Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه اگر آمریکایی‌ها فرمانی امضا کردند، در ایران هم فرمانی امضا خواهد شد؛ اگر برگردند به تعهدات ما هم به تعهداتمان عمل می‌کنیم. گفت: زندگی سیاسی ترامپ امروز تمام می شود. ترامپ مٌرد اما برجام زنده ماند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت امروز اظهار کرد: امروز یادآور روز‌هایی است که در زمستان رایحه بهاری را احساس و لمس می‌کرد ند و در زمستان سال ۵۷ بعد از ۱۶ سال مبارزه و استقامت به پیروزی رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالی که انقلاب پیروز شد، سال ۹۹ بود و امروز هم که صحبت می‌کنیم سال ۹۹ است. البته آن ۹۹، قمری بود و این ۹۹، شمسی است، ولی این تقارن وجود دارد که آن ۹۹، پیروزی بزرگ برابر استبداد و استعمار و امسال هم پیروزی مقابل فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی و ایستادگی مردم است.

 

رئیس‌جمهور ادامه داد: سال ۹۹ قمری یک ظالم مستبد سرنگون شد. امروز هم در ۹۹ شمسی یک مستبد دیگر، دورانش سپری شد و امروز هم پایان حکومت نحسش است و در تمام این چهار سال، جز ظلم، فساد و ایجاد مشکلات برای مردم خود و جهان ثمری نداشت.

 

روحانی با بیان اینکه امام (ره) در طول مبارزه و در طول حکومت اسلامی همیشه بر توکل به خداوند، اتکال به حق و اعتماد به مردم تکیه داشت، اظهار کرد: امام اسلام و اجرای احکام آن را با نظر اکثریت جامعه مسلمان ایران در کنار هم قرار داد. وقتی اسلام و احکام اسلامی در جامعه ما می‌تواند حاکمیت کامل داشته باشد که بتوانیم اکثریت مردم را با اسلام آشنا کنیم.

 

وی با بیان اینکه تنها مشکل دعوت است یعنی باید دعوت‌کننده خوبی باشیم، تصریح کرد: اسلام منطبق با فطرت و سرشت مردم، فطرت الهی ایستادگی، پاکی، مبارزه با ظلم و... است. آنچه اسلام می‌گوید منطبق با فطرت الهی است. اگر روزی جامعه با اسلام فاصله بگیرد به خاطر مردم است که نتوانستیم اسلام را تشریح کنیم.

 

روحانی با بیان اینکه امام بر مردم‌سالاری هم تاکید می‌کنند، خاطرنشان کرد: عبارت میزان رای ملت است یک سخن حکیمانه، بنیادین برای جامعه اسلامی است که اصل ششم قانون اساسی براساس آن تدوین شده است. امام جمله‌ای خطاب به خبرگان قانون اساسی در مرداد ۵۸ می‌گویند که اگر امروز در روزنامه‌ای مطرح شود، ممکن است احضارش کنند. این جمله نشان می‌دهد با تفکر امام (ره) فاصله گرفتیم.

 

رئیس قوه مجریه افزود: امام (ره) می‌گویند اکثریت هرچه گفتند، آرای آن‌ها معتبر است ولو به ضرر خودشان باشد. شما که، ولی آن‌ها نیستید؛ شما فقط وکیل آن‌ها هستید. مردم خودشان مصالح‌شان را می‌دانند، این سخن که اکثریت مردم می‌گوید، معیار است حتی به ضرر آن‌ها باشد.

 

روحانی با بیان اینکه ما فقط وکیل مردم هستیم، چون با آرای آن‌ها بر سرکار آمده‌ایم، ابراز کرد: این مهم است که جمهوری اسلامی ایران که ثمره ۱۶ سال مبارزه امام (ره) و همه مجاهدین بود و به پیروزی رسید تا روزی می‌مانند که این دو اصل جمهوریت و اسلامیت را مدنظر قرار دهیم.

 

وی افزود: اگر آمریکایی‌ها فرمانی امضا کردند، در ایران هم فرمانی امضا خواهد شد؛ اگر برگردند به تعهدات ما هم به تعهداتمان عمل می‌کنیم. زندگی سیاسی ترامپ امروز تمام می شود. ترامپ مٌرد اما برجام زنده ماند.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام روحانی حسن روحانی روحانی فرمانی امضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران

امام جمعه شهرکرد با شاره به عملیات طوفان‌الاقصی و عملیات وعده صادق، گفت: امروز عرصه بین‌الملل تغییرات سریعی کرده که اقتدار جمهوری اسلامی ایران، این تغییرات دنیا را ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، اظهار داشت: باید مسئولان توجه ویژه‌تری به ورزش زورخانه‌ای داشته باشند، در شهرکرد تنها یک زورخانه وجود دارد که آن هم مشکلات قابل توجهی دارد که امید است زورخانه جدیدی شکل گیرد.

وی همچنین به روز شوراها اشاره کرد و گفت: توجه به شوراها از مسائل بسیار مهم است چرا که شوراها، کمک کننده و نیازمند حمایت هستند‌. شوراها باید مطالبات را به درستی بیان و با واقع گرایی مسائل را به مسئولین منتقل کنند تا مشکلات مردم کاهش یابند. 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به هفته معلم و تبریک این ایام، گفت: معلم به عنوان یک الگوی تمام عیار، موثر و مفید برای جامعه است‌. خوشبختانه فرهنگیان کشور به خوبی در صحنه هستند اما جهت دهی علمی و فکری، ایمانی و شکل دادن آینده سازان ما به دست معلمین است.

نکونام با تاکید بر اینکه ائمه جمعه باید حرف دل مردم را بیان کنند، افزود: پایگاه نماز جمعه مردمی بوده و سخن اصلی در این پایگاه‌ها، درد مردم است. مواضع امام جمعه از مواضع رهبر اسلامی گرفته می‌شود و باید خط و مشی رهبری را داشته باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز کار و کارگر، مطرح کرد: انتظار کارگران این است که مسئولین صدای آنها را بشنوند. کارگر و محیط کار باید نشاط داشته تا بتواند موثر باشد و جهش تولید محقق شود. رسانه‌ها و مطبوعات هم باید کمک کنند و مطالبات را منعکس کنند.

نکونام در پایان با بیان اینکه امروز در عرصه بین‌الملل شاهد تغییر سریعی هستیم، خاطرنشان کرد: بعد از وقایع طوفان الاقصی و قدرت نمایی یمنی‌ها و مکمل آنها عملیات وعده صادق، افکار و نگاه جهانی تغییر پیدا کرده و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، این تغییرات را در دنیا ایجاد کرده است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • انسان مدرن اولیه تک‌شاخ سیبری را دیده بود
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • مردی که «کمجان» را زنده کرد/ دیدار با سیروس زارع که زندگی‌اش را وقف نجات یکی از تالاب‌های کشورمان کرده است
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است