارده شوند، و به این‌‎ ‎‌ترتیب، حفاظت بیت امام با هوشیاری کامل شکل داده شد.

احمد آقا در غیاب خود از چه کسی می‌خواست از امام مراقبت کند؟

... مسألۀ دیگر، تلاش بیش از حد احمد برای حفظ سلامت حضرت امام‌‎ ‎‌بود. او فکر و نیروی زیادی را صرف این مسأله می‌کرد؛ مثلاً اگر خودش‌‎ ‎‌می خواست چند ساعتی از امام دور شود، حتماً می‌بایستی من وظیفۀ او را‌‎ ‎‌در غیابش بر عهده بگیرم؛ حالا، چون من به خودش مربوط بودم، یا خانه‌‎ ‎‌ما نزدیک بود، یا اینکه به کس دیگر نمی‌توانست بگوید برو یا نرو؛ اما‌‎ ‎‌رویش با من بازتر بود؛ اگر می‌خواست مثلاً دو روز در خانه نباشد، به من‌‎ ‎‌می گفت: فاطی، تو اینجا باش و اگر مطمئن نمی‌شد که من هستم، اصلاً از‌‎ ‎‌خانه خارج نمی‌شد. چون معتقد بود برای حفاظت امام، غیر از تمام‌‎ ‎‌اقدامات دیگر، باید یک نفر از طرف خودش نیز به همین صورت، ایشان‌‎ ‎‌را حفظ کند.

برای نمونه باید به مسألۀ «کشمیری» اشاره کنم. همان کسی که عضو‌‎ ‎‌سازمان منافقین بود و ساختمان نخست وزیری را منفجر کرد و آقای‌‎ ‎‌رجایی و آقای باهنر را به شهادت رساند. من یادم می‌آید که آقای رجایی‌‎ ‎‌آمده بود که به حضور امام برسد، کشمیری هم تلاش می‌کرد به بیت وارد‌‎ ‎‌شود، تنها کسی که ایستادگی کرد و اصرار نمود که بدون بازرسی کیف‌‎ ‎‌نباید کسی وارد بیت شود، احمد بود. این مقررات و ضوابطی بود که خود‌ ‌احمد وضع کرده بود و همۀ افراد و شخصیت‌هایی که قرار بود به حضور‌‎ ‎‌امام برسند، باید مورد بازرسی قرار می‌گرفتند.

بیشتر بخوانید

خاطره جالب حاج احمدآقا از رقابتی که لوموند و فیگارو برای مصاحبه با امام داشتند

او می‌گفت: بگذار همه از‌‎ ‎‌من دلخور باشند؛ حفظ جان امام برای من از هر چیزی بالاتر است؛ من به‌‎ ‎‌ابعاد مختلف قضیه فکر می‌کنم؛ من عقیده دارم که نباید ذره‌ای ناراحتی‌‎ ‎‌برای امام پیش بیاید؛ حالا همه با من بد باشند و حتی بد و بیراه بگویند، ‎ ‎‌اهمیتی ندارد.

از تلاش‌های دیگر او برای حفظ جان امام، احداث بیمارستان‌‎ ‎‌بقیة اللّه (عج) جماران بود؛ و مثل همیشه از تیز هوشی و آینده نگری و‌‎ ‎‌واقع بینی خود در این مورد استفاده کرد.

او در بدو امر از امام می‌خواهد‌‎ ‎‌که برای تأسیس بیمارستانی برای سپاه کمک کنند، ایشان هم می‌پذیرند و‌‎ ‎‌مقدار قابل توجهی کمک مالی به منظور احداث بیمارستان در اختیار سپاه‌‎ ‎‌قرار می‌دهند، بیمارستان پس از چندی افتتاح می‌شود و بخش «سی. سی. ‎ ‎‌یو»‌ی آن نیز به راه می‌افتد و احمد برای تأمین کادر پزشکی متخصص آن‌‎ ‎‌نیز تلاش می‌کند.

مدتی از تأسیس بیمارستان گذشته بود که حال امام به‌‎ ‎‌هم خورد و ایشان را به بیمارستان بردیم. وقتی امام بهبود نسبی یافتند، ‎ ‎‌پرسیدند: اینجا کجاست؟ و وقتی پاسخ شنیدند که خیلی از منزل دور‌‎ ‎‌نیست، پرسیدند: چقدر نزدیک است؟ در حالی که در همان زمان ایشان‌‎ ‎‌حتی تصور می‌کردند که ممکن است در حین بیماری به خارج منتقل شده‌‎ ‎‌باشند، به همین جهت از شنیدن پاسخ حاضران تعجب کردند و وقتی به‌‎ ‎‌ایشان گفته شد که این بیمارستان تا منزل چند متری بیشتر فاصله ندارد، ‎ ‎‌بسیار متعجب شدند؛ قدر مسلّم این است که از موارد مهم امنیتی برای‌‎ ‎‌حفظ جان امام، مسألۀ بیمارستان و تأمین پزشک متخصص مورد نیاز بود‌‎ ‎‌که با این اقدام هوشیارانۀ احمد، این کار عملی شد؛ نکتۀ دیگر اینکه اگر ‎‌امام اطلاع پیدا می‌کردند هرگز نمی‌پذیرفتند.

احمد می‌گفت: احداث‌‎ ‎‌بیمارستان که ضرری ندارد؛ اینجا متعلق به بیمارستان بقیة اللّه (عج) است‌‎ ‎‌و مردم از آن استفاده می‌کنند و اگر هم ضرورتی پیش آمد، برای امام از آن‌‎ ‎‌استفاده می‌کنیم؛ چون در هر صورت بهتر از راه دور است؛ این کار از‌‎ ‎‌جمله فعالیت‌هایی بود که برای حفظ سلامتی امام انجام داد و خیلی موارد‌‎ ‎‌دیگر هست که هرگز جایی بر زبان نیاورد و کسی نیز از آن‌ها خبر ندارد؛ ‎ ‎‌احمد نمی‌خواست خود را مطرح سازد که این کاری که می‌خواهم بکنم‌‎ ‎‌چه ارزشی دارد، چون هدفش مقدستر از این حرف‌ها بود و تا آخر پای آن‌‎ ‎‌می ایستاد و هرکس هم هرچه می‌گفت برایش اهمیت نداشت، و به آنچه‌‎ ‎‌می اندیشید امام و اسلام و انقلاب بود.

منبع:جماران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حاج احمد آقا خمینی امام خمینی حاج احمد خمینی حفاظت از امام خمینی حفظ جان امام برای حفاظت حاج احمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان گفت: عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان به اتمام رسیده است و در حال اجرای عملیات باند غرب هستیم و با تکمیل عملیات روسازی باند غرب و اجرای آسفالت اصلاح مسیر ترافیکی، عبور و مرور انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرعباس رحمتی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید شهردار از پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر در کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان حضور داریم، عملیات اجرایی این پروژه شامل اضافه کردن و اصلاح مقطع عرضی رینگ است به‌صورتی که دو عرض ۱۰ متری به هر دو سمت شرق و غرب مسیر افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات خاک‌برداری و نخاله‌برداری این پروژه تکمیل شده است و هم‌اکنون در حال اجرای لایه‌های زیرسازی و روسازی هستیم، افزود: عملیات باند شرق کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان به اتمام رسیده است و در حال اجرای عملیات باند غرب هستیم و با تکمیل عملیات روسازی باند غرب و اجرای آسفالت اصلاح مسیر ترافیکی عبور و مرور انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان گفت: پس از انجام اصلاح ترافیکی، نیوجرسی‌های وسط بدون تخریب به‌صورت نیوجرسی رفو از طریق قالب‌های مخصوص، مجدد اجرا و استانداردسازی می‌شود تا مسیر علاوه بر تعریض، ایمن شود، همچنین برای جلوگیری از جابه‌جایی خودروها از باند شرق به غرب و اینکه نور چراغ خودروهای مقابل به سمت دیگر نیفتد، یک مسیر استاندارد و ایمن را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

رحمتی تصریح کرد: بخش غربی کیلومتر ۷۱ تا ۷۴ رینگ چهارم به‌طول سه کیلومتر همچون کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ عملیات خاک‌برداری باند غربی در حال اتمام است تا عملیات‌های زیرسازی و روسازی در آن بخش نیز انجام و باند غربی در این محدوده تکمیل و اصلاح مقطع عرضی تمام شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پل در محدوده تقاطع شهید فخری‌زاده پس از انجام عملیات آزادسازی، تکمیل و ارائه نقشه‌ها، آغاز خواهد شد تا برنامه آینده سایر مناطق طراحی شود، گفت: یک پل باید روی رودخانه زاینده‌رود احداث و تعریض شود، همچنین ادامه مسیر به سمت سپاهان‌شهر، کیلومتر ۶۵ تا ۶۸، اصلاح مقطع عرضی هر دو طرف به اتمام رسیده که دو ۱۰ متر به عرض اضافه شده است و در حال اجرای نیوجرسی میانی در راستای ایمن‌سازی هستیم.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه رینگ حفاظتی به طول ۷۸.۲ کیلومتر است که در مناطق ۱۵، ۴ و ۱۰ شهرداری عملیات اجرایی بخش‌هایی از آن انجام شده یا در حال انجام است، افزود: در منطقه ۴ و ۶ شهرداری نیز اصلاح مقطع عرضی را در دستور داریم که به اصلاح عبور و مرور آسان به‌ویژه خودروهای سنگین کمک می‌کند.

کد خبر 748483

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • روز پرکار اورژانس در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان