Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@00:30:23 GMT

مایکروسافت وارد حوزه خودروسازی شد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۱۱۱۰

مایکروسافت وارد حوزه خودروسازی شد

شرکت نامی حوزه فناوری "مایکروسافت" در حال سرمایه‌گذاری و مشارکت با شرکت کروز جنرال موتورز(GM's Cruise) در بخش خودروهای خودران است.

به گزارش ایسنا و به نقل از سی ان بی سی، مایکروسافت برای سرعت بخشیدن به قسمت تجاری‌سازی وسایل نقلیه خودران، با جنرال موتورز و کروز وارد یک همکاری استراتژیک طولانی مدت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اعلامیه روز گذشته این شرکت‌ها گفتند مایکروسافت به ارائه دهنده فناوری ابری اصلی شرکت‌های جنرال موتورز و کروز تبدیل خواهد شد. این شرکت‌ها علاوه بر این اظهار کردند که آنها به طور مشترک روی مهندسی نرم افزار و سخت افزار، قابلیت‌های رایانش ابری، ساخت و اکوسیستم شراکتی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

"ساتیا نادلا"(Satya Nadella) مدیرعامل شرکت مایکروسافت در بیانیه‌ای گفت: پیشرفت در فناوری دیجیتال سبب تغییر جنبه‌های مختلف کار و زندگی ما می‌شود. به عنوان ارائه‌دهندگان فناوری ابری کروز و جنرال موتورز، ما از قدرت سرویس آژور استفاده خواهیم کرد تا به آنها در توسعه حمل و نقل خودران کمک کنیم.

کروز قصد دارد در حوزه خودروهای خودران از سرویس آژور(پلتفرم رایانه‌ای ابری مایکروسافت) استفاده کند. جنرال موتورز گفت که با مایکروسافت به عنوان ارائه دهنده فناوری ابری اصلی خود برای سرعت بخشیدن به اقدامات دیجیتالی از جمله ذخیره سازی، هوش مصنوعی و قابلیت‌های یادگیری ماشین همکاری خواهد کرد.

"ماری بارا"(Mary Barra) مدیر عامل جنرال موتورز در بیانه‌ای مایکروسافت را کمک بزرگی برای کمک به این شرکت خودروسازی در زمینه محاسبات ابری دانست، زیرا این شرکت ۲۷ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ در بخش وسایل نقلیه الکتریکی و خودران از جمله ۳۰ خودروی الکترونیکی جدید سرمایه‌گذاری کرده است.

به عنوان بخشی از این مشارکت، این غول فناوری به جنرال موتورز، هوندا موتور و سایر سرمایه‌گذاران نهادی در یک سرمایه‌گذاری جدید پیوسته و بیش از دو میلیارد دلار در شرکت کروز سرمایه گذاری کرده است و ارزش شرکت کروز را پس از سرمایه‌گذاری به ۳۰ میلیارد دلار رسانده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مایکروسافت جنرال موتورز سرمایه گذاری جنرال موتورز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه

به گزارش صدای ایران از آنادولی،بر اساس داده‌های اداره کل امور دریایی وزارت حمل و نقل و زیرساخت ترکیه، در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ میلادی، ۴۲ کشتی تفریحی کروز در بنادر کشور پهلو گرفتند و این میزان در مدت مشابه سال جاری به ۵۰ کشتی افزایش یافت.

تعداد مسافران کشتی‌های کروز اعم از ورودی به ترکیه، تردد از ترکیه به سایر کشور‌ها و مسافران ترانزیتی در سه ماهه نخست سال جاری با ۷۹.۱۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶۱ هزار و ۱۱۳ نفر رسید.

در ژانویه سال گذشته ۱۲ کشتی کروز، در فوریه ۲ فروند در مارچ ۲۸ کشتی در بنادر کشور پهلو گرفتند، این تعداد در ماه‌های مشابه سال جاری به ترتیب ۱۸، ۵ و ۲۷ فروند بود.

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024