Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا حسنپور روز چهارشنبه در "نشست سالانه هیاتهای اندیشه‌ورز بسیج اصناف کشور" در مشهد افزود: می‌بایست اصناف در برنامه هفتم توسعه کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند لذا امیدواریم برای اجرای برنامه هفتم توسعه کشور دولتی جوان و حزب‌اللهی داشته باشیم تا گام دوم انقلاب و برنامه توسعه پیگیری شود. 

وی در ادامه همچنین بحران شیوع ویروس کرونا را تهدیدی توصیف کرد که تبدیل به فرصت شد و ادامه داد: همه اصناف و بازاریان از روز نخست شیوع ویروس منحوس وارد میدان مقابله با آن شدند و با دستگاههای مسوول و مرتبط با این بحران همکاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان گفت: اصناف در چارچوب مبارزه با ویروس کرونا برای تولید ماسک بهداشتی صورت و همچنین اکسیژن مورد نیاز بیمارستانها وارد عمل شدند.

وی افزود: امسال را می‌توان درخشانترین سال بسیج اصناف دانست زیرا این قشر در همه بخشها به خصوص در امر مبارزه با شیوع ویروس کرونا نقشی برجسته ایفا کرد. 

شکست انحصار و مافیا

حسنپور در ادامه سخنانش در نشست سالانه هیاتهای اندیشه‌ورز بسیج اصناف کشور همچنین اظهارداشت: باید مافیا و انحصار را بشکنیم زیرا  ما در هر زمینه‌ای که انحصار ایجاد شده باشد وارد خواهیم شد و در همین مسیر باید بزرگترین شبکه توزیع کشور با نام "کاسبان امین" راه‌اندازی شود. 
وی به نیاز کشور به پارچه چادر مشکی اشاره و بیان کرد: سالانه ۸۰ میلیون متر چادرمشکی وارد کشور می‌شود. 

رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور ادامه داد: کارخانه تولید چادر مشکی از نیمه بهمن ماه جاری راه‌اندازی و به این ترتیب بخشی از نیاز داخلی کشور به این نوع پارچه تامین خواهد شد. 
وی گفت: همچنین از دولت می‌خواهیم مالیات اصنافی که در دوره شیوع ویروس کرونا دچار زیان و آسیب شده‌اند بطور کامل بخشیده شود و مالیات اصنافی هم که آسیب ندیده‌اند افزایشی نسبت به پارسال نداشته باشد. 

انتخابات ۱۴۰۰ 

رییس هیات اندیشه‌ورز سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور نیز در نشست سالانه این هیاتها در مشهد وی به انتخابات ریاست جمهوری در بهار سال آتی اشاره و بیان کرد: باید تلاش کنیم انتخابات هرچه باشکوهتر برگزار شود.

اسدالله بادامچیان افزود: نباید نسبت به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بی‌تفاوت بود. 

وی در ادامه همچنین اظهارداشت: گسترش و تقویت بسیج اصناف، ارزیابی خدمات انجام شده و پیشنهاد برای برنامه‌های آتی باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین وقت خود را صرف مسائل فرعی نکنیم. 
رییس هیات اندیشه‌ورز سازمان بسیج اصناف و بازاریان گفت: تهدید و فرصتها می‌بایست در دوران پساکرونا نیز همانند دوره شیوع ویروس کرونا مورد نظر قرار گیرند تا تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. 

نشست سالانه هیاتهای اندیشه‌ورز سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با هدف تدوین سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه در بخش اصناف و بازاریان با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب، تا فردا دوم بهمن ماه در مشهد ادامه دارد. 

بر اساس "قانون نظام صنفی کشور" هر واحد اقتصادی که فعالیت آن در محل ثابت یا وسیله سیار باشد و از سوی فرد یا افراد صنفی با اخذ پروانه کسب دایر شده باشد "واحد صنفی" شناخته می‌شود. به این ترتیب صنف یا نجمن صنفی به معنای گروهی از افراد دارای یک حرفه و پیشه است که از طرق تشکیلات صنفی به بهبود کیفیت سطح کاری مجموعه واحدها، اتخاذ و اجرای تدابیر لازم برای مقابله با تخلفات و یاری یکدیگر می‌پردازد. 

اصناف در یک طبقه بندی کلان به "صنف خرده‌فروشان، صنف عمده‌فروشان، صنف خدمات، صنف نمایندگیهای فروش، صنف آموزشی، صنف تولیدکنندگان و اصناف صنعتی و فنی"

تقسیم میشود که هرکدام آنها صدها حرفه را در زیرمجموعه خود دارند. 

بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت افزون بر پنج میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی پروانه‌دار در سطح کشور وجود دارند و برآورد می‌شود همین تعداد واحد صنفی نیز بدون جواز کسب در سطح کشور فعالیت دارند.

به اعتقاد کارشناسان این تعداد واحد صنفی که مجموع آنها جمعیتی ۲۵ میلیون نفره را تشکیل می‌دهد با منطق اقتصادی سازگاری ندارد زیرا بسیار فراتر از شمار مورد نیاز ایران است و جامعه ما کشش این حجم از واحدهای صنفی را ندارد. در حالی که نرم استاندارد جهانی، فعالیت یک واحد صنفی به ازای هر ١٠٠ خانواده است، این نسبت در ایران یک واحد صنفی در مقابل ٢٥ خانواده و بر این اساس در کشورمان شمار مغازه‌ها  چهار برابر میانگین استاندارد جهانی است.

۶۶۰ هزار واحد صنفی یعنی کمتر از ۲۰ درصد صنوف در حوزه تولید فعالیت دارند که در حوزه محصولات مورد نیاز صنایع بزرگ فعال هستند. فعالیت افزون بر ۵۰ درصد واحدهای صنفی کشور در حوزه "توزیع کالاها و خدمات" صورت می‌گیرد. 

اصناف در خراسان رضوی ۹ درصد جمعیت صنفی کشور را تشکیل داده و سهم صنوف تولیدی این استان از کل بازار کشور ۲۲ درصد است. ۲۱۸ هزار و ۶۷۸ واحد صنفی که ۱۶۵ هزار و ۸۰۷ واحد از میان آنها دارای پروانه کسب تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی هستند و نیز ۵۱۳ اتحادیه صنفی در سطح ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی وجود دارند.

۹۶ اتحادیه و ۱۰۵ هزار و ۶۰۷ واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی نیز در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد استقرار دارند.

۴۸ درصد از صنوف موجود در خراسان رضوی "توزیعی" بوده و فعالیت افزون بر ۱۸درصد آنها ارائه خدمات فنی است. ۱۷ درصد اصناف خراسان رضوی نیز در حوزه تولید و حدود ۱۶ درصد آنها در عرصه خدمات فعالیت دارند.

بر این اساس به ازای هر ۲۹ مصرف‌کننده در استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی، یک واحد صنفی در شرایط عادی فعال است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مشهد اقتصادی اصناف تجارت اندیشه اسدالله بادامچيان سازمان بسیج مستضعفان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مشهد اقتصادی انتخابات ۱۴۰۰ مشهد اقتصادی اصناف تجارت اندیشه اسدالله بادامچيان سازمان بسیج مستضعفان اخبار کنکور سازمان بسیج اصناف و بازاریان شیوع ویروس کرونا خراسان رضوی نشست سالانه اندیشه ورز واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه این اراضی در ۱۰ استان کشور واقع شدند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به پنج‌هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، صنعت‌شهرها را یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های کشور دانست و افزود: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی، استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در ساخت پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه‌ها توسط بخش صنعت را از مزایای این مشارکت برشمرد و ادامه‌داد: در این راستا دولت نیز همه امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می‌گیرد.

مالکی همچنین برای تأمین مسکن کارگران و کارکنان بخش صنعت در دیگر استان‌ها نیز اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 6097492 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است