Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز،  ابتدای سال ۹۹ بود که علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصاحت نظام، شبکه‌های تلویزیونی را قُرق کرده بود و مردم را به سرمایه گذاری در بورس دعوت می‌کرد.


"ذکر مصیبت‌خوان‌ها در بورس باید کنار بروند زیرا ایام شادی مردم است"، "سود بلندمدت بورس از همه بازارها بیشتر است"، "مردم به اظهارنظرهای منفی درباره آینده بورس توجه نکنند" و "مردم برای سود بلند مدت، سهام‌های عدالت خود را نگه دارند" از جمله اظهارنظرهای آقامحمدی برای دعوت به سرمایه گذاری مردم در بورس بود که به دفعات متعدد در رسانه ملی پخش می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حالا پس از گذشت چندماه از دعوت‌های مکرر آقامحمدی و دوستان دولتی او، سرمایه های مردم در بورس با ضرری شدید همراه شده است، به عنوان نمونه حتی صندوق پالایش یکم به خلاف وعده مسئولان مبنی بر سود، با ضرر ۵۰ درصدی مواجه شده است.

فارغ از نقش پررنگ و غیرقابل انکار دولت در به وجود آمدن آشفتگی بی‌حدوحصر بازار سرمایه، بخشی از انتقادات متوجه علی آقامحمدی می‌باشد.

او که برای دعوت مردم به سرمایه گذاری در بورس از شبکه‌ای به شبکه تلویزیونی دیگر می رفت اکنون از زمان سقوط آزاد شاخص بورس و پودر شدن سرمایه های مردم، کلامی درباره بورس در رسانه ملی سخن نگفته تا از زیربار مسئولیت‌پذیری شانه خالی کند و عملا مردم را با سرمایه‌های از دست رفته تنها گذارد.


آقامحمدی از جمله مسئولانی است که در طول ۴۰ سال گذشته، همواره دارای مسئولیت‌های مختلف در عرصه‌های مختلف و بی‌ربط(!) بوده است؛ زمانی قائم مقام و معاونت سیاسی صداوسیما را برعهده داشته، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال و معاون نظارت و هماهنگی در سیاستهای اقتصادی ، علمی و فرهنگی معاون اول رئیس جمهور در دولت دهم از جمله برخی سوابق او طی سالیان گذشته بوده است.

نکته جالب توجه این است که او ارتباط خوبی با تمامی دولت‌ها و طیف‌های مختلف سیاسی نیز داشته است؛ روزگاری یار نزدیک لاریجانی در صداوسیما بوده، در انتخابات ۸۴ از هاشمی رفسنجانی حمایت کرد، در دولت احمدی نژاد پست می‌گیرد و روزی دیگر نماینده اسحاق جهانگیری هنگام بازبینی قراردادهای IPC می‌شود.

به عقیده کارشناسان، نمره بخش بزرگی از فعالیت‌های اقتصادی آقامحمدی، مردودی است اما او -مثل خیل دیگری از مدیران- با وجود کارنامه خالی، نه تنها از چرخه مدیریت جمهوری اسلامی خارج نمی‌شود بلکه در مرز ۷۰ سالگی، از دستان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، حکم جدید و مهمی ‌می‌گیرد، بدون آنکه پاسخگوی عملکرد گذشته خود باشد!


حکم انتصاب پرانتقاد محسن رضایی برای آقامحمدی به سمت «ریاست کمیسیون تلفیق سیاست‌های کلی برنامه هفتم» در حالی صادر شده که این عضو مجمع تشخیص، به صورت همزمان دبیر کمیسیون نظارت، رئیس کمیسیون علمی-راهبردی چشم‌انداز مجمع تشخیص و دبیر هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام می‌باشد.

آقامحمدی همچنین در سال‌های گذشته نقش پررنگی در حوزه گسترش خصوصی سازی‌ها و بازبینی قراردادهای نفتی IPC داشته که از قضا این حوزه‌ها نیز مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان طی سالیان گذشته قرار گرفته است اما بازهم خبری از پاسخگویی این کارگزار جمهوری اسلامی نمی‌باشد!

 

علی جعفری، فعال رسانه‌ای انقلاب با اشاره به انتصاب تازه محسن رضایی، آقامحمدی را یکی از چهره‌های منفی میان نیروهای انقلاب توصیف و یاسر جبرائیلی نیز در انتقاد به این انتصاب، آقامحمدی را مصیبتی برای کشور عنوان کرد.


به هر حال پیش از اینکه آقامحمدی به سمت‌های مختلف منصوب شود، بایست نسبت به عملکرد گذشته خود خداقل در عرصه‌های اقتصادی و البته بورس، پاسخگو باشد هرچند که از بین رفتن اعتماد و سرمایه مردم طی ماه‌های گذشته در بازار سرمایه با هیچ توجیهی جبران‌پذیر نیست.

 

پایگاه خبری 598

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بورس محسن رضایی علی آقامحمدی مجمع تشخیص مصلحت نظام سرمایه گذاری مجمع تشخیص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افت بیش از 13 هزار واحدی همراه شد تا سناریو سیو (ذخیره) سود مطرح شده در چند روز اخیر اهالی بازار سرمایه بعد از رشد بیش از 4 درصدی را عملی کرده باشد.

به گزارش اکوایران، درجریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش معاملات در بورس تهران روی رقم  هزار و 900 میلیارد تومان ایستاد موضوعی که در روزهای گذشته به آن اشاره کردیم و بازار معتقد است با این ارزش معاملاتی کم توان ادامه دار بودن رشدهای شارپی وجود ندارد و بازار برای هر پله صعودی نیاز به استراحت دارد.

با این حال با افت شاخص در روز جاری ارزش بازار دوباره کانال 8 هزار همتی را از دست داد و فولاد ، فملی و نماد شپنا نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل داشتند.

گروه خودرویی بعد از مدت ها دوباره به صدر برترین گروه های بازار سرمایه از منظر ارزش معاملاتی رسیده است و ارزش 670 میلیارد تومانی را در روز جاری به خود گرفت که می تواند سیگنالی برای روز های آینده بازار سرمایه باشد.

گروه فلزات اساسی نیز با 345 میلیارد تومان و تقریبا با نیمی از ارزش معاملاتی گروه خودرویی در جایگاه دوم ایستاد. سرمایه گذاری‌ها دیگر گروه مورد توجه اهالی بازار سرمایه بود تا با ارزش معاملاتی بیش از 246 میلیارد تومانی در جایگاه سوم قرار گرفته باشد.

اما در بازارهای جهانی قیمت طلا با سرعت بیشتری از میزان رشد خود در مسیر افت و اصلاحی قرار گرفته است و با کاهش نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه این بازار آرام‌تر شده است و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.

همچنین صندوق‌های طلا در بازار بورس تهران امروز را با منفی و رخ قرمز رنگ شروع کردند و بازار این گروه با افزایش عرضه همراه شده بود.

در بازار داخلی نیز قیمت دلار نیمایی که در روز های گذشته مسیر صعودی را خیلی آرام تر در پیش گرفته بود به عدد 41 هزار تومان وارد شد قیمت این ارز در روزهای ابتدایی سال جاری کمی بیشتر از 40 هزار تومان قیمت می خورد و در حال حاضر بالاتر از 41 هزار تومان قیمت گذاری می شود.

خبر جالب امروز را مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن مطرح کرد که قرار است بخش املاک پلتفرم‌های دیوار و شیپور مسدود شوند. گفته می‌شود با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود و اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.

اما گروسی نیز  به زودی به ایران سفر می‌کند. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آن سطح دسترسی را که نیاز است، دریافت نمی‌کند. این موضوع بر گمانه زنی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای تهران افزوده است. چیزهای زیادی وجود دارد که باید درباره آن شفاف‌سازی شود و به همین دلیل است که قصد دارم به زودی به ایران سفر کنم.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود این طور عنوان کرده است که پیش‌بینی می‌شود تامین ارز داشته باشیم و به تدریج آثار هیجانات ناشی از اتفاقات مقطعی در بازار را کاهش بدهیم.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افت بیش از 13 هزار واحدی همراه شد و  اهالی تکنیکالیست بازار روی مقاومت سقف کانال صعودی ایجاد شده حساب باز کرده‌اند .

به گفته اهالی بازار برای ادامه دار بودن شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران برای اینکه شاخص کل بتواند از پس این مقاومت برآید باید با ارزش معاملاتی بالایی همراه شود تا بتواند بار دیگر به سقف تاریخ 2.5 میلیون واحدی خود در سال گذشته برسد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سال 1402 و در نیمه های اردیبهشت ماه رقمی بیش از 2 میلیون و 500 هزار واحدی را به خود گرفت.

tags # بورس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • فرار بازیگر درجه چندم از کشور + جزئیات | بازیگر جنجالی کجا به سر می برد؟
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • بورس تغییر جهت داد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد