Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@05:55:14 GMT

تبعات تروریست خواندن انصارالله در یمن فاجعه بار است

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۹۳۱۰

تبعات تروریست خواندن انصارالله در یمن فاجعه بار است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، روزنامه آمریکایی فایننشال تایمز در سرمقاله خود به موضوع تحریم جنبش انصارالله یمن توسط آمریکا و تروریست خواندن آن اشاره کرد.

در مقاله این روزنامه آمده است: بعد از اقدام اخیر آمریکا علیه حوثی ها، خطر قحطی، یمن را تهدید می کند.

به نوشته این گزارش، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد یک زلزله در خاورمیانه به راه اندازد که همین مسأله زندگی میلیون ها نفر را در معرض خطر قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: اقدام آمریکا، یک حرکت غیر مسئولانه به شمار می رود که تلاش های سازمان ملل برای توقف جنگ در یمن را با مشکل رو به رو کرده و رنج های میلیونها یمنی را در یک کشور ویران شده، افزایش می دهد.

به نوشته این گزارش، اقدام ترامپ در لحظات آخر عمر دولتش، تصادفی نبوده و با هدف ایجاد مشکل برای دولت جو بایدن صورت می گیرد.

پیش از این نیز، سازمان ملل نسبت به تبعات فاجعه بار این اقدام آمریکا در یمن هشدار داده بود. روز گذشته وزارت خزانه داری آمریکا، رسما جنبش انصارالله را تحریم کرد و یک گروه تروریستی خواند.

کد خبر 5126194 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن انصارالله ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی جو بایدن فلسطین دونالد ترامپ روسیه سوریه افغانستان عربستان سعودی ایران ویروس کرونا حشد شعبی لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۹۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع خبری سومالی از حمله موفق ارتش این کشور به تروریست‌های «الشباب» و هلاکت و زخمی‌شدن ده‌ها تَن از آنان خبر می‌دهند.

بر اساس این گزارش‌ها، ارتش سومالی اعلام کرد که طی عملیاتی که در جنگل منطقه تبر موگی واقع در استان گلمدگ در مرکز این کشور به اجرا درآورده موفق شده است ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» را به هلاکت برساند.

همچنین منابع خبری تاکید کردند که در این عملیات ارتش سومالی، ۳۰ نفر دیگر از اعضای گروه تروریستی الشباب نیز زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسیده، تروریست‌های الشباب در ۳ مرکز نظامی واقع در این منطقه جمع شده بودند و بر اساس اطلاعات به دست آمده شمار آنان به ۱۵۰ تروریست مسلح می‌رسیده است.

ارتش سومالی تاکید کرد که نظامیان ارتش این کشور در حال جست‌وجوی تروریست‌هایی هستند که پس از اجرای این عملیات به جنگل‌های منطقه گریخته‌اند.

این در حالی است که پیش از این نیز ارتش سومالی در عملیاتی دیگر علیه گروه تروریستی الشباب موفق شد ۳۰ تروریست دیگر را در همین استان به هلاکت برساند.

کمی پیش‌تر نیز «عبدالله شیخ اسماعیل فرتاگ» وزیر امنیت داخلی جدید سومالی طی سخنانی از فرصت بزرگ این کشور برای شکست گروه تروریستی الشباب در سومالی سخن گفته بود.

وی تصریح کرد که دولت سومالی می‌تواند تا آغاز سال ۲۰۲۵ میلادی، یعنی زمانی که انتظار می‌رود نیروهای بین‌المللی حافظ صلح در شاخ آفریقا در راستای اجرای طرح انتقالی سومالی این کشور را ترک کنند، گروه‌های مسلح تروریستی را شکست بدهد.

کد خبر 6090262

دیگر خبرها

  • شکایت پرسپولیس از دو پرسپولیسی | تبعات اقدام علیه درویش
  • ببینید | لحظه انهدام پهپاد MQ9 آمریکا توسط انصارالله یمن
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • به شدت به آمریکا درباره ارتکاب هر حماقتی و تبعات آن هشدار می دهیم
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا
  • خیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه صهیونیست‌ها/گزارش ویژه
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر