Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رسیدگی به این پرونده از هشتم اردیبهشت ماه سال ۹۷ به دنبال مرگ مشکوک پسر ۱۸ ساله ای به نام علیرضا در کانون اصلاح و تربیت آغاز شد.

به گزارش رکنا، گفته می‌شد این پسر  به خاطر مصرف قرص دست به خودکشی زده است اما در بررسی ها مشخص شد ساعتی قبل وی با یکی از هم بندی هایش به نام احمد درگیر شده بود.

وقتی پزشکی قانونی علت فوت را اصابت جسم سخت به سر قربانی اعلام کرد احمد به اتهام قتل عمدی بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت :قبول دارم با علیرضا درگیر شدم و کمر او را گرفتم که سرش ناخواسته به زمین برخورد کرد اما چند ساعت بعد او که از این درگیری عصبانی شده بود سیستم روشنایی کانون را شکست . به همین خاطر از سوی نگهبانان به شدت تنبیه شد .چند ساعت بعد علیرضا گفت سرش درد میکند که او را به بهداری منتقل کردند و گفتند به خاطر مصرف قرص دست به خودکشی زده است .من اتهام قتل عمدی را قبول ندارم.

با اظهارات پسر جوان برای وی به اتهام قتل شبه عمد کیفرخواست صادر و وی در شعبه 7 دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

مرگ مشکوک در کانون اصلاح و تربیت

در کانون اصلاح و تربیت چه اتفاقی رخ داد؟

در آن جلسه پدر قربانی گفت :پسرم مشکل عصبی داشت. آخرین بار با من تماس گرفت و گفت با چند نفر از نگهبان های کانون درگیر شده و کتک خورده است .او از من خواست تا برایش لباس ببرم. وقتی با کانون تماس گرفتم گفتند کلیه پسرم درد گرفته و حالا حالش خوب است. به آنها گفتم اگر علیرضا پرخاشگری کرده و حالش بد است او را به امین آباد منتقل کنند. اما چند ساعت بعد اطلاع دادند پسرم با خوردن قرص خودکشی کرده است .وقتی جسد پسرم را تحویل گرفتم پشت گوشش آثار ضرب دیدگی وجود داشت .من شک ندارم پسرم به قتل رسیده است .به همین خاطر تقاضای اشد مجازات دارم. من از مسئولان کانون و نگهبانانی که پسرم را کتک زده اند نیز شاکی هستم.

سپس مادر علیرضا در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: وقتی که پسرم دو ساله بود از همسرم جدا شدم و کمتر او را دیدم .دو فرزند دیگرم در بهزیستی نگهداری می شدند که حالا سرپرست آنها را به عهده گرفته ام. من وضعیت مالی خوبی برای بزرگ کردن فرزندانم ندارم و به همین خاطر دیه می خواهم.

پسر نوجوان منکر قتل عمدی در کانون اصلاح و تربیت شد

وقتی احمد که حالا ۱۹ سال دارد در جایگاه ویژه ایستاد منکر قتل عمدی شد.

وی گفت: من 5سال قبل به خاطر حمل۶ گرم هروئین بازداشت و به کانون اصلاح و تربیت منتقل شده بودم .آن روز سر نظافت با علیرضا درگیر شدم. او سابقه درگیری داشت و وقتی درگیری میان ما بالا گرفت پا و کمر او را گرفتم که سرش با زمین برخورد کرد .بعد از آن درگیری علیرضا به خاطر عصبانیت تجهیزات روشنایی کانون را شکست و از نگهبانان به شدت کتک خورد .چند ساعت بعد او از درد شکایت داشت که به بهداری منتقل شد .من اصلاً اتهام قتل را قبول ندارم. چون در بهداری گفتند او با خوردن قرص بوپرنورفین خودکشی کرده است .او قبلا هم سابقه خودکشی و خودزنی داشت و احتمالا بعد از درگیری و کتک خوردن از سوی نگهبانان قرص خورده است.

سپس مشاوره کانون روبه روی قضات ایستاد و گفت: علیرضا به اتهام سرقت در کانون اصلاح و تربیت بود .دوره محکومیت او روبه پایان بود و پدرش می توانست با یک برگه فیش حقوقی او را ترخیص کند که کوتاهی کرده بود.

وی ادامه داد: من لحظه درگیری را ندیده‌ام اما فیلم‌های دوربین مداربسته موجود است.

.در پایان جلسه قضات پرونده با طرح چهار ایراد پرونده را به دادسرا برگرداندند تا راز مرگ پسر جوان افشا شود.

چهار ایراد قضایی در پرونده مرگ مرموز در کانون اصلاح و تربیت

قضات دادگاه شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران پرونده را به دادسرا برگرداندند و خواستند تا فیلم های دوربین مداربسته کانون بررسی شود

مدارک پزشکی و سابقه بیماری قربانی و همچنین نظر پزشکی قانونی درباره علت تامه فوت وی قربانی بررسی شود. لازم است مشخص شود علت فوت ضربه به سر و یا عفونت بوده است .بازپرس پرونده درباره اینکه متهم که حالا بیش از ۱۸ سال دارد در کانون اصلاح و تربیت نگهداری شود یا به زندان رجایی شهر منتقل شود تصمیم‌گیری کند . قرار منع تعقیب متهم و قرار وی به اتهام قتل شبه عمد به اولیا دم ابلاغ شود.

بعد از رفع این نواقص قرار است قضات دادگاه درباره این پرونده اظهار نظر کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا خودکشی قتل خودکشی سرقت قتل اخبار حوادث خودکشی دادسرا کانون مشکوک پسر نوجوان سهام عدالت قیمت خودرو کرونا تجاوز قتل عکس تجاوز جنسی ایران کرونا خودکشی مرد پلیس آزار شیطانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۷۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین

حمیدرضا محمدی در رابطه با سند تحول قوه قضاییه اخیر رئیس قوه قضائیه ضمن بیان اینکه سند تحول قضایی، سند خوبی است؛ گفت: بهتر بود که در تدوین سند تحول قضایی از نظرات وکلا هم استفاده می کردند تا راهکارها را ارایه دهند.

وی افزود: یکی از مواردی که در سند تحول قضایی نیامده مربوط به حقوق کارکنان و قضات است زیرا درآمد و حقوقشان بسیار ناچیز است و بعضی از قضات حتی در مخارج زندگی روزمره خود مانده اند؛ زیرا حجم پرونده هایی که بر روی میز قضات است، بسیار زیاد است و مسلما قضات توان رسیدگی به این حجم از پرونده‌ها را ندارند. 

این وکیل دادگستری گفت: آنچه که سیستم قضایی ما را دچار ضعف کرده، حجم انبوه ورودی پرونده هاست و  باید به این موارد توجه میشد. 

وی افزود: بهتر است که اداره ثبت قوی شود زیرا در این صورت  بخشی از پرونده های ملکی ما به سرانجام می رسد. 

محمدی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل افزایش پرونده‌ها مربوط به ایرادات شکلی در قانون ماست و اگر قانون اصلاح شود دیگر شاهد وجود حجم انبوهی از پرونده‌ها در دستگاه قضایی نیستیم و نیمی از پرونده‌های دادگستری کاهش می یابد؛ لذا بهتر است قبل  از هر کاری پیشگیری کنیم زیرا پیشگیری بهتر از درمان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اعدام و حبس برای عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز
  • حکم عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز اعلام شد