Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- وزیر امور خارجه دولت جو بایدن در جلسه استماع تایید صلاحیتش، مواضع دولت بایدن درباره توافق هسته ای را بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری عرب نیوز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه در دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا روز سه شنبه در جلسه ی استماع تایید صلاحیتش در سنای آمریکا درباره تصمیم بایدن برای بازگشت به توافق هسته ای،  گفت که او به دنبال توافقی  «مدت دار تر و قوی تر» خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بلینکن درباره برنامه هسته ای ایران مدعی شد: طبق گزارش های علنی، زمان گریز،  یعنی مدتی که طول می کشد ایران مواد شکافت پذیر کافی برای یک سلاح تولید کند، از بیش از یک سال،  چنان که تحت شرایط توافق هسته ای بود،  به سه یا چهار ماه کاهش یافته است. 
او گفت که دولت جدید آمریکا  «مسئولیتی ضروری» دارد که هر کاری می تواند برای ممانعت از دست یابی ایران به سلاح هسته ای انجام دهد. 
وزیر امور خارجه دولت آتی آمریکا گفت که بایدن در صورت پایبندی ایران به تعهداتش به توافق هسته ای باز می گردد. 

او افزود: اما ما آن را با متحدان و شرکایمان که باز هم طرف ما  قرار خواهند گرفت،  به عنوان سکویی برای رسیدن به توافقی مدت دار تر و قوی تر به کار خواهیم گرفت. 
به گفته بلینکن، توافق جدید، می تواند در بر گیرنده آن چه  «فعالیت های بی ثبات کننده ایران» در منطقه و موشک هایش می‌خواند باشد. 
بر اساس این گزارش،  اظهارات بلینکن در پی این مطرح می شود که بایدن در وعده های انتخاباتی اش اعلام کرد در صورت «بازگشت ایران به پایبندی کامل به توافق هسته ای» به این توافق باز می گردد.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸ با ادعای ناقص بودن برجام از آن خارج شد و تحریم های متعددی علیه ایران اعمال کرد. 

ایران در پی خروج آمریکا از توافق هسته ای و تعلل کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان در راستای پیدا کردن راهکاری کاربردی برای کاهش تاثیر تحریم های آمریکا و عادی سازی روابط اقتصادی با ایران، سال گذشته اعلام کرد که در پنج گام تعیین شده و طبق راهکارهای مقرر در توافق هسته ای، تعهدات داوطلبانه اش در توافق را کاهش می دهد. 

مقامات ایران تاکید کرده اند تمام این اقدامات در صورت عملی شدن تعهدات دیگر طرف های برجام،  بازگشت پذیر است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات

بلینکن و رئیس جمهور چین بر اهمیت مدیریت مسئولانه اختلافات بین آمریکا و پکن تاکید کرده و درباره یک سری مسائل از جمله امور جهانی، منطقه‌ای و دوجانبه صحبت داشتند.

به گزارش ایسنا، گفت‌وگوها بین دو کشور در ماه‌های اخیر و در حالی افزایش یافته که اختلافات نیز همچنان زیاد است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین نگرانی خود را درباره حمایت پکن از روسیه و حمله به اوکراین و همچنین مسائل مربوط به تایوان و دریای چین جنوبی، حقوق بشر و تولید و صادارت مواد مورد نیاز برای تولید مواد مخدر صنعتی ابراز داشت.

بلینکن همچنین گفت در یک سری موارد همکاری دوجانبه با چین پیشرفت‌هایی داشته که شامل ارتباطات نظامی، مقابله با مواد مخدر و هوش مصنوعی می‌شود و دو طرف همچنین توافق کردند تا مذاکراتی را درباره کاهش خطرات ناشی از این فناوری هوش مصنوعی آغاز کنند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «ما به حفظ و تقویت خطوط ارتباطی برای پیشبرد در این حوزه و دستیابی به توافقی برای رسیدگی به اختلاف‌نظرها به منظور اجتناب از هرگونه سوءتعبیر، برداشت‌های نادرست و ارتباطات اشتباه ادامه می‌دهیم و متعهدیم.»

این دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین تاکید کرد: «با اینکه ما به دنبال تعمیق همکاری هستیم که به نفع دو طرف است، آمریکا درباره چالش‌هایی که توسط چین ایجاد شده، به شدت هوشیار است. واشنگتن همیشه از منافع اصلی و ارزش‌های خود دفاع می‌کند.»

وی همچنین به‌ویژه نگرانی خود را درباره تامین قطعاتی از جمله ابزارآلات و قطعات میکرو الکترونیک برای مسکو ابراز داشت و پس از دیدار با رئیس جمهور چین به خبرنگاران گفت: «روسیه بدون حمایت‌های چین برای حفظ حملاتش علیه اوکراین به مشکل برمی‌خورد. تامین صنایع دفاعی روسیه هم تهدیدی علیه اوکراین و هم تهدیدی علیه امنیت اروپاست.»

وزیر خارجه ایالات متحده همچنین با شی جین‌پینگ درباره مانورهای دریایی چین در دریای چین جنوبی صحبت و بر حمایت قاطع آمریکا از فیلیپین تاکید کرد.

رئیس جمهور چین نیز تاکید کرد که چین و آمریکا باید به جای دخیل شدن در رقابتی شرورانه به دنبال همکاری در مسیری مشترک باشند.

وی افزود: «چین از دیدن یک آمریکای مطمئن، باز، موفق و پر رونق خوشحال می‌شود. ما امیدواریم که آمریکا هم به دنبال توسعه چین در مسیری روشن و مثبت باشد. این یک مساله نهادی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.»

دیدار بین بلینکن و رئیس جمهور چین در پایان سفر سه روزه وزیر خارجه آمریکا به این کشور آسیایی انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات