Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، داور بخش طراحی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی معتقد است گام‌های بلند و قابل تاملی برای صنعتی‌شدن حوزه اسباب‌بازی در ایران برداشته شده است اگرچه هنوز صنعتی نشده‌ایم و همچنان متکی به واردات هستیم.

مجید قادری در این زمینه با ارزیابی کیفیت محصولات ارائه شده به ششمین جشنواره اسباب‌بازی گفت: به‌عنوان یک فعال در این حوزه باید بگویم که آثار و محصولات با کیفیتی را داوری کردیم و سرمایه‌گذاران هم در این زمینه فعالیت خوبی دارند و برای من جالب بود که گروهی از تولیدکنندگان در حوزه اسباب‌بازی دیگر وابسته به واردات محصولات چینی نیستند و راه‌های خوبی را برای تولید محصول در ایران طی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
این پیشکسوت و فعال حوزه اسباب‌بازی یکی از مشکلات این حوزه را موازی‌کاری تولیدکنندگان عنوان کرد و افزود: برخی از تولیدکنندگان بدون شناخت از بازار بر روی یک سرگرمی کار می‌کنند در حالی که نمی‌دانند که دیگر تولیدکنندگان آن حوزه بر روی آن محصول کار کرده‌اند و این موازی‌کاری‌ها باعث سردرگمی هم می‌شود در نتیجه برای طراحی باید تمرکز و برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

مدرس بسته‌بندی و طراحی اسباب‌بازی درباره بسته‌بندی محصولات اسباب‌بازی و ارتقای آن در چند سال اخیر نیز اظهار کرد: ما در حوزه اسباب‌بازی محصولات خوبی را تولید می‌کنیم اما نبود بسته‌بندی جذاب و مناسب باعث جلوگیری از فروش مناسب آن‌ها می‌شود و این محصولات به دلیل بسته‌بندی نامناسب چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد در حالی که یکی از ویژگی‌های خوب جشنواره اسباب‌بازی توجه هم‌زمان به بسته‌بندی و محصول است.  
مدیر پیشین اداره سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین درباره‌ی تفاوت کیفیت گونه‌های مختلف اسباب‌بازی در بین محصولات ارائه شده به جشنواره گفت: در بررسی آثار متوجه شدم که چندان تعادلی نسبت به گروه‌های اسباب‌بازی و مخاطبان وجود ندارد البته در زمینه بردگیم کیفیت‌های خوبی را شاهد بودیم که بسیار قابل تامل و خاص و بومی بود و چندان کپی‌کاری در آن دیده نمی‌شد البته برخی دیگر از آثار  کپی بودند که این نشان می‌دهد تعدادی از تولیدکنندگان نسبت به بازار بی‌اطلاع هستند.
وی درباره داوری‌های جشنواره نیز یادآورشد: در حوزه داوری در جشنواره باید بازنگری و برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد تا مرزهای اسباب‌بازی به‌طور کامل از یک‌دیگر متمایز شود زیرا این دسته‌بندی‌ها به قدری کلی است که اسباب‌بازی‌ها گاهی در گروه‌هایی که نباید، قرار می‌گیرند، پس با بازنگری می‌توان ارزیابی منظمی از ویژگی‌ها داشت.

اکران فیلم‌تئاترهای کانون در فضای مجازی از اول بهمن

امیر مشهدی‌عباس با اعلام این خبر افزود: «نمایش‌نما» طرح اکران فیلم‌تئاترهای کودک و نوجوان در فضای مجازی از مرداد امسال آغاز شد و تاکنون بیش از ۴۰ فیلم‌تئاتر ویژه کودکان و نوجوانان در سایت th.kpf.ir در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به ادامه‌ی تعطیلی سالن‌های تئاتر به دلیل شیوع بیماری کرونا و استقبال مخاطبان از طرح نمایش‌نما، مرحله‌ی دوم این طرح با اکران ۹ فیلم‌تئاتر از بهمن و در روزهای پرخاطره دهه‌ی مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد.
به گفته مشهدی‌عباس این طرح تا پایان سال جاری ادامه دارد و در روزهای چهارشنبه هر هفته، یک فیلم‌تئاتر در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون همچنین گفت: فیلم تئاترهای «خداحافظ راکون پیر»، «لافکادیو»، «دختر کدو تنبل»، «افسانه ماردوش»، «استخوان ماهی جادویی»، «گنجشکک اشی مشی»، «خاله مرجان و خروس»، «میهمان غار» و «آی تک» عنوان نمایش‌هایی است که در پایگاه th.kpf.ir بارگذاری می‌شود و در اختیار کودکان و نوجوانان کشور و فارسی‌زبانان سراسر دنیا قرار خواهد گرفت.

مشهدی‌عباس تجربه تماشای تئاتر در سالن‌های تئاتر را برای بچه‌ها ضروری دانست و افزود؛ کودکان در این سالن‌ها و در کنار همسالان‌شان به تجربیات ارزشمندی دست پیدا می‌کنند. آن‌ها از هم می‌آموزند که چگونه احساسات خود را در زمان مناسب بروز بدهند. کجا با صدای بلند بخندند، کجا اندیشه کنند و کجا پاسخ بدهند. مهارت‌های زندگی، روابط سازگارانه اجتماعی، مسئولیت‌پذیری از دیگر موارد مهمی است که با حضور بچه‌ها در کنار هم ‌کسب می‌شود.

«رویکردهای روان‌شناختی بازی و اسباب‌بازی برای گروه‌های مختلف» بررسی می‌شود

این نشست تخصصی ساعت ۹ تا ۱۲ روز چهارشنبه اول بهمن ۱۳۹۹ در قالب وبینار با حضور یک سخنران از کشور فرانسه و چهار سخنران ایرانی برگزار خواهد شد.
«کاظم ملکوتی» متخصص روان‌پزشکی و رییس دانشگاه ناصرخسرو، «محمدکامران درخشان» متخصص روان‌پزشکی و فوق تخصص و «فریده حمیدی» متخصص روان‌شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید رجایی از جمله سخنرانان این نشست هستند.
همچنین «برونو فیدوتی» مدرس دانشگاه و طراح بازی‌های رومیزی از کشور فرانسه در نشست «رویکردهای روان‌شناختی بازی و اسباب‌بازی برای گروه‌های مختلف» به ایراد سخن می‌پردازد.
«فریبرز درتاج» عضو هیئت علمی روان‌شناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس انجمن روان‌شناسی تربیت نیز به‌عنوان سخنران مهمان در این نشست حضور دارد. 
شرکت‌کنندگان برای حضور در نشست «رویکردهای روان‌شناختی بازی و اسباب‌بازی برای گروه‌های مختلف» می‌توانند به پایگاه جشنواره به نشانی irantoyfestival.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی کودکان اکران فیلم نوجوانان حوزه اسباب بازی فیلم تئاترهای فیلم تئاتر بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۲۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید، صبح سه شنبه در جمع اولیا ومربیان مدرسه شهید هندوزاده گفت: حضور شما در این جلسه نشان از آن است که به آینده فرزندانتان اهمیت می دهید.
فرمانده انتظامی استان، انتخاب صحیح دوست، رعایت اصول خود مراقبتی و اخلاقی در فاصله بین مدرسه و منزل، گزارش موارد مشکوک و خاص به مربیان و اولیا را از راه های مفید در زمینه پیشگیری از حوادث ناگوار و در برخی موارد غیر قابل جبران برای دانش آموزان دانست.

سردار فرشید اضافه کرد: کارشناسان معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه های استان این آمادگی را برای آموزش اقشار مختلف در حوزه های پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی دارند.

وی، با مقایسه وضعیت تحصیل در زمان گذشته با حال حاضر و امکانات فراوان برای دانش آموزان کنونی تصریح کرد: کسب آگاهی و خود مراقبتی در حوزه استفاده از برنامه های فضای مجازی از جمله موضوعات مورد تاکید پلیس است که از گرفتار شدن و فریب خوردن افراد از سوی افراد سودجو، برداشت های اینترنتی غیرمجاز، هتک حرمت و خدشه به حیثیت افراد جلوگیری می کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین بر رعایت اصول خودمراقبتی از سوی همه شهروندان به منظور پیشگیری از وقوع انواع سرقت تاکید و افزود: از جمله موضوعات مورد تاکید پلیس در شرایط کنونی، نظارت جدی والدین بر معاشرت های فرزندان، نحوه رفتار و پوشش آنان و رعایت اصول ایمنی و امنیتی در حوزه پیشگیری از وقوع سرقت و دیگر جرائم است که جا دارد از همکاری خوب والدین و عموم شهروندان قدردانی کنیم.

کد خبر 6093280

دیگر خبرها

  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد