Web Analytics Made Easy - Statcounter

سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۱۸۸ هزار تومان، میزان تولید پنبه در کشور ۵۰ تا ۶۰ هزار تن است، کارخانجات ریسندگی با ظرفیت کامل کار می کنند، دست های آمریکا پشت همه منابع بلوکه شده ایران است برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه اول بهمن شبستان به شرح زیر است:

سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۱۸۸ هزار تومان

امروز (چهارشنبه اول بهمن)‌ هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۶۲ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۵۰ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۲۸۳ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۹۷۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۱۸۸ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و ۹۹۵ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امروز (چهارشنبه اول بهمن) در بازار ارز دلار ۲۱ هزار و ۷۹۵ تومان، یورو ۲۶ هزار و ۳۰۱ تومان، پوند ۳۰ هزار و ۲۲۷ تومان، درهم امارات ۶۰۷۳ تومان، یوان چین ۳۴۱۰ تومان، لیر ترکیه ۲۹ هزار و ۴۰ تومان است.

 

این در حالی است که روز گذشته (سه شنبه ۳۰ دی) هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۱۹ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۳۷ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۲۲۶ هزار تومان بود. همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم ۹ میلیون و ۲۹۷ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۸۳۳ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون تومان بود.

 

کمبود عرضه محصولات پتروشیمی مورد نیاز صنایع نساجی در بورس موردی بوده است

رضا محتشمی پور، معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: حجم محصولی که پالایشگاه تندگویان در بورس عرضه کرده است در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته و به تعهدات خود عمل کرده است، البته در ماه اخیر به دلیل بروز برخی مشکلات، کف محصول درخواست شده از این پالایشگاه را به بازار داده اند.


وی افزود: کمبود عرضه محصولات پتروشیمی مورد نیاز صنایع نساجی در بورس؛ موردی بوده البته در هفته‌ای که کم عرضه شده، در هفته بعد جبران شده است.


محتشمی پور گفت: پالایشگاه تندگویان امکان عرضه شش هزار تن گرانول پت در هفته را ندارد.

 

میزان تولید پنبه در کشور ۵۰ تا ۶۰ هزار تن است

علیمردان شیبانی، عضو هیأت مدیره صنایع نساجی ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: سال‌ها پیش ۲۷۰ هزار تن حجم صادرات پنبه کشور بود، اما در سال‌های اخیر میزان تولید پنبه در کشور ۵۰ تا ۶۰ هزار تن است. بر اساس ماشین آلاتی که امروز در کارخانجات نصب شده است باید ۱۲۰ هزار تن پنبه وارد کنیم، اما تولید کنندگان برای واردات پنبه مشکلات بسیاری دارند.

 

شیبانی گفت: پنبه تولید داخل تا گرم آخر در صنایع نساجی استفاده شده، البته ممکن است از نظر کیفیت مانند پنبه مصر نباشد، اما مشکل صنایع نساجی؛ کمبود پنبه است که باید حل شود.


وی افزود: تعرفه واردات پنبه پنج درصد در حالی که کشور رقیب نساجی ایران تعرفه واردات پنبه را صفر کرده است، اما ما باید بر اساس ارز نیمایی؛ تعرفه واردات پنبه را بپردازیم.


عضو هیأت مدیره صنایع نساجی ایران گفت: کجای دنیا برای واردات مواد اولیه صنایع تعرفه قرار می‌دهند. تعرفه بر واردات پنبه در حالی قرار داده شده است که تولید داخل پاسخگوی نیاز صنایع نساجی نیست.


وی گفت: در زمینه تولید مواد پتروشیمی مورد نیاز صنایع نساجی؛ مازاد تولید داریم، اما مواد اولیه پلیمری باید ابتدا در اختیار تولید کننده داخلی برای ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و رونق صادرات قرار گیرد نه این که آن را خام فروشی کنند.

 

کارخانجات ریسندگی با ظرفیت کامل کار می کنند

افسانه محرابی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان این که کارخانجات ریسندگی در بحث تحویل نخ ها؛ نقد پول می‌گیرند و یک ماه بعد تحویل می‌دهند افزود: سال گذشته ظرفیت ریسندگی کارخانجات ۴۸ هزار تن بود و ظرفیت تولید پوشاک نیز حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است که همه مشغول به کار هستند.


مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت گفت: سال گذشته ۱۲۰ هزار تن پنبه برای صنایع نساجی نیاز داشتیم که با توجه به افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی در پایان سال گذشته، ۹۸ هزار تن واردات و ۶۰ هزار تن نیز پنبه تولید داخل مصرف شد. به دلیل افزایش نرخ ارز؛ پنبه وارداتی گرانتر است و نیازی به تعرفه ندارد.


وی گفت: اکنون که قیمت واردات پنبه ۱۰ هزار تومان گران‌تر از پنبه تولید داخل است، افزایش تعرفه؛ هیچ توجیهی ندارد.


مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت افزود: البته واردات پنبه نیز به دلیل تحریم دشوار است و بر این اساس به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده ایم هر چه پنبه تولید کنند، می‌خریم.


محرابی گفت: در سال ۹۷ تقاضای بسیار زیاد و کاذب برای مواد اولیه صنایع نساجی در پتروشیمی وجود داشت، اما با ظرفیت سنجی واحد‌های پلی استر، نیاز واقعی مشخص شد.


وی با بیان این که تولید پتروشیمی‌ها بسیار بیشتر از نیاز صنایع نساجی است، افزود: برای پتروشیمی تندگویان کف عرضه را مشخص کرده ایم که هفته‌ای شش هزار تن است.


محرابی گفت: عرضه مواد اولیه صنایع نساجی به وسیله پتروشیمی‌ها مناسب نبود در حالی که این روند باید مستمر و هفتگی باشد.


وی افزود: در ۹ ماهه گذشته پتروشیمی تندگویان ۳۲۰۰ تن در هفته مواد اولیه صنایع نساجی (گرانول پِت) را عرضه کرده و فقط سه هفته این میزان شش هزار و ۵۰۰ تن در هفته بوده است.

 

دست های آمریکا پشت همه منابع بلوکه شده ایران است/مردم روی ارز و پول خارجی سرمایه گذاری نکنند

عبدالتاصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در گفتگو با شبکه افق با اشاره به اینکه اراده سیاسی در مسؤولان کره جنوبی برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار پول ایران ندارد، گفت: با این حال این بار قول داده‌اند تا با دست پر برگردند و این قولی است که قائم مقام وزارت امور خارجه این کشور داده است. کره درخواست ارایه برخی اقلام از جمله تست کرونا و آمبولانس را به ایران داده است؛ در حالی که به هر حال ۷ میلیارد دلار از این منابع در کره جنوبی بلوکه بوده و این کشور باید آن را آزاد کند.
وی اضافه کرد: مشکل اینجاست که کره جنوبی باید منابع ایران را از طریق آمریکا بپردازد اما اراده‌ای هم از سوی این کشور وجود ندارد.


رئیس کل بانک مرکزی درباره آزادسازی درآمدهای حاصل از صادرات نفت و گاز ایران به عراق گفت: عراق نیز در خصوص پرداخت وجوه مربوط به صادرات برق و گاز ایران به عراق اراده سیاسی ندارد؛ زیرا درآمدهای نفتی عراق به نحوی طراحی شده که درآمدها باید از واشنگتن پرداخت شود.


همتی اضافه کرد: پشت همه این منابع بلوکه شده و عدم آزادسازی آن، دست های امریکا است؛ اما به هر حال ما باید تلاش کنیم و نمی توانیم بنشینیم؛ به همین دلیل ما با نخست وزیر عراق هم مذاکره کرده ایم.


وی افزود: تحریم‌ها دست عراق را نیز بسته است البته راهکارهایی که عراق برای آزادسازی منابع ایران ارایه داده با اجازه آمریکا بوده است؛ البته ما هم از این پول‌ها حتی در سنوات گذشته هم برای کالاهای اساسی استفاده می‌کرده ایم.


همتی گفت: پشت همه این منابع بلوکه شده و عدم آزادسازی آن، دست های امریکا است؛ اما به هر حال ما باید تلاش کنیم و نمی توانیم بنشینیم؛ به همین دلیل ما با نخست وزیر عراق هم مذاکره کرده ایم.


رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: ترامپ برای سرنگونی و تعدیل نظام سیاسی ایران آمده بود و بنابراین نحوه برخورد و تعامل او با محور تغییر سیاسی و فروپاشی ایران بود؛ اما امروز روز شکست آنها برای فشار حداکثری بر ایران بوده و پایان عمر ترامپ، به معنای پیروزی ایران است؛ چراکه من به خوبی می دانم که ترامپ چه بر سر اقتصاد ایران آورد.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار سکه بهار آزادی طرح جدید مواد اولیه صنایع نیاز صنایع نساجی منابع بلوکه شده واردات پنبه هزار تن گرم طلای پنبه تولید تولید داخل هزار تومان سال گذشته پشت همه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی صبح روز چهارشنبه در مراسم گشایش نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات تبریز، افزود: نشان تجاری باید به گونه‌ای باشد که مردم در داخل و خارج کشور آن را بشناسند، اگر محصولی با نشان تجاری در دنیا شناخته شده و مردم به آن اعتماد کنند یعنی تولید پایدار است.

وی ادامه داد: محصول دارای نشان تجاری اگر بازارسازی نشود، ناقص بوده و احتمال دارد در مسیر صعودی تولید زمین بخورد.

وی با بیان این‌که تولید باکیفیت، ساختن نشان تجاری مؤثر و قابل اعتماد برای دنیا و بازارسازی سه اصل مهم در صنعت شیرینی و شکلات است، گفت: کار نمایشگاه‌ها نیز بازارسازی است و طراحی یک نمایشگاه خوب بین المللی موجب می‌شود تا بتوانیم محصول خود را به دنیا عرضه کنیم.

رحمتی با اشاره به اینکه این نمایشگاه پس از ۱۷ دوره برگزاری در کشور برای نخستین بار در تبریز برگزار شده است، افزود: این نمایشگاه اکنون به جای اصلی خود بازگشته است و آذربایجان شرقی، قطب صنایع غذایی و محصولات شیرینی و شکلات در کشور است.

وی ادامه داد: تقریباً ۱۰۰ درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی بوده و سالانه ۲۱۵ هزار تن صادرات به ۷۹ کشور خارجی انجام می‌گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم توجه به انعکاس رسانه‌ای نمایشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: با معرفی محصولات و دستاوردهای نمایشگاه‌ها از طریق رسانه و شبکه‌های مجازی که امروز در موضوع بازارسازی نقش قابل توجهی را ایفا می‌کنند، می‌توان شاهد توسعه بازار صنایع بود.

کد خبر 6087201

دیگر خبرها

  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • تقویت صنایع نظامی آمریکا به هزینه اوکراین
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد